Institutions priser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Efter hvad jeg har hørt er der ikke noget der hedder hel eller delvis friplads mere , men i stedet beregner de friplads fra 100% til 0 .
Jeg synes du skal kontakte kommunen de kan hjælpe dig .
Jeg selv kan heller ikke finde ud af alt det man skal udfylde .

Jeg bor desværre i en snot ubegavet kommune der ikke har kunne hjælpe mig.. har allerede kontaktet dem.. jeg skulle vente til 1 mdr før terminen..  og jeg vil gerne have tjek på mine ting... ikke fordi det genere mig at betale friplads overhoved.. men jeg er studerende og betaler i forvejen 45% i skat og ved at kommunerne er gode til at slippe igennem hvor det er lettest desværre så tænkte der var nogle kloge damer herinde jeg kunne spørge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Jeg bor desværre i en snot ubegavet kommune der ikke har kunne hjælpe mig.. har allerede kontaktet dem.. jeg skulle vente til 1 mdr før terminen..  og jeg vil gerne have tjek på mine ting... ikke fordi det genere mig at betale friplads overhoved.. men jeg er studerende og betaler i forvejen 45% i skat og ved at kommunerne er gode til at slippe igennem hvor det er lettest desværre så tænkte der var nogle kloge damer herinde jeg kunne spørge

STakkels sikke dog en lorte kommune . har din mand fast arbejde og tjener godt ?
Jeg har læst man ikke må tjene over 140000 kr om året for at få hel fri plads der efter bliver det beregnet ned .
Men ja det er jo et vidt begræb til hvor meget du kan få , men noget får i , jeg vil skyde på halv hvis ikke din kæreste tjener en formue om måneden .
HAr selv prøvet at beregne men den sagde kontakt kommunen .

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

STakkels sikke dog en lorte kommune . har din mand fast arbejde og tjener godt ?
Jeg har læst man ikke må tjene over 140000 kr om året for at få hel fri plads der efter bliver det beregnet ned .
Men ja det er jo et vidt begræb til hvor meget du kan få , men noget får i , jeg vil skyde på halv hvis ikke din kæreste tjener en formue om måneden .
HAr selv prøvet at beregne men den sagde kontakt kommunen .

Han tjener sådan helt almindeligt ok...

Er bare svært at vide fordi hvis de beregner for i år vil de jo se en kæmpe indkomst i forhold til næste år hvor jeg skal være på barselsdagpenge og efter det skal jeg kun være på su .. lige nu har jeg små 8000 før skat pr mdr på mit arbejde + su og det kommer jeg slet ikke i nærheden af når baby er kommet... så alene det ikke at tjene 8000 før skat pr mdr men kun 2000 før skat pr mdr betyder jo 72.000 mindre i indkomst pr år

Anmeld

8. juli 2011

K&S

Anonym skriver:

Ja det er det jeg tænker på...

Kan man ikke beregne det selv`???

Kan du ikke gå ind under www.borger.dk og finde din kommune og derigennem udregne din pris? Jeg var det, jeg gjorde

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Kan du ikke gå ind under www.borger.dk og finde din kommune og derigennem udregne din pris? Jeg var det, jeg gjorde

Jamen som jeg satte ind i et indlæg til en anden herinde så fandt jeg oversigten  problemet er bare hvilken indkomst ser de på?  Ser de på den jeg har nu, den jeg har når jeg er på barsel eller den efter barsel?? Det er nemlig 3 vidt forskellige og efter barsel kommer jeg slet ikke i nærheden af den indkomst jeg har nu.. kommer mindst til at have 6000 mindre før skat pr mdr

Anmeld

8. juli 2011

K&S

Anonym skriver:

Jamen som jeg satte ind i et indlæg til en anden herinde så fandt jeg oversigten  problemet er bare hvilken indkomst ser de på?  Ser de på den jeg har nu, den jeg har når jeg er på barsel eller den efter barsel?? Det er nemlig 3 vidt forskellige og efter barsel kommer jeg slet ikke i nærheden af den indkomst jeg har nu.. kommer mindst til at have 6000 mindre før skat pr mdr

De ser på den indkomst, du har lige nu (hvis det vel og mærke er nu, du vil søge?). Og hvis din økonomiske situation ændrer dig, så beregner de påny

Anmeld

8. juli 2011

TTM

De bruger den indkomst du har på det tidspunkt du skal bruge pladsen på.. HUSK og regne kærestens indkomst med

Så hvis du efter end barsel kun har SU og hans alm. løn eks 17.000 før skat, er det SU + 17000 x 12 som er jeres årlige indkomst.

Håber du får det på plads

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

TykkeTrunteMor skriver:

De bruger den indkomst du har på det tidspunkt du skal bruge pladsen på.. HUSK og regne kærestens indkomst med

Så hvis du efter end barsel kun har SU og hans alm. løn eks 17.000 før skat, er det SU + 17000 x 12 som er jeres årlige indkomst.

Håber du får det på plads

Super tak tak

Skal først bruge pladsen januar 2013 regner jeg med  måske december 2012 er ikke sikker endnu og ville egentlig have gemt mine barselsklip men det kan jo så nok ikke rigtig betale sig i det store hele

En lorte jungel at finde rundt i ...

Anmeld

8. juli 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

De ser på den indkomst, du har lige nu (hvis det vel og mærke er nu, du vil søge?). Og hvis din økonomiske situation ændrer dig, så beregner de påny

Jeg kommer til at have MINDST 6000 mindre før skat i indkomst pr mdr når baby en gang skal starte i institution så det er jo en væsentlig forskel til nu ...

Anmeld

8. juli 2011

TTM

Anonym skriver:

Super tak tak

Skal først bruge pladsen januar 2013 regner jeg med  måske december 2012 er ikke sikker endnu og ville egentlig have gemt mine barselsklip men det kan jo så nok ikke rigtig betale sig i det store hele

En lorte jungel at finde rundt i ...

det er en RIGTIG lorte jungle... Havde heldigvis en sød dame som hjalp mig da jeg stod alene, så jeg fik søgt alt..

Nu ved jeg ikke om i kan få det, men boligsikring kan i jo også søge hvis ikke indkomsten er for høj? Det hjælper jo også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.