Afhængig af amning og snart vuggestuestart, What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2011

Fru Nielsen

132319 skriver:

Det har jeg prøvet, at trappe ud. Det nytter ikke noget for så undlader hun bare at sove

Så tror jeg du er nød til bare at tage kampen med hende.... Kan jo ikke hjælpe noget, hun er jo nød til at komme det skridt vider..... Nogen gange må man bare trodse dem lidt for i sidste ende gør vi det jo for at hjælpe dem....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

kamtok

132319 skriver:

Muligvis en dårlig vane men pigebarnet skal jo have noget næring om hun er som nævnt ikke glad for mad

Men hun skal jo lære at spise og blive glad for mad - og gerne meget snart.

Jeg synes ikke at du skal give hende en flaske med i vuggestue. Det ville være synd at vænne hende til den og så alligevel skulle tage den fra hende igen lige om lidt.

Anmeld

8. juli 2011

132319

kamtok skriver:

Men hun skal jo lære at spise og blive glad for mad - og gerne meget snart.

Jeg synes ikke at du skal give hende en flaske med i vuggestue. Det ville være synd at vænne hende til den og så alligevel skulle tage den fra hende igen lige om lidt.

Det er jeg klar over og jeg KÆMPER virkelig for at få hende til at spise rigtig mad!

Jeg har talt med vuggestuen og de mener at det er en god ide at give hende flaske til at starte med, så overgangen ikke bliver så svær for hende...

Anmeld

8. juli 2011

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Hej
Min datter var også meget amme-glad og gad ikke alm. mad. Jeg ammede hende før hun blev afleveret og så når jeg hentede hende. Der var ingen sove problemer overhovedet, de lærer hurtigt at der gælder andre regler vuggestuen og tilpasser sig. Min datter blev først glad for alm. mad da jeg stoppede helt med at amme (14 mdr. ca) nu grov æder hun til frokosten derned (hendes hovedmåltid).

Prøv evt. at ringe og tage en snak med din dattets kommende kontaktpædagog, måske hun har nogle råd og ideer :-) Plus de første par dage er hun der jo kun ganske kort tid.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

11. juli 2011

raca

nyt sted nye vaner..

jeg ville ikke gøre noget, dvs jeg har haft svært ved at forklare mine børn at når mor er der holder babserne lukket mellem 10-17... de kan ikke klokken og derfor mener jeg ikke det giver mening for dem at lukke baren i visse tidsrum bare forde...

jeg ville ikke starte på flaske, men bare satse på hun startede med at spise alm i vuggestuen indenfor de første par mdr.. også evt lade hende amme lidt om natte sen aften igen så hun fik nok. kalorier.. hun er jo meget lille kun 10mdr til udepasning IMO

Anmeld

11. juli 2011

raca

Fru Nielsen skriver:

Så tror jeg du er nød til bare at tage kampen med hende.... Kan jo ikke hjælpe noget, hun er jo nød til at komme det skridt vider..... Nogen gange må man bare trodse dem lidt for i sidste ende gør vi det jo for at hjælpe dem....

jeg er helt og aldelses uening... at kæmpe med barnet om mad føre intet godt med sig... husk at MM er fint som hovdeerneringg det første år.. og hun er kun 10mdr..

og hun skal ud i noget nyt, lige omlidt så det er vigtigt at det er trygt og godt hjemme dvs amningen er en del af det trygge og velkendete hvor man kan få 100% mor... så jeg ville faktisk lade barnet i en periode efter start optrappe amningen for at genskabe trykheden, særligt når barnet er sensetivt..

Anmeld

12. juli 2011

132319

nyt sted nye vaner..

jeg ville ikke gøre noget, dvs jeg har haft svært ved at forklare mine børn at når mor er der holder babserne lukket mellem 10-17... de kan ikke klokken og derfor mener jeg ikke det giver mening for dem at lukke baren i visse tidsrum bare forde...

jeg ville ikke starte på flaske, men bare satse på hun startede med at spise alm i vuggestuen indenfor de første par mdr.. også evt lade hende amme lidt om natte sen aften igen så hun fik nok. kalorier.. hun er jo meget lille kun 10mdr til udepasning IMO

10 måneder er da ikke tidligt

Anmeld

12. juli 2011

raca

10 måneder er da ikke tidligt

jeg skrev IMO... og jo det mener jeg stadig...10 mdr hvor de skal udvære forældrene,deres primære omsorgspersoner i 8 timer pr dag 5 dage om ugen.. så fra 10 mdr af er det så fremmede tiltider tilfældige voksende der passer ens barn....i de fleste af barnets vågne timer...

Anmeld

12. juli 2011

1000Ben

132319 skriver:

Kamille på snart 10 måneder er stadig dybt dybt afhængig af at blive ammet. Hun bliver stadig ammet 3-4 gange om dagen og 1-2 gange om natten. Hun er yderst sensitiv og derfor har jeg ikke ændret vanen, hun er ikke ret glad for mad og noget næring skal hun jo have.

MEN, hun starter i vuggestue om 14 dage og der kan jeg jo ikke lige give dem brysterne med

Pt. bliver hun ammet når vi vågner, inden hun skal sove formiddagslur, inden hun skal sove eftermiddagslur og igen om eftermiddagen + det løse. Derudover to gange om natten men det er jo underordnet.

Hun vil til nøds gerne tage en flaske hvis jeg ikke er der.

Hun vil IKKE lægge sig til at sove sine lure uden at jeg ammer hende, så nu er det jeg tænker: Ville det være en dum ide at hun får flaske inden sine lure i vuggestuen. Jeg tænker om det er dumt at vende hende til når hun er så gammel som hun er?

Hvad siger I?

Jeg gruer sgu mere og mere for den vuggestuestart, mest på personalets vegne for hun er bare ikke nem når det angår mad og søvn

Ah gud, jeg havde samme problem, - Lucas startede dog først i dagpleje som 2 årig, men var også stadig dybt afhængig af mig - jeg gjorde det smarte, at jeg lod som om jeg gik (altså han var vandt til dagplejer og det hele) men blev så og gemte mig, så jeg kunne se hvordan dagplejer klarede at putte uden at amme - og Lucas tog det altså forbavsende let - børn er jo helt anderledes over for folk som ikke er "mor", he he... Hvis du evt. har lidt tid til at køre ind, så kunne det da hjælpe Jer begge lidt. For tror ikke at det er nogen god idé at du begynder at ændre på Jeres vaner med mindre du beslutter for at stoppe helt, hvilket jeg ikke helt får indtrykket af  At amme er det bedste i verden, men jeg tror også godt at de små ved at der ikke er noget at komme efter hvis man ikke er der  Jeg håber det går, for det er så unfair over for de små, de kender jo ikke til andet end mors bryst og det giver jo ingen mening, for dem, at det lige pludselig skal fratages dem  Jeg endte med at amme til Lucas var 2 år og 8 måneder og det var døgnet rundt  - liiiidt hårdt, men det hele værd - HAN ER ALDRIG SYG  - ikke så meget som en lille forkølelse har han haft og han er idag 3 1/2 

Anmeld

12. juli 2011

132319

raca skriver:

jeg skrev IMO... og jo det mener jeg stadig...10 mdr hvor de skal udvære forældrene,deres primære omsorgspersoner i 8 timer pr dag 5 dage om ugen.. så fra 10 mdr af er det så fremmede tiltider tilfældige voksende der passer ens barn....i de fleste af barnets vågne timer...

Jeg aner ikke hvad IMO står får..

Anyways, så slutter min barsel når hun er 10½ måned og jeg vil gerne have lidt tid til at køre hende ind. Derfor har jeg ikke rigtig andre valg. Ingen har nogle steder skrevet at hun skal være der 8 timer af gangen og slet ikke fra dag et.

Min store var 8 måneder da han startede og det gik som en LEG, han havde det SÅ godt i vuggestuen.

Så du kan ikke sidde og generalisere og sige at det er tidligt, det kommer i dén grad an på hvilket barn der er tale om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.