Afhængig af amning og snart vuggestuestart, What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.926 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

132319

Kamille på snart 10 måneder er stadig dybt dybt afhængig af at blive ammet. Hun bliver stadig ammet 3-4 gange om dagen og 1-2 gange om natten. Hun er yderst sensitiv og derfor har jeg ikke ændret vanen, hun er ikke ret glad for mad og noget næring skal hun jo have.

MEN, hun starter i vuggestue om 14 dage og der kan jeg jo ikke lige give dem brysterne med

Pt. bliver hun ammet når vi vågner, inden hun skal sove formiddagslur, inden hun skal sove eftermiddagslur og igen om eftermiddagen + det løse. Derudover to gange om natten men det er jo underordnet.

Hun vil til nøds gerne tage en flaske hvis jeg ikke er der.

Hun vil IKKE lægge sig til at sove sine lure uden at jeg ammer hende, så nu er det jeg tænker: Ville det være en dum ide at hun får flaske inden sine lure i vuggestuen. Jeg tænker om det er dumt at vende hende til når hun er så gammel som hun er?

Hvad siger I?

Jeg gruer sgu mere og mere for den vuggestuestart, mest på personalets vegne for hun er bare ikke nem når det angår mad og søvn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

Jyden

Jeg ville bestemt ikke begynde at give hende flaske nu, hvor hun er så gammel.

Jeg ville klart droppe noget af amningen. Jeg har selv en datter på 9 mdr, som jeg stadig ammer. Hun sover dog igennem om natten, men ammes 3 gange om dagen, også inden hver lur og så til natten.

Hun begynder i dp om 1 mdr og jeg har tænkt mig at droppe noget af amningen og så bare amme hende morgen og aften.

Min datter har aldrig fået tilbudt flaske, og det har jeg heller ikke tænkt mig at gøre.

Anmeld

8. juli 2011

Fru Nielsen

Tror det kommer helt af sig selv når først hun starter.... Men som mor ville jeg !allerede" nu begynde at trappe ud af amningen!

Men børn er altid anderledes når mor og far ikke er der, så er jo slet ikke sikkert det bliver et problem i vuggestuen....

Anmeld

8. juli 2011

Noneother

Her var det, det samme.. Bortset fra at han ikke er sensitiv. MEN jeg var osse meget nervøs for hvordan det skulle gå!

DP gjorde bare det at hun vænnede ham til at sove uden. (Han vil stadig ikke herhjemme)

Så han bli´r ammet om morgenen, og som det første når vi kommer hjem. -og i DP ligger han sig ligeså fint til at sove når han bli´r lagt.

Anmeld

8. juli 2011

132319

Jyden skriver:

Jeg ville bestemt ikke begynde at give hende flaske nu, hvor hun er så gammel.

Jeg ville klart droppe noget af amningen. Jeg har selv en datter på 9 mdr, som jeg stadig ammer. Hun sover dog igennem om natten, men ammes 3 gange om dagen, også inden hver lur og så til natten.

Hun begynder i dp om 1 mdr og jeg har tænkt mig at droppe noget af amningen og så bare amme hende morgen og aften.

Min datter har aldrig fået tilbudt flaske, og det har jeg heller ikke tænkt mig at gøre.

Det handler som sådan ikke om flaske eller ej, for hun må gerne få flaske og har fået supplerende vælling i en periode for at sove bedre.

Men ja, det ville nok være dumt at vænne hende til, jeg har bare svært ved at se hvordan de skal få hende til at sove uden

Anmeld

8. juli 2011

132319

Fru Nielsen skriver:

Tror det kommer helt af sig selv når først hun starter.... Men som mor ville jeg !allerede" nu begynde at trappe ud af amningen!

Men børn er altid anderledes når mor og far ikke er der, så er jo slet ikke sikkert det bliver et problem i vuggestuen....

Det har jeg prøvet, at trappe ud. Det nytter ikke noget for så undlader hun bare at sove

Anmeld

8. juli 2011

fif

132319 skriver:

Kamille på snart 10 måneder er stadig dybt dybt afhængig af at blive ammet. Hun bliver stadig ammet 3-4 gange om dagen og 1-2 gange om natten. Hun er yderst sensitiv og derfor har jeg ikke ændret vanen, hun er ikke ret glad for mad og noget næring skal hun jo have.

MEN, hun starter i vuggestue om 14 dage og der kan jeg jo ikke lige give dem brysterne med

Pt. bliver hun ammet når vi vågner, inden hun skal sove formiddagslur, inden hun skal sove eftermiddagslur og igen om eftermiddagen + det løse. Derudover to gange om natten men det er jo underordnet.

Hun vil IKKE lægge sig til at sove sine lure uden at jeg ammer hende, så nu er det jeg tænker: Ville det være en dum ide at hun får flaske inden sine lure i vuggestuen. Jeg tænker om det er dumt at vende hende til når hun er så gammel som hun er?

Hvad siger I?

Jeg gruer sgu mere og mere for den vuggestuestart, mest på personalets vegne for hun er bare ikke nem når det angår mad og søvn

Heejsa

Det lyder lidt ligesom herhjemme, jeg ammer osse min pige hun er snart 8 måneder!! Hun ska ikk starte i Vuggestue endnu, da vi ikk når at få en plads til hende inden jeg starter, meen min svigermoar ska passe hende, og jeg ammer hende jo osse hver gang hun ska sove, måske blevet til en dårlig vane ?

Anmeld

8. juli 2011

132319

fif skriver:

Heejsa

Det lyder lidt ligesom herhjemme, jeg ammer osse min pige hun er snart 8 måneder!! Hun ska ikk starte i Vuggestue endnu, da vi ikk når at få en plads til hende inden jeg starter, meen min svigermoar ska passe hende, og jeg ammer hende jo osse hver gang hun ska sove, måske blevet til en dårlig vane ?

Muligvis en dårlig vane men pigebarnet skal jo have noget næring om hun er som nævnt ikke glad for mad

Anmeld

8. juli 2011

fif

132319 skriver:

Muligvis en dårlig vane men pigebarnet skal jo have noget næring om hun er som nævnt ikke glad for mad

Nåh ja self, men tænkte nu mere på mig selv der... Det er jo bare en hygge trøst tror jeg!! her i nat vågnede hun 100gange, og tror sku ikk hun er sulten, ve det ikk helt...

Anmeld

8. juli 2011

Brams

132319 skriver:

Hvad siger I?

Uha jeg kender din situation.

Lærke er også meget sensitiv. Hun startede i DP 1.9. sidste år og allerede i juli begyndte vi at trappe hende ud af den ene "tår", og da vi kom hjem fra sommerferie blev hun trappe yderligere ned, for vi vidste at hun ikke ville kunne klare, både at skulle starte i DP og pludselig ikke blive ammet.

Jeg ville med det samme trappe hende ud, så hun har de bedst mulige betingelser for at starte i VS. Det er ret meget at skulle gennemgå på én gang og særligt for en som er sensitiv.

Jeg ville absolut ikke begynde at give hende flaske, det er hun alt for gammel til.

Håber det kommer til at gå for Jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.