Hun gider ikke flasken !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

Maja_4000

Vores datter er snart 7 måneder (den 15.) og hun vil ikke have flasken mere Hvis hun er MEGET sulten f.eks. om natten eller om morgenen kan hun godt tage 60 - 90 ml. .. Men ellers nægter hun den .. Hun ér mega sulten , og giver vi grød eller mos sluger hun kæmpe portioner ..

Men det er da aaalt for tidligt ikke at få mme mere , er det ikke ?
Vi har prøvet at skifte sutter osv. , og det har ikke hjulpet ..

Sp har ferie .. Såh .. Nogle gode råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det er ikke for tidligt. Du skal bare sørge for, at der kommer MME i hendes grød og så skal hun have jerndråber ved siden af, hvis hun ikke får den mængde MME hun skal have om dagen.

Det er da bare dejligt, at hun ikke gider flasken mere, så skal du ikke vænne hende fra den.

Anmeld

8. juli 2011

Rsa

Min datter spiser også så meget grød, at hun ikke har behov for mælk ved siden af - ammer hende én gang om natten (mere hygge for hende end sult!) og ellers kommer jeg 400 ml i hendes grød over dagen, da det er det hun skal have på én dag....

Anmeld

8. juli 2011

Maja_4000

MoarHvidovre skriver:

Nej, det er ikke for tidligt. Du skal bare sørge for, at der kommer MME i hendes grød og så skal hun have jerndråber ved siden af, hvis hun ikke får den mængde MME hun skal have om dagen.

Det er da bare dejligt, at hun ikke gider flasken mere, så skal du ikke vænne hende fra den.

Jamen hun er jo kun en lille baby ! Hehe

Men jerndråber .. Kommer man dem i maden ? Eller er det ligesom med d-dråberne ?

Synes bare hun er lidt dum :b For hun gider ikke spise rugbrød eller noget .. Det skal være blendet .. Det er sgu lidt kedeligt , synes jeg .. Men det er det jo nok ikke hvis det er dét eller mælk

Anmeld

8. juli 2011

Maja_4000

Rsa skriver:

Min datter spiser også så meget grød, at hun ikke har behov for mælk ved siden af - ammer hende én gang om natten (mere hygge for hende end sult!) og ellers kommer jeg 400 ml i hendes grød over dagen, da det er det hun skal have på én dag....

Nårh okay
Men hvad med væske nu når det er så varmt ? Vi kan ikke få hende til at drikke vand af flaske , og kop ryger det meste bare ud igen Hehe

Anmeld

8. juli 2011

Mor1012

Maja_4000 skriver:

Vores datter er snart 7 måneder (den 15.) og hun vil ikke have flasken mere Hvis hun er MEGET sulten f.eks. om natten eller om morgenen kan hun godt tage 60 - 90 ml. .. Men ellers nægter hun den .. Hun ér mega sulten , og giver vi grød eller mos sluger hun kæmpe portioner ..

Men det er da aaalt for tidligt ikke at få mme mere , er det ikke ?
Vi har prøvet at skifte sutter osv. , og det har ikke hjulpet ..

Sp har ferie .. Såh .. Nogle gode råd ?

heej

det er helt det samme med min emilie.. hun er 8 mdr her d 15 juli

det er HELT det samme som du skriver... og det er helt ok!! du skal bare give hende 8 dråber jern hver dag.

flaske er ikke noget de SKAL have.. bare hun spiser morgen formiddag middag eftermiddag og aftenamad så er det mere end fint !! min datter gidder ikke engang mælk i kop (:

du kan give hende masser af natural youghurt (da der er jern i ) og mælk i kop og når hun er 8 mdr kan du give hende lidt frugt youghurt

Anmeld

8. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Maja_4000 skriver:

Jamen hun er jo kun en lille baby ! Hehe

Men jerndråber .. Kommer man dem i maden ? Eller er det ligesom med d-dråberne ?

Synes bare hun er lidt dum :b For hun gider ikke spise rugbrød eller noget .. Det skal være blendet .. Det er sgu lidt kedeligt , synes jeg .. Men det er det jo nok ikke hvis det er dét eller mælk

Hun er ikke så lille mere og har ikke behovet og flot, at hun selv siger fra.

Vi gav jerndråberne som vi gjorde med d-dråberne, de dage de ikke fik nok MME.

Det kommer lige pludselig med rugrbrøden. Mine var heller ikke særlig vilde med det, men noget kom der da ned.

Anmeld

8. juli 2011

Mor1012

Maja_4000 skriver:

Nårh okay
Men hvad med væske nu når det er så varmt ? Vi kan ikke få hende til at drikke vand af flaske , og kop ryger det meste bare ud igen Hehe

citer lige på dette (:

her går det fint med vand i kop, ja meget ryger ud men de får helt sikkert noget ind. prøv lyt godt efter, du kan høre hvis hun drikker.. du må bare tilbyde hende vand nogle flere gange.. kiks giver god tørst fornemelse så kan det være du får mere vand i hende..

Anmeld

8. juli 2011

Maja_4000

Tak for hurtigt svar
Vi må ud og købe nogle dråber til hende :p
Men mor synes nu stadig , at det er for tidligt hehe

Anmeld

8. juli 2011

Nettemor

hvad så hvis du giver hende det i et glas?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.