Trinemusen skriver:
Har et lidt forsigtigt spørgsmål her, nu da jeg læser indlægget..
Jeg venter min datter om 2-3 uger og er meget betænksom i forhold til det her projekt Amning! 
-går bestemt ind for at man skal amme sit barn, da jeg jo godt ved at det er det bedste både for i forhold til evt allergi, imunsforsvar, tilknytning til moderen osv osv.
Når nogle af jer skriver at jeres barn/børn er flaskebørn, vil det så sige at det har de været fra start af? Eller er i langsomt trappet ud af amningen? I så fald hvor længe ammede I?
Jeg tænker at man fra start af kan amme, og efter nogle dage evt supplere med MME så faderen også kan være med, og det bliver lidt nemmere at lade andre give hende mad når hun engang skal passes osv. MISFORSTÅ mig endelig ikke, det er jo et ømt punkt for nogen i forhold til amning.. Og har hørt mange blive rakket ned fordi de bevist vælger ikke at amme.
Det er dog ikke tilfældet.. vil bare gerne kunne gøre det på den anden måde.. hvad mener/tænker I om det? Og hvordan gjorde I med jeres børn?
Håber på svar uden at få en hammer i hovedet

Jeg ville også gerne amme, og havde planlagt helt fra start af at sådan skulle det være. Jeg gik til foredrag om amning og det hele
Dog havde jeg heller intet imod hvis det endte med at han blev flaskebarn. Og det viste sig at være godt.
Jeg var nemlig indlagt på intensiv og i koma, da Benjamin blev taget ved akut kejsersnit. Da jeg var kommet så meget til skade, havde jeg ingen kræfter og blev kørt op i sengen til Benjamin som lå på Neonatal. Vi prøvede at lægge Benjamin til et par gange, men ingen af os, hverken ham eller mig, havde kræfter til at få det til at fungere.
Jeg havde masser af mælk og fik derfor nogen piller, der stoppede mælkeproduktionen. Benjamin blev derfor trænet til at drikke af flaske et par uger efter hans fødsel (han fik sonde det første stykke tid), og har været flaskebarn lige siden.
Herhjemme har vi været glade for det. Og min kæreste er virkelig kommet på banen og elsker det 
Men vil gerne amme hvis der skulle komme en mere engang