afføring flaskebarn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2011

Mother-love

kristina30 skriver:

det gav en god virkning det ide grønne æsker

vi bruger syrnet mme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

camillakrath

michelledam skriver:

vi bruger syrnet mme

Det er også det vi bruger  Men du skal ikke være bekymret når hun ikke har ondt

Anmeld

7. juli 2011

Zeus

Cajsa kunne sagtens gå 4-5 dage uden, men det var ikke noget der generede hende.. Kun én gang har hun haft rigtig forstoppelse, og der endte vi med at give hende microlax, fordi lactulose kun virker på det der kommer senere, og ikke på selve det der stopper..

Men så kom hun til gengæld også af med det hele, for de sidste 4 dage, når det så kom.. Har gentagne gange, måtte klippe hendes body i stykker, fordi det lå helt op af ryggen på hende, og vi ikke ville have det i håret også.. Men både læge og sp sagde, at det var fint nok, at der gik så længe imellem, så længe hun ikke var generet af det

Hun bøvlede også lidt med maven de første 4 mdr, og måtte også ty til lactulose et par gange, og gav også grøn allomin, men selve det, at der gik flere dage imellem, var ikke noget problem.. Siden vi gik over til fast føde, har der intet problem været med noget som helst, og nu kommer hun også af med det hver dag

Anmeld

7. juli 2011

Trinemusen

Har et lidt forsigtigt spørgsmål her, nu da jeg læser indlægget..

Jeg venter min datter om 2-3 uger og er meget betænksom i forhold til det her projekt Amning! 

-går bestemt ind for at man skal amme sit barn, da jeg jo godt ved at det er det bedste både for i forhold til evt allergi, imunsforsvar, tilknytning til moderen osv osv.

Når nogle af jer skriver at jeres barn/børn er flaskebørn, vil det så sige at det har de været fra start af? Eller er i langsomt trappet ud af amningen? I så fald hvor længe ammede I?

Jeg tænker at man fra start af kan amme, og efter nogle dage evt supplere med MME så faderen også kan være med, og det bliver lidt nemmere at lade andre give hende mad når hun engang skal passes osv. MISFORSTÅ mig endelig ikke, det er jo et ømt punkt for nogen i forhold til amning.. Og har hørt mange blive rakket ned fordi de bevist vælger ikke at amme.

Det er dog ikke tilfældet.. vil bare gerne kunne gøre det på den anden måde.. hvad mener/tænker I om det? Og hvordan gjorde I med jeres børn? 

Håber på svar uden at få en hammer i hovedet

Anmeld

7. juli 2011

camillakrath

Trinemusen skriver:

Jeg venter min datter om 2-3 uger og er meget betænksom i forhold til det her projekt Amning! 

-går bestemt ind for at man skal amme sit barn, da jeg jo godt ved at det er det bedste både for i forhold til evt allergi, imunsforsvar, tilknytning til moderen osv osv.

Når nogle af jer skriver at jeres barn/børn er flaskebørn, vil det så sige at det har de været fra start af? Eller er i langsomt trappet ud af amningen? I så fald hvor længe ammede I?

Jeg tænker at man fra start af kan amme, og efter nogle dage evt supplere med MME så faderen også kan være med, og det bliver lidt nemmere at lade andre give hende mad når hun engang skal passes osv. MISFORSTÅ mig endelig ikke, det er jo et ømt punkt for nogen i forhold til amning.. Og har hørt mange blive rakket ned fordi de bevist vælger ikke at amme.

Det er dog ikke tilfældet.. vil bare gerne kunne gøre det på den anden måde.. hvad mener/tænker I om det? Og hvordan gjorde I med jeres børn? 

Jeg ville også gerne amme, og havde planlagt helt fra start af at sådan skulle det være. Jeg gik til foredrag om amning og det hele  Dog havde jeg heller intet imod hvis det endte med at han blev flaskebarn. Og det viste sig at være godt.

Jeg var nemlig indlagt på intensiv og i koma, da Benjamin blev taget ved akut kejsersnit. Da jeg var kommet så meget til skade, havde jeg ingen kræfter og blev kørt op i sengen til Benjamin som lå på Neonatal. Vi prøvede at lægge Benjamin til et par gange, men ingen af os, hverken ham eller mig, havde kræfter til at få det til at fungere.

Jeg havde masser af mælk og fik derfor nogen piller, der stoppede mælkeproduktionen. Benjamin blev derfor trænet til at drikke af flaske et par uger efter hans fødsel (han fik sonde det første stykke tid), og har været flaskebarn lige siden.

Herhjemme har vi været glade for det. Og min kæreste er virkelig kommet på banen og elsker det

Men vil gerne amme hvis der skulle komme en mere engang

Anmeld

7. juli 2011

ledermus

michelledam skriver:

hej piger..

Nu siger man at flaskebørn skal af med afføring en gang om dagen. men det gør Isabella altså ikke.. det gør hun hver anden dag. men ved ikke om det er noget der er alarmerende da hun ikke har ondt i maven eller har hård mave eller noget..

hvad siger i? er det noget jeg skal gøre noget ved eller? har i prøvet det samme?

Oliver er også flaskebarn og har afføring hver 2 eller 3 dag. Har snakket med sundhedsplejersekn om det og hun siger at så længe han ikke har ondt eller hård mave er det ok men går der mere end 3 dage imellem skal jeg give ham lactulose og også hvis han begynder at få hård mave

Anmeld

8. juli 2011

Trinemusen

camillakrath skriver:

Jeg ville også gerne amme, og havde planlagt helt fra start af at sådan skulle det være. Jeg gik til foredrag om amning og det hele  Dog havde jeg heller intet imod hvis det endte med at han blev flaskebarn. Og det viste sig at være godt.

Jeg var nemlig indlagt på intensiv og i koma, da Benjamin blev taget ved akut kejsersnit. Da jeg var kommet så meget til skade, havde jeg ingen kræfter og blev kørt op i sengen til Benjamin som lå på Neonatal. Vi prøvede at lægge Benjamin til et par gange, men ingen af os, hverken ham eller mig, havde kræfter til at få det til at fungere.

Jeg havde masser af mælk og fik derfor nogen piller, der stoppede mælkeproduktionen. Benjamin blev derfor trænet til at drikke af flaske et par uger efter hans fødsel (han fik sonde det første stykke tid), og har været flaskebarn lige siden.

Herhjemme har vi været glade for det. Og min kæreste er virkelig kommet på banen og elsker det

Men vil gerne amme hvis der skulle komme en mere engang

Gud hvor voldsomt for dig/jer!

okay det er også en helt fornuftig grund til at du ikke har ammet jo:-)

Jeg må se hvad tiden bringer. overvejer at lave et nyt indlæg herinde og høre hvad folks meninger er

Knus til dig og tak for svar

Anmeld

8. juli 2011

Mother-love

Trinemusen skriver:

hej.

jo jeg synes det er et lidt følsomt emne da jeg rigtig gerne ville amme. men der har været problemer allerede fra dag 2 på sygehuset. allerede der havde jeg ikke nok råmælk så der startede skrigeturene allerede fordi hun var så sulten. da mælken var løbet til gik det godt i 3 dage. og så var der igen ikke nok mælk til hende. og kæmpede og kæmpede men da jeg efter 1 månede stadig ikke havde mere valgte jeg trods en masse tænker og tårer at gøre hende til flaskebarn. jeg har altid villet have hun skulle være brystbarn. ikke fordi jeg har noget imod dem der har flaskebørn. jeg synes det er op til den enkelte selv.. men jeg kunne bare mærke at både i og med at jeg ikke kunne mætte hende så kunne jeg heller ikke klare det psykisk at hun skulle hænge i mine bryster hele tiden fordi hun var så sulten..

Anmeld

8. juli 2011

mortilnoahogmelina

Trinemusen skriver:

Hej .

Her der startede vi på at suplere med flaske da Noah var godt halvanden måneder grundet for lidt mælk hos mig , efterfølgende blev der bare mindre og mindre da han var 4 måneder stoppede jeg helt med at amme da der slet ikke var mere tilbage .
Så her var det ikke fordi jeg ikke omsledd at amme fuldt ud men simpelthen fordi der ikke var nok .

Jeg synes personligt det er lidt trist dem som fra start vælger at lade vær at amme , men det er jo meget individuelt .
Man skal huske på når man supler med mme så bliver der heller ikke produceret så meget mælk hos dig da baby ikke når at tømme dine bryster .

Rigtig meget held og lykke med din fødsel og amningen .

Kram Pernille

Anmeld

9. juli 2011

camillakrath

Trinemusen skriver:

Gud hvor voldsomt for dig/jer!

okay det er også en helt fornuftig grund til at du ikke har ammet jo:-)

Jeg må se hvad tiden bringer. overvejer at lave et nyt indlæg herinde og høre hvad folks meninger er

Knus til dig og tak for svar

Det synes jeg er en god ide. Men bare husk at du selv skal mærke efter og gøre hvad selv synes er bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.