Gider ikke grønsager af nogen art 19 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2011

Hollybaby

Min datter er også lidt sjov, hvad angår grønsager, men smoothies er hun vild med. Hun får lov til at putte indgredienserne i blenderen, og elsker at drikke det med sugerør  Af grøntsager bruger vi tit avokado, babyspinat, agurk og rødbede, dertil noget sød frugt som ananas, banan, æble osv, og lidt juice. Det er super lækkert!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

patella

millesofie skriver:

Min Datter er 19 mdr og hun spiser kun grønsager nogen gange

og det er gulerødder.. ja og engang i mellem prøver hun noget andet men det bliver altid til at hun ikke vil spise det igen ikke en gang dagen efter  

frugt er hun god til men ja børn er jo forskellige og det ændre sig nok, jeg er bare glad for at hun spiser noget frugt og grønt..

Marcus-Emil er 5½ år nu og han spiser IKKE frugt eller grønt  og har aldrig kunnet lide det, heller ikke som 5mdr gammel da det var frugtmos i alle søde varianter  men igen de er jo forskellige

Herhjemme bliver det også kamofleret (staves?) især i kartoffelmos

THANK YOU! Dejligt med en på lige samme alder med lige de samme probl. Så er der lys for enden af tunellen Og man ved det  nok ikke bare er min unge der er kræsen

Tilbyder du grønsager ved hvert måltid? Jeg gør, men han rører det ikke. Jo en sjælden gang gulerødderne, men kun når han er i starten af måltidet og er skrupsulten. Til slut i måltidet blir de sorteret fra, eller får slet ikke lov at røre gaffel eller ske  Men der er altid grønt på hans tallerken. Enten i form af agurkestave, sød peberfrugtstave eller tomat, kogte grønsager eller andet. Jeg ved han ikke spiser det, men håber han en dag er for nysgerrig til at lade være.. jeg kan bare slet ikke forestille mig det

Anmeld

8. juli 2011

patella

Hollybaby skriver:

Min datter er også lidt sjov, hvad angår grønsager, men smoothies er hun vild med. Hun får lov til at putte indgredienserne i blenderen, og elsker at drikke det med sugerør  Af grøntsager bruger vi tit avokado, babyspinat, agurk og rødbede, dertil noget sød frugt som ananas, banan, æble osv, og lidt juice. Det er super lækkert!

Det er lige før jeg syns sådan en smoothie lyder go Jeg er ellers SLET ikke til grønsagssmoothie eller juice  Hvor meget grønt er der i i forh. til frugt?

Anmeld

8. juli 2011

millesofie

patella skriver:

THANK YOU! Dejligt med en på lige samme alder med lige de samme probl. Så er der lys for enden af tunellen Og man ved det  nok ikke bare er min unge der er kræsen

Tilbyder du grønsager ved hvert måltid? Jeg gør, men han rører det ikke. Jo en sjælden gang gulerødderne, men kun når han er i starten af måltidet og er skrupsulten. Til slut i måltidet blir de sorteret fra, eller får slet ikke lov at røre gaffel eller ske  Men der er altid grønt på hans tallerken. Enten i form af agurkestave, sød peberfrugtstave eller tomat, kogte grønsager eller andet. Jeg ved han ikke spiser det, men håber han en dag er for nysgerrig til at lade være.. jeg kan bare slet ikke forestille mig det

vi får altid grønt til maden

men jeg lader hende selv vælge fra skålen (ikke et kønt syn men det virker ) så tager hun selv med ske'en og det er en hel fest for hende

Anmeld

8. juli 2011

Shibby

Camufler grøntsagerne i maden

Kan anbefale kartoffelmos med advocado,lidt fløde og en klat smør. Det skal barnet sgu nok spise...tror jeg!

Anmeld

9. juli 2011

Nybagt mor

Kogte gulerødder i stave er et hit herhjemme. Og ellers kogt broccoli i små buketter så han selv kan sidde med det i hånden.

Til gengæld kan vi ikke så meget som lokke et jordbær i ham herhjemme...

Anmeld

9. juli 2011

SHERO

Åhh hvor jeg kender det, min Elias på 18 mdr nægter også grøntsager 100%, kun revne gulerødder og bladselleri kogt til ukendelighed i en tomatsovs vil han spise, ikke en gang kartofler går han med til. tror bare man skal blive ved med at tilbyde... Han har faktisk aldrig ville spise grøntsager, kun den første mdr med fast føde og der var det halvt sødekartofler, siden har han nægtet.. suk...

Anmeld

9. juli 2011

Hollybaby

patella skriver:

Det er lige før jeg syns sådan en smoothie lyder go Jeg er ellers SLET ikke til grønsagssmoothie eller juice  Hvor meget grønt er der i i forh. til frugt?

Sådan ca halvt er hvert, det er vist bare at prøve sig frem. Prøv evt en håndfuld babyspinat, en kvart agurk, en halv avokado, et godt stykke ananas, og saften af to appelsiner. Smager også godt med frisk mynte og citronmelisse

Anmeld

12. juli 2011

Rebecca Persson

Jeg kender godt problemet!
Det er bare enormt forskelligt med de børn.

Min ældste datter på 12 spiser ALT og har altid gjort det.
Min yngste datter på 2 er megakræsen, meget selektiv, totalt uforudsigelige og lidt sær i sine præferencer.
Og det er altså flasket op på nogenlunde den samme måde.
Vi spiser meget varieret, sundt, vegetarisk til aften.
Men min yngste datter på 2 er altså også meget selektiv med grøntsagerne.
Hun vil ikke røre kød og fisk med en ildtang (!), ej heller kartofler. Til gengæld spiser hun meget avocado, nødder, mandler, fiskeolie m.m. med største fornøjelse og får på den måde sunde fedtstoffer, 
Af og til vil hun gerne have grøntsager i fint blendede supper, eller kogt og blendet som fyld i "urtebøffer"/frikadeller.
Lidt revet squash eller gulerod i brød.
GUlerodssaft af og til (købes færdiglavet, f.eks. Biotta).
Af og til agurk, gulerod, rød peber, tomat i rå form. 
Men altid i sammenblandede retter. Der er ellers mange mulighed for at smugle grønt ind i lasagne, tærter, moussaka, gryderetter, kødsovs etc etc. 
Jeg håber det ændrer sig med tiden....
Hun spiste gerne grøntsager, da hun var på overgangskost.

Jeg tror det kommer lige så stille, ikke mindst fordi hun ser os andre spise dem hver dag med stor fornøjelse.  

Så man kan bare ikke rigtig styre det. Jeg var selv megakræsen som barn - og fik lov til det - det er jeg glad for i dag. SÅ man skal i hvert fald ikke slå sig selv oven i hovedet..... er sikker på I gør det godt! 

Kh Rebecca, rebeccapersson.com  

Anmeld

28. september 2011

patella

Rebecca Persson skriver:

Jeg kender godt problemet!
Det er bare enormt forskelligt med de børn.

Min ældste datter på 12 spiser ALT og har altid gjort det.
Min yngste datter på 2 er megakræsen, meget selektiv, totalt uforudsigelige og lidt sær i sine præferencer.
Og det er altså flasket op på nogenlunde den samme måde.
Vi spiser meget varieret, sundt, vegetarisk til aften.
Men min yngste datter på 2 er altså også meget selektiv med grøntsagerne.
Hun vil ikke røre kød og fisk med en ildtang (!), ej heller kartofler. Til gengæld spiser hun meget avocado, nødder, mandler, fiskeolie m.m. med største fornøjelse og får på den måde sunde fedtstoffer, 
Af og til vil hun gerne have grøntsager i fint blendede supper, eller kogt og blendet som fyld i "urtebøffer"/frikadeller.
Lidt revet squash eller gulerod i brød.
GUlerodssaft af og til (købes færdiglavet, f.eks. Biotta).
Af og til agurk, gulerod, rød peber, tomat i rå form. 
Men altid i sammenblandede retter. Der er ellers mange mulighed for at smugle grønt ind i lasagne, tærter, moussaka, gryderetter, kødsovs etc etc. 
Jeg håber det ændrer sig med tiden....
Hun spiste gerne grøntsager, da hun var på overgangskost.

Jeg tror det kommer lige så stille, ikke mindst fordi hun ser os andre spise dem hver dag med stor fornøjelse.  

Så man kan bare ikke rigtig styre det. Jeg var selv megakræsen som barn - og fik lov til det - det er jeg glad for i dag. SÅ man skal i hvert fald ikke slå sig selv oven i hovedet..... er sikker på I gør det godt! 

Kh Rebecca, rebeccapersson.com  

Faldt lige over min gamle tråd, og fik aldrig takket dig for dit fine svar... det trøster mig en del, også at læse det nu igen - for det er stadig et problem. Men jeg lader være med at dunke mig oven i hovedet og tænker at det kommer nok - især fordi han ser vi andre spiser det med velbehag så tak...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.