Gider ikke grønsager af nogen art 19 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.454 visninger
20 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

patella

Hej igen

Ja blir nødt til at høre jer  - er det normalt at ALLE grønsager bare er banlyst. Det er lige meget hvordan jeg tilbyder dem. Rå eller kogte - underordnet.

Naturligvis sørger jeg for at mose, blende, skjule dem i maden, så han ind i mellem får dem. Men kan han se dem, rører han dem ikke og kommer de "ved en fejl" ind i munden alligevel, blir de finsorteret fra inde i munden og spyttet ud

Ved godt at løsningen er bare at blive ved med at tilbyde dem, men altså, er det normalt at han kan hade grønsager så meget i den alder?? Burde det ikke være en fase der var gået over?

Det går heldigvis bedre med frugt. Men jeg forstår ikke at bare sådan noget som en dejlig sød kogt økologisk gulerod ikke smager ham 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

patella

7. juli 2011

Lone Jakobsen

nu skriver du godt nok at du har prøvet alle slags, men jeg prøver lige at skrive nogle muligheder alligevel:

peberfrugt i tynde stave

majs eller ærter

kogte kolde gullerødder

skrællede agurkestave (eller er det en frugt)

små cherry tomater i både

Anmeld

7. juli 2011

Isabeau

Hej igen

Ja blir nødt til at høre jer  - er det normalt at ALLE grønsager bare er banlyst. Det er lige meget hvordan jeg tilbyder dem. Rå eller kogte - underordnet.

Naturligvis sørger jeg for at mose, blende, skjule dem i maden, så han ind i mellem får dem. Men kan han se dem, rører han dem ikke og kommer de "ved en fejl" ind i munden alligevel, blir de finsorteret fra inde i munden og spyttet ud

Ved godt at løsningen er bare at blive ved med at tilbyde dem, men altså, er det normalt at han kan hade grønsager så meget i den alder?? Burde det ikke være en fase der var gået over?

Det går heldigvis bedre med frugt. Men jeg forstår ikke at bare sådan noget som en dejlig sød kogt økologisk gulerod ikke smager ham 

Har selv samme problem desværre med min datter på 22 mdr. Hun vil IKKE spise grøntsager - med mindre jeg kamoflerer dem. Fx. når vi får karbonader med stuvede grønærter. Altså med gulerødder og ærter i sovsen. Hun spytter godt nok skallen ud fra ærterne, men resten ryger godt nok ned

Ellers spiser hun fint med frugt og ellers er mit næste "moove" at købe grøntsagsjuice til hende eller lave smooties med grøntsager. Syns´ altså at hun burde ha´ det!

Held og lykke

Anmeld

8. juli 2011

patella

nutche skriver:

nu skriver du godt nok at du har prøvet alle slags, men jeg prøver lige at skrive nogle muligheder alligevel:

peberfrugt i tynde stave

majs eller ærter

kogte kolde gullerødder

skrællede agurkestave (eller er det en frugt)

små cherry tomater i både

Alt er prøvet, dog ikke agurkestavene skrællede og kogte gulerødder kolde... det vil jeg prøve af

Anmeld

8. juli 2011

patella

Isabeau skriver:

Har selv samme problem desværre med min datter på 22 mdr. Hun vil IKKE spise grøntsager - med mindre jeg kamoflerer dem. Fx. når vi får karbonader med stuvede grønærter. Altså med gulerødder og ærter i sovsen. Hun spytter godt nok skallen ud fra ærterne, men resten ryger godt nok ned

Ellers spiser hun fint med frugt og ellers er mit næste "moove" at købe grøntsagsjuice til hende eller lave smooties med grøntsager. Syns´ altså at hun burde ha´ det!

Held og lykke

Okay, så er det altså ikke kun her Vi må prøve med noget af det du beskriver. Det lyder bare ikke så lækkert Jeg er ikke selv så meget for grønsagsjuice...  Syns det er ækelt  men måske man skulle forsøge alligevel. Smothie med avocado har jeg dog hørt skulle være lækkert

Anmeld

8. juli 2011

Lone Jakobsen

patella skriver:

Alt er prøvet, dog ikke agurkestavene skrællede og kogte gulerødder kolde... det vil jeg prøve af

de kogte gullerødder er et kæmpe hit her. selv for min egen meget kræsne 2 årig det er dog vigtigt at de er kolde, så jeg koger dem dagen før, og så bliver de spist som slik

Anmeld

8. juli 2011

patella

nutche skriver:

de kogte gullerødder er et kæmpe hit her. selv for min egen meget kræsne 2 årig det er dog vigtigt at de er kolde, så jeg koger dem dagen før, og så bliver de spist som slik

De er nemlig også så dejlig søde, så jeg ku egentlig nemt forestille mig at de var lækre som kolde Men jeg har dog min tvivl om at de overhovedet får lov at komme fra tallerken til mund... han sidder normalt pænt og rækker mig hver eneste stk. grønsag for at fjerne det fra tallerkenen - ja dér må de ikke engang ligge  Man er vel en fin herre Men jeg vil forsøge, TAK!

Anmeld

8. juli 2011

Lone Jakobsen

patella skriver:

De er nemlig også så dejlig søde, så jeg ku egentlig nemt forestille mig at de var lækre som kolde Men jeg har dog min tvivl om at de overhovedet får lov at komme fra tallerken til mund... han sidder normalt pænt og rækker mig hver eneste stk. grønsag for at fjerne det fra tallerkenen - ja dér må de ikke engang ligge  Man er vel en fin herre Men jeg vil forsøge, TAK!

hi hi, det er bare super sjovt når de er i den alder

Anmeld

8. juli 2011

millesofie

Min Datter er 19 mdr og hun spiser kun grønsager nogen gange

og det er gulerødder.. ja og engang i mellem prøver hun noget andet men det bliver altid til at hun ikke vil spise det igen ikke en gang dagen efter  

frugt er hun god til men ja børn er jo forskellige og det ændre sig nok, jeg er bare glad for at hun spiser noget frugt og grønt..

Marcus-Emil er 5½ år nu og han spiser IKKE frugt eller grønt  og har aldrig kunnet lide det, heller ikke som 5mdr gammel da det var frugtmos i alle søde varianter  men igen de er jo forskellige

Herhjemme bliver det også kamofleret (staves?) især i kartoffelmos

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.