Mad/mos/grød - 8 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.476 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

*A*

Jeg er ved at løbe tør for idéer. Jeg synes jeg laver det samme til drengene hver dag... Jeg mangler inspiration big time!!!

Hvad laver i til jeres 8 måneder gamle børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

Lisbeth85

Havregrød, øllebrød, bananmos med jorbær, bananmos med blåbær, æblepære mos, pæremos med vindruer i, rugbrødshapsere med ost, avocado, leverpostej, hamburryg, smørreost etc., kogte grøntsager til om eftermiddagen som fx: brocoli, blomkål, gulerødder, kartofler, bønner etc.

Frugt får han også en masse af i bider i løbet af dagen. MELON er en sikker vinder hver gang for tiden, og så er det fyldt med væske også, så det er samtidig godt her i varmen.

Tænker bare, at man skal være kreativ, for de små spiser næsten hvad som helst i denne alder - det gør min dreng i hvert fald Linus er 8 mdr. og nogle dage, og vejer 11,5 kg og måler 78 cm, så der skal nok i den dreng, da han er så stor. Men giv dig endelig i kast med nogle forskellige ting

Anmeld

7. juli 2011

*A*

Lisbeth85 skriver:

Havregrød, øllebrød, bananmos med jorbær, bananmos med blåbær, æblepære mos, pæremos med vindruer i, rugbrødshapsere med ost, avocado, leverpostej, hamburryg, smørreost etc., kogte grøntsager til om eftermiddagen som fx: brocoli, blomkål, gulerødder, kartofler, bønner etc.

Frugt får han også en masse af i bider i løbet af dagen. MELON er en sikker vinder hver gang for tiden, og så er det fyldt med væske også, så det er samtidig godt her i varmen.

Tænker bare, at man skal være kreativ, for de små spiser næsten hvad som helst i denne alder - det gør min dreng i hvert fald Linus er 8 mdr. og nogle dage, og vejer 11,5 kg og måler 78 cm, så der skal nok i den dreng, da han er så stor. Men giv dig endelig i kast med nogle forskellige ting

Tak for dit svar. Desværre skal maden være blendet til ukendelighed. Bare der er en lille klump i er de ved at brække sig

Hvordan vænner man dem til at spise noget som ikke bare er "flydende"?

Anmeld

7. juli 2011

h_bernie

Prøv at starte med bondebrød der er ikke kerner i. Så dyp det i vand først, så de ikke skal bruge så meget spyt til at ælte det med. Det er en god ting at starte med, hvis de har lidt svært ved at tygge. Det er rigtig vigtigt at de på nuværende tidspunkt får noget, som de skal arbejde lidt med i forhold til at lære at tygge.

Held og lykke med det

Anmeld

7. juli 2011

*A*

h_bernie skriver:

Prøv at starte med bondebrød der er ikke kerner i. Så dyp det i vand først, så de ikke skal bruge så meget spyt til at ælte det med. Det er en god ting at starte med, hvis de har lidt svært ved at tygge. Det er rigtig vigtigt at de på nuværende tidspunkt får noget, som de skal arbejde lidt med i forhold til at lære at tygge.

Held og lykke med det

Det må jeg prøve. Jeg har købt noget Beauvais grød til børn på 8 måneder, hvor der er lidt "bid" i. Det ryger da ned, men det er ikke med glæde i deres ansigter...

Anmeld

7. juli 2011

Lisbeth85

*A* skriver:

Tak for dit svar. Desværre skal maden være blendet til ukendelighed. Bare der er en lille klump i er de ved at brække sig

Hvordan vænner man dem til at spise noget som ikke bare er "flydende"?

Min dreng har altid bare taget imod, så her har jeg ikke så meget erfaring, Men prøv HVER DAG at give noget mere klumpet mad, så dit barn vil vænne sig mere og mere til Tit skal de prøve tingene flere gange før de vil have det, så hold modet oppe

Anmeld

7. juli 2011

*A*

Lisbeth85 skriver:

Min dreng har altid bare taget imod, så her har jeg ikke så meget erfaring, Men prøv HVER DAG at give noget mere klumpet mad, så dit barn vil vænne sig mere og mere til Tit skal de prøve tingene flere gange før de vil have det, så hold modet oppe

Woo... De har lige spist en ½ skive bondebrød med leverpostej hver! Det er fandeme vildt - i hvert fald i min verden

Anmeld

7. juli 2011

h_bernie

*A* skriver:

Woo... De har lige spist en ½ skive bondebrød med leverpostej hver! Det er fandeme vildt - i hvert fald i min verden

Fedt. Jamen sværger også bare til bondebrød til en start. Dejligt at se de nu også får lidt af det ned.

Anmeld

7. juli 2011

sarahb

her har jeg lige lavet søde kartofler med advokado.
Kartofler med blomkål og brocoli.

Anmeld

8. juli 2011

*A*

sarahb skriver:

her har jeg lige lavet søde kartofler med advokado.
Kartofler med blomkål og brocoli.

Det laver jeg også - dog uden avocado Søde kartofler er et hit!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.