kun 2 timer sammenlagt søvn om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

LenaJohansen

Jeg har en datter på 7 mdr, som ikke rigtig vil sove så længe af gangen om dagen, 3 gange halv time hvis jeg er heldig... 

Jeg prøver simpelthen alt.... Hun spiser godt... Drikker godt..

Så fodre hende altid ordenlig af inden jeg putter hende.. Tit skal hun falde i søvn ved mig, hvor jeg så ligger hende når hun er faldet ordenlig i søvn...

Hvis jeg går tur med hende i barnevognen, er det det samme.. Hun sover ikk mere af den grund... 

Kan simpelthen ikk se hvad der er jeg gør forkert... Syntes jeg gør alt hvad der står i min magt for at hun skal få noget søvn, for jeg har altid problemer med at få hende til at sove til aften, fordi hun er så overtræt

Er der nogen der har et godt råd mod dette...?

Skal lige siges at hun sover hele natten igennem... som regel mellem 10-12 timer... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

prettybutterfly

Det lyder PRÆCIS som min datter!!!! Hun er først ved 1 års alderen begyndt at sove længere lure og har kunne sove over en time ad gangen fra hun var omkring 1 år tror jeg(hun er halvandet nu).

Selv som nyfødt sov hun 5 lure om dagen på 20 min. Har absolut INGEN råd, men det burde blive bedre med alderen. Men du kan altså også prøve at gå ned på 2 lure i stedet for 3, mener også det hjalp for os. Da Natalie så var der ca 1 år sov hun kun 1 lur om dagen af ca 1 time. Det er ca det samme nu, selvom hun nogle gange kan sove lidt længere(men ikke meget og nogle gange kun 45 min). Men så sover hun også ca fra 19.15 - 6 eller 7 om morgen.

Anmeld

4. juli 2011

Persille83

LenaJohansen skriver:

Jeg har en datter på 7 mdr, som ikke rigtig vil sove så længe af gangen om dagen, 3 gange halv time hvis jeg er heldig... 

Så fodre hende altid ordenlig af inden jeg putter hende.. Tit skal hun falde i søvn ved mig, hvor jeg så ligger hende når hun er faldet ordenlig i søvn...

Hvis jeg går tur med hende i barnevognen, er det det samme.. Hun sover ikk mere af den grund... 

Kan simpelthen ikk se hvad der er jeg gør forkert... Syntes jeg gør alt hvad der står i min magt for at hun skal få noget søvn, for jeg har altid problemer med at få hende til at sove til aften, fordi hun er så overtræt

Skal lige siges at hun sover hele natten igennem... som regel mellem 10-12 timer... 

Oplever præcis det samme. Dog er naboen så ofte skyld i den korte lur pga. støj (de fatter ikke at når en baby sover, så skal man f.eks ikke stå og støvsuge udendørs 2½ meter fra barnevognen osv).

Men selv hvis de ikke er hjemme, så er luren max 40 minutter x 3 om dagen. Det er lige som om hun har et indre ur der ringer efter de 30 min er gået.

Anmeld

4. juli 2011

Tona

Men kan det ikke også have noget at sige at barnet sover så flot igennem om natten? Det er jo mange timers søvn der

Anmeld

4. juli 2011

LenaJohansen

Amandas-mor skriver:

Men kan det ikke også have noget at sige at barnet sover så flot igennem om natten? Det er jo mange timers søvn der

Det er normalt at de gerne sku ku tage 2-3timers middagslur...

Anmeld

4. juli 2011

Tona

LenaJohansen skriver:

Ja enig  Tænkte bare at det måske kunne påvirke det for min datter sover også hele natten og hun sover i alt fald mindre om dagen end så mange andre

Anmeld

4. juli 2011

sne190810

LenaJohansen skriver:

Hvem siger at det er "normalt" ??

Min datter har heller aldrig sovet særlig meget, men hun har til gengæld sovet flot om natten (som din datter jo også gør)

Jeg har det sådan lidt at hvis hun fungere, spiser og ja virker glad hvorfor så kæmpe med at få hende til at sove lur på 2-3timer? Jeg prøvede en overgang også at få hende til at sove længere, men det endte med jeg brugte AL min energi på de skide lure, og alle mine tanker var på at få hende til at sove/undre mig over hvorfor hun ikke ville sove, "ligesom alle andre børn"
Jeg kan tælle på 1 hånd hvor mange gange min datter har sovet en lur på 2-3timer.

Vælg dine kampe med omhu, for der kommer mange af dem  Og babyer/børn skal ikke sammenlignes med andres .. Ingen børn er ens!

Anmeld

4. juli 2011

LenaJohansen

sne190810 skriver:

Hvem siger at det er "normalt" ??

Min datter har heller aldrig sovet særlig meget, men hun har til gengæld sovet flot om natten (som din datter jo også gør)

Jeg har det sådan lidt at hvis hun fungere, spiser og ja virker glad hvorfor så kæmpe med at få hende til at sove lur på 2-3timer? Jeg prøvede en overgang også at få hende til at sove længere, men det endte med jeg brugte AL min energi på de skide lure, og alle mine tanker var på at få hende til at sove/undre mig over hvorfor hun ikke ville sove, "ligesom alle andre børn"
Jeg kan tælle på 1 hånd hvor mange gange min datter har sovet en lur på 2-3timer.

Vælg dine kampe med omhu, for der kommer mange af dem  Og babyer/børn skal ikke sammenlignes med andres .. Ingen børn er ens!

ja det ved jeg godt... det er bare mange der sover de 2-3 timer

Anmeld

4. juli 2011

sne190810

LenaJohansen skriver:

ja det ved jeg godt... det er bare mange der sover de 2-3 timer

Tjae ..

Tror der er lige så mange der IKKE gør. Se bare selv kommentarerne i din tråd her ...........

Anmeld

4. juli 2011

Dansker I Holland

LenaJohansen skriver:

Har præcist det samme problem med min datter som osse er 7 mdr, men hun PLEJER og sove hele natten igennem uden problemer i sin egen seng. Nu ender hun som regel i vores seng. Her tror jeg det er pga tænder at der er sket forandring, men aner det virkelig ikke... Har din datter fået tænder endnu ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.