indkøbsliste - hjælp til at udfylde huller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.822 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

ano14316

Hej

Undskyld at jeg opretter så mange emner, men er lige panikket totalt over at min kæreste skal afsted på skule i slutningen af august og kommer hjem d. 29 sep. og jeg er sat til d. 13/10, så nu skal alt være klar inden han tager afsted på skole.. 

nåhh men jeg har lavet denne liste over hvad jeg skal have, men jeg er ikke sikker på hvor mange jeg skal have af hver ting. er det nogen der vil hjælpe mig?

genstand Mærke/antal i hus
stofbleer 15-20
bodyer bomuld/uld  
str. 50 3/3 3/0
str. 56 4/4 2/0
str. 62 6/4 0/0
hue 6 2
bluser    
str. 50    
str. 56   1
str. 62   1
bukser    
str. 50    
str. 56   3
str. 62   1
sokker   2
bleer newborn 2 pk 1 pk
babydyne   
lift 1  
lidtmadras dunlopillo  
autostol babysleeper lejes
sengetøj 3  
liftlagen 3  
puslepude 1  
natdragter    
str. 50                                      
str. 56  
str. 62  
ammelindlæg   1 pk             1 pk
amme bh 2  
varmheldragt 1  
kørepose voksipose  
babybadekar laguna  
pusletaske 1  
babyalarm 1  
brystpumpe 1  
babyseng babybay  
sengemadras dunlopillo  
puslebord 1 1
strækvilke 1 1
babybjørn sele 1 1
ringslynge 1

Hvis nogen har noget af det jeg mangler til salg brugt, så er i meget velkomne til at sende mig en besked.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

Isabels-mor

Jeg vil sige: strømpebukser og kan ikke se om det er langærmet body du har køby eller korte, men vil sige langeærmet når du er sat til oktober.. og nogle små hansker.

Rikke

Anmeld

4. juli 2011

sandorff

ano14316 skriver:

Hej

Undskyld at jeg opretter så mange emner, men er lige panikket totalt over at min kæreste skal afsted på skule i slutningen af august og kommer hjem d. 29 sep. og jeg er sat til d. 13/10, så nu skal alt være klar inden han tager afsted på skole.. 

nåhh men jeg har lavet denne liste over hvad jeg skal have, men jeg er ikke sikker på hvor mange jeg skal have af hver ting. er det nogen der vil hjælpe mig?

stofbleer 15-20
bodyer bomuld/uld  
str. 50 3/3 3/0
str. 56 4/4 2/0
str. 62 6/4 0/0
hue 6 2
bluser    
str. 50    
str. 56   1
str. 62   1
bukser    
str. 50    
str. 56   3
str. 62   1
sokker   2
bleer newborn 2 pk 1 pk
babydyne   
lift 1  
lidtmadras dunlopillo  
sengetøj 3  
liftlagen 3  
puslepude 1  
natdragter    
str. 50                                      
str. 56  
str. 62  
amme bh 2  
varmheldragt 1  
kørepose voksipose  
babybadekar laguna  
pusletaske 1  
babyalarm 1  
brystpumpe 1  
babyseng babybay  
sengemadras dunlopillo  
puslebord 1 1
strækvilke 1 1
babybjørn sele 1 1
ringslynge 1

Hvis nogen har noget af det jeg mangler til salg brugt, så er i meget velkomne til at sende mig en besked.. 

altså... behøver du DET HELE fra dag èt af? seng og hvad der dertil kommer behøver du vel ikke, barnet skal vel sove i liften?

slynge og babysele - er det ikke i bund og grund det samme?

jeg ville nok købe nogle flere stofbleer og ammeindlæg(så har du dem)

d-dråber

nogle gode(store) bind til blødningen efter fødslen

dynebetræk

du skriver huer, er det til udendørs brug, så mener jeg to er nok. bare sørg for de ikke skal vaskes samtidig.

hvis det er de lette tynde til indefor brugte jeg MAX to, bare igen - sørg for de ikke skal vaskes samtidig

Anmeld

4. juli 2011

sandorff

ano14316 skriver:

Hej

stofbleer 15-20
bodyer bomuld/uld  
str. 50 3/3 3/0
str. 56 4/4 2/0
str. 62 6/4 0/0
hue 6 2
bluser    
str. 50    
str. 56   1
str. 62   1
bukser    
str. 50    
str. 56   3
str. 62   1
sokker   2
bleer newborn 2 pk 1 pk
babydyne   
lift 1  
lidtmadras dunlopillo  
sengetøj 3  
liftlagen 3  
puslepude 1  
natdragter    
str. 50                                      
str. 56  
str. 62  
amme bh 2  
varmheldragt 1  
kørepose voksipose  
babybadekar laguna  
pusletaske 1  
babyalarm 1  
brystpumpe 1  
babyseng babybay  
sengemadras dunlopillo  
puslebord 1 1
strækvilke 1 1
babybjørn sele 1 1
ringslynge 1

tykke sokker.....

Anmeld

4. juli 2011

ano14316

sandorff skriver:

altså... behøver du DET HELE fra dag èt af? seng og hvad der dertil kommer behøver du vel ikke, barnet skal vel sove i liften?

slynge og babysele - er det ikke i bund og grund det samme?

jeg ville nok købe nogle flere stofbleer og ammeindlæg(så har du dem)

d-dråber

nogle gode(store) bind til blødningen efter fødslen

dynebetræk

du skriver huer, er det til udendørs brug, så mener jeg to er nok. bare sørg for de ikke skal vaskes samtidig.

hvis det er de lette tynde til indefor brugte jeg MAX to, bare igen - sørg for de ikke skal vaskes samtidig

sengen er sådan en som vi sætter fast på vores seng, så den regner jeg med at skal bruge fra start.. ret mig gerne hvis jeg tager fejl det er sådan en her  http://www.babytorvet.dk/shop/babybay-babyseng-hvidlakeret-511p.html

jo det er det.. men manden vil gerne have sele og jeg vil gerne have slynge.. og nej det er ikke et must, men vil gerne have det hjemme.. 

hvor mange stoflbeer? jeg har ingen anelse.. altså snakker vi 30 eller 50?

d-dråber?? hvad er det?

nåhh ja.. har jeg ikke skrevet på, men jeg gigant nat bind, det må være nok ik?

synebetræk er en del af sengetøg

ja huerne er primært til udendørs brug.. da jeg jo har termin i oktober.. tror du virkelig 2 er nok?

gud hvor føler jeg mig uvidende.. 

Anmeld

4. juli 2011

ano14316

Mandal skriver:

Jeg vil sige: strømpebukser og kan ikke se om det er langærmet body du har køby eller korte, men vil sige langeærmet når du er sat til oktober.. og nogle små hansker.

Rikke

det er blandet bodyer.. men ja dem der bliver købt ind skal være langærmet...

strømpebukser og vanter er hermed skrevet på

Anmeld

4. juli 2011

sandorff

ano14316 skriver:

sengen er sådan en som vi sætter fast på vores seng, så den regner jeg med at skal bruge fra start.. ret mig gerne hvis jeg tager fejl det er sådan en her  http://www.babytorvet.dk/shop/babybay-babyseng-hvidlakeret-511p.html

jo det er det.. men manden vil gerne have sele og jeg vil gerne have slynge.. og nej det er ikke et must, men vil gerne have det hjemme.. 

hvor mange stoflbeer? jeg har ingen anelse.. altså snakker vi 30 eller 50?

d-dråber?? hvad er det?

nåhh ja.. har jeg ikke skrevet på, men jeg gigant nat bind, det må være nok ik?

synebetræk er en del af sengetøg

ja huerne er primært til udendørs brug.. da jeg jo har termin i oktober.. tror du virkelig 2 er nok?

gud hvor føler jeg mig uvidende.. 

den seng der... er det ikke bare lir? det første jeg tænkte var;" barnet kan da falde ud der hvor jeres senge mødes når det bliver større og ligger og mosler rundt..." jeg havde bare brugt liften og sparet de 1600,- . og så bruge pengene på en rigtig seng istedet for. men nu skal jeg ikke fortælle dig hvordan du skal gøre det, jeg havde bare valgt anderledes.  jeg brugte mange stofbleer, så mit behov lå på 30-40 stykker - jeg gad ikke vaske HVER DAG  man ved jo aldrig hvor nem ens baby er... eller om der kommer en med kolik. mine drenge gylpede MEGET så jeg brugte mange til dem men ikke til min pige (jeg har tre...)

ang. huerne, til min tredje, han er født 24 dec. en meget kold tid - og jeg havde 6-7 huer til ham. jeg brugte MAX 2!!!!  tåbeligt at jeg brugte penge på alle de huer  . du kan jo starte med to, hvis du så får brug for flere - køb flere...

d-dråber er noget de skal have fra de er 14 dage og frem til de er et år. du kan sikkert godt vente med at købe dem til de er nødvendige, men igen, du ved ikke om det er et nemt barn der tillader dig at sove og lige pludselig er det tid til de dråber. jeg købte dem, så havde jeg dem.

natbind, jeg brugte de store natbind - det var nok til mig. kan ikke huske hvor mange dage efter fødslen jeg brugte de helt store bind, 1-2 dage(tror jeg) resten af tiden var alm størrelse nok.

Anmeld

4. juli 2011

ano14316

sandorff skriver:

den seng der... er det ikke bare lir? det første jeg tænkte var;" barnet kan da falde ud der hvor jeres senge mødes når det bliver større og ligger og mosler rundt..." jeg havde bare brugt liften og sparet de 1600,- . og så bruge pengene på en rigtig seng istedet for. men nu skal jeg ikke fortælle dig hvordan du skal gøre det, jeg havde bare valgt anderledes.  jeg brugte mange stofbleer, så mit behov lå på 30-40 stykker - jeg gad ikke vaske HVER DAG  man ved jo aldrig hvor nem ens baby er... eller om der kommer en med kolik. mine drenge gylpede MEGET så jeg brugte mange til dem men ikke til min pige (jeg har tre...)

ang. huerne, til min tredje, han er født 24 dec. en meget kold tid - og jeg havde 6-7 huer til ham. jeg brugte MAX 2!!!!  tåbeligt at jeg brugte penge på alle de huer  . du kan jo starte med to, hvis du så får brug for flere - køb flere...

d-dråber er noget de skal have fra de er 14 dage og frem til de er et år. du kan sikkert godt vente med at købe dem til de er nødvendige, men igen, du ved ikke om det er et nemt barn der tillader dig at sove og lige pludselig er det tid til de dråber. jeg købte dem, så havde jeg dem.

natbind, jeg brugte de store natbind - det var nok til mig. kan ikke huske hvor mange dage efter fødslen jeg brugte de helt store bind, 1-2 dage(tror jeg) resten af tiden var alm størrelse nok.

min kærestes fætter købte sådan en seng, og de har været vildt glade for den.. jeg vælger så at købe den brugt, så er den jo ikke nær så dyr.. 

mange tak for svarene på de andre spørgsmål..

Anmeld

4. juli 2011

henh01

barnevogn???

Badekar??

Hoved/hale fad hvis du ønsker sådan et??

Fleece dragt til køreturene og fleece jakke til barnevognen

Anmeld

4. juli 2011

Clisolka

Tilbehøret til puslebordet - som zinksalve, klude, håndklæder osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.