Livas mor skriver:
Andre der har erfaringer?
Jep - har 1 stk dreng på 21 mdr.
præcis som i andre skriver er han en sand engel når bedsteforældrene, moster osv. passer ham - det samme i dagplejen. Herhjemme kan han være djævlen selv...
Han er yderst tilfreds herhjemme så længe der sker noget - vi leger med ham, han er med til at lave mad osv osv. Men lege selv?! Nej tak da... det er meget sjældent, så skal han da lige hive mig op af sofaen og sige "kom" og rejser jeg mig ikke straks, ja så ligger ungen på gulvet og sparker i jorden og skriger
Han er Ude-barn med stort U og elsker at lege i haven, men når vi skal ind foregår det altid sådan;
Mig: "Noah kom vi skal ind og spise aftensmad"
Noah: "nej"
Mig: Jo kom nu vi skal have spaghetti/ kartoffelmos osv.
Noah : ignorere mig eller løber skrigende væk
Mig: Går ud i haven (Noah begynder at løbe væk)
Jeg får fat i ham, han kaster sig rundt i armene på mig (og han er stor, 15 kg og 92 cm!) mens jeg slæber ham indenfor mens samtlige naboer må tænke " sikke en møgunge".
Sådan foregår stort set hver eftermiddag efter leg i haven

Og jeg har også mange gange tænkt HVAD GØR VI FORKERT?! Har vi forkælet ham for meget, givet ham for meget opmærksomhed, ikke sat grænser nok osv. osv.
Men er rart at høre at andre også kæmper
Det sidste ny = skulle hente Noah fra dagpleje, de leger i haven og Noah er ved at "slå græs", jeg tager ham op og vi skal til at gå hjem, (han skriger og sparker selvfølgelig og vil ikke hjem), KLASK så får jeg ellers lige klør fem i hovedet mens han holder fast og bare river til!! 
Det gjorde vanvittig ondt - dagplejemoren så det jo og jeg var SÅ FLOV
Havde mest lyst til at give ham væk til den første den bedste der kom forbi... møgunge