Tandbørstning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2011

JeNoVa

Nessie skriver:

Daniel har også protesteret vildt og inderligt, sprællet og knebet læberne sammen, og skreget som en stukket gris.
Men her på det sidste er det blevet lidt bedre.
Jeg tror det er værst, når der er uro i tænderne, så er det nok frygteligt ubehageligt at få dem børstet
Han er knap 21 mdr.

Hun har groet tænder siden december, så det kan da godt være, det har med det at gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

JeNoVa

N&J skriver:

Her er det sjædent det bliver til skrig og skrål, efter vi byttede tandbørsten ud med en elektrisk med barbie på, så børster jeg først, og hun børster selv efter, alt imens jeg synger man skal børste sine tænder, som jeg ikke kender teksten til, så jeg digter.. jeg tror man skal bruge de tricks man kan så man undgår for meget hyleri, men det handler nok også mere om at lige tandbørstningen har jeg enormt svært ved andre mennesker - jeg er bange for det gør ondt 

Det var vist lige svaret, jeg søgte. Jeg ryger fluks ud og køber hende en elektrisk tandbørste. 

Anmeld

3. juli 2011

Hasselnødden

Vi har købt en elektrisk tandbørste med Cars i Bilka, den er Elias vild med - ihvertfald at tænde og slukke for den  Og så fordi farmanden har en elektrisk også, så står de nogen gange sammen på badeværelset og børster om kap.

Men når han skal have børstet tænder, så børster jeg dem i badekarret når han sidder og hygger sig med alle sine legeting. Jeg får lov både oppe og nede - men ikke længe af gangen, så vil han selv og så synger vi selvfølgelig også "Du skal børste dine tænder..." som denne mor heller ikke kan teksten til, så der bliver også digtet istedet. Samt "Hvis du ser en krokodille i dit badekar..."  Det volder ikke det store problem, selvom han ikke er SÅ begejstret for vores tandpasta. Men en tandlæge skrev et sted at det kunne man lige så godt starte ud med.

Det er ikke noget vi gør hver dag endnu, men vi er vel stadigvæk i tilvænning og opstartsfasen både som forældre og barn  

Anmeld

3. juli 2011

N&J

Superdansker skriver:

Det var vist lige svaret, jeg søgte. Jeg ryger fluks ud og køber hende en elektrisk tandbørste. 

Det tog lidt tid før hun vendte sig til den, hun fik lov til at lege med den inden, først på hånden og så så hun mig bruge en elektrisk i munden, så skulle hun jo gøre det efter - men jeg startede ud med at det ikke var på det sædvanlige tandbørstningstidspunkt - fordi jeg ikke ville have at hun forbandt de to ... håber det virker, ellers er det 30-40 kr. på et godt forsøg.. 

Anmeld

3. juli 2011

N&J

Dobbelt indlæg 

Anmeld

4. juli 2011

serinasmor

lige for tiden virker det at vi synger aaaaaaaaaaa imens .. så skal hun jo åbne munden for at kunne det ... hun får lov selv at bøste efter ... vi har desværre endnu ikke fåetlavet rutinen at man børster tænder både morgen og aften ... så her er det om aftenen ...serina er 1½ år 

min søster har succes med at spørge hvad de har fået at spise idag  .. og så børste alle rugbrødderne/pølserne/broccolierne/osv væk  ... min nevø er 2½ .. jeg tror det skifter lidt hvad der virker ,... de bliver jo også større og den leg der lige virkede i sidste uge er måske nu HELT vildt kedelig moar

Anmeld

4. juli 2011

camilla28

be mine børn har været skrækslagen for o få børstet tænder og hår men alligevel har det vendt med dem bege da de passerede 2 år

her kommer der tandmus og laver huller så uha de skal børstes væk ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.