Tandbørstning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. juli 2011

JeNoVa

Min datter på 17 måneder er ikke meget for at få børstet tænder. Som regel må jeg holde hendes arme og hoved, og så ellers børste løs mens hun skriger. Det er naturligvis ikke så rart for nogen af os, men jeg synes, at tandbørstning er vigtigt, og så må hun bare finde sig i det.

Vi børster i øvrigt kun hendes tænder 1 gang om dagen.

Hvordan klarer I tandbørstningen, og hvor ofte bliver det gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

SaNiNa

Nicklas er 2 år og er heller ikke særlig vild med tandbørsten. Men han ved han få sin vitaminpille bageefter og så kan vi få lov at børste nogen gange mere end andre.

Og aften aftaler vi så at han få lov at se et afsnit bamse når tænderne er børstet.

Så går det, men det er skam ikke hverdag det er lige grundigt.

Anmeld

3. juli 2011

Lucas og Mathilde <3

sådan var min søn også i sin tid, nu er det noget nemmere, hvor han snart bliver fire.
men jeg tænkte om det måske er fordi hun bliver holdt? - det kan ingen jo li men selvf er i nød til at holde hende vis hun ellers bare er lige så stædig, men prøv at undgå at holde hende og sæt dig på toilettet og få hende op at sidde på dit ben evt med en bog som hun kan kigge i imens og ellers synes jeg i skal lade hende selv prøve med tandbørsten, vis hun ikke allerede har prøvet det .

- håber det kunne hjælpe lidt.
held og lykke med det

Anmeld

3. juli 2011

sarahb

samme porblem her .. Han HADER DET!!!
Han får lov at sidde først og hvis han ikke kan og hiver tandbørsten ud hele tiden, så kommer han ned og ligge... OG med skrig SÅ frustrerende

Anmeld

3. juli 2011

Nessie

Daniel har også protesteret vildt og inderligt, sprællet og knebet læberne sammen, og skreget som en stukket gris.
Men her på det sidste er det blevet lidt bedre.
Jeg tror det er værst, når der er uro i tænderne, så er det nok frygteligt ubehageligt at få dem børstet
Han er knap 21 mdr.

Anmeld

3. juli 2011

N&J

Her er det sjædent det bliver til skrig og skrål, efter vi byttede tandbørsten ud med en elektrisk med barbie på, så børster jeg først, og hun børster selv efter, alt imens jeg synger man skal børste sine tænder, som jeg ikke kender teksten til, så jeg digter.. jeg tror man skal bruge de tricks man kan så man undgår for meget hyleri, men det handler nok også mere om at lige tandbørstningen har jeg enormt svært ved andre mennesker - jeg er bange for det gør ondt 

Anmeld

3. juli 2011

JeNoVa

Sanne og Nicklas skriver:

Nicklas er 2 år og er heller ikke særlig vild med tandbørsten. Men han ved han få sin vitaminpille bageefter og så kan vi få lov at børste nogen gange mere end andre.

Og aften aftaler vi så at han få lov at se et afsnit bamse når tænderne er børstet.

Så går det, men det er skam ikke hverdag det er lige grundigt.

Hun er stadig lidt for ung til at forstå bestikkelse, men så er der altså håb forude.

Anmeld

3. juli 2011

mortilflere

sad i dobbel sengen , med spredte ben han lå med ansigtet mod mig så havde jeg hans arme og ben under hvert ben , 3 dage så opgav de kampen

Jeg vil hellere holde under tandbørstningen end i tandlæge stolen,...

Anmeld

3. juli 2011

JeNoVa

Lucas og Mathilde <3 skriver:

sådan var min søn også i sin tid, nu er det noget nemmere, hvor han snart bliver fire.
men jeg tænkte om det måske er fordi hun bliver holdt? - det kan ingen jo li men selvf er i nød til at holde hende vis hun ellers bare er lige så stædig, men prøv at undgå at holde hende og sæt dig på toilettet og få hende op at sidde på dit ben evt med en bog som hun kan kigge i imens og ellers synes jeg i skal lade hende selv prøve med tandbørsten, vis hun ikke allerede har prøvet det .

- håber det kunne hjælpe lidt.
held og lykke med det

Jeg forsøger altid andre metoder først, men hvis det ikke virker, må hun holdes. Måske det kommer med tiden.

Anmeld

3. juli 2011

JeNoVa

sarahb skriver:

samme porblem her .. Han HADER DET!!!
Han får lov at sidde først og hvis han ikke kan og hiver tandbørsten ud hele tiden, så kommer han ned og ligge... OG med skrig SÅ frustrerende

Ja, det er frustrerende men for deres eget bedste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.