Hvad siger jeres børn på ca 1,5 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2011

Millesmammi

Mille på 16 måneder siger - mor, far, hej, mormor, Tyson(vores hund) , ja, nej, Sanne(dagplejemor) det var vidst det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2011

bullerbassen

Anonym skriver:

Når de først har fået knækket koden går det lige pludseligt bare super super stærkt

Til gengæld var han ret langsom om at begynde og gå selv...

Sådan er det jo oftes - enten er de gode motorisk ( hvilket Silas er ) Tror jeg han overrasker mig hver dag. Men så snakker han så kun russisk i stor stil

Anmeld

2. juli 2011

bullerbassen

Millesmammi skriver:

Mille på 16 måneder siger - mor, far, hej, mormor, Tyson(vores hund) , ja, nej, Sanne(dagplejemor) det var vidst det

Undskyld jeg skriver her  Hvordan gik det med din lillebror - læste dit indlæg han var kørt afsted i ambulance ( det ok hvis du ikke vil svare )

Kikkede i tiden efter efter en opdatering

Anmeld

2. juli 2011

Millesmammi

bullerbassen skriver:

Undskyld jeg skriver her  Hvordan gik det med din lillebror - læste dit indlæg han var kørt afsted i ambulance ( det ok hvis du ikke vil svare )

Kikkede i tiden efter efter en opdatering

det gik helt fint, det var 'bare' feberkramper. de kom hjem dagen efter :-)

Anmeld

2. juli 2011

Løkkemor

Helena ( 2 år sep) siger Gøkke (Løkke, søster på 5 år) gaktor, mere, mad, bomst (blomst), gok, bise (spise), bolle, sut, Nena (Helena), ja, nej, but (prut) plus en del mere jeg ikke lige kan huske.

Anmeld

2. juli 2011

bullerbassen

Millesmammi skriver:

det gik helt fint, det var 'bare' feberkramper. de kom hjem dagen efter :-)

Nå det var godt - tænke sådan på dig - du lød rimelig forskrækket ( hvilket er meget forståligt )

Anmeld

4. juli 2011

Brams

Anonym skriver:

Ja - af ren nysgerrighed - hvor meget og hvilke ord siger jeres børn på 1,5 år?

Lærke havde da hun var 17/18 mdr. gammel et ordforråd på lidt over 100 ord. Altså ord som hun bevidst vidste betydningen af og brugte rigtigt  (skriver dem ikke lige )

Nu er hun 20 mdr. og taler i hele sætninger, det er simpelthen bare så sjovt, der kommer nærmest en ny sætning hver dag 

Anmeld

4. juli 2011

L.J.L

Ja - af ren nysgerrighed - hvor meget og hvilke ord siger jeres børn på 1,5 år?

Vores dreng på 19 mdr taler meget, de siger også i vuggestuen at han er hurtig med hans sprog i forhold til de andre børn dernede. Men det må han have efter sin far

Han siger blandt andet:

hej, ja, nej, ad, hov, av, mor, far, sove, mad, det der, den der, traktor, bil, fugl, flyvemaskine, støvsuger, ad, brød, havregrød, juice, vand, mælk, banan, rosiner, bold, babapapa, lege, gynggang, stol, guitar, mormor, farfar, telefon, de fleste dyrelyde, "hvor er .... henne?", "mere banan?", "tak for mad", Tis, prut, "jeg er sur" (imens han kigger på os med et meget vredt blik )....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.