Hvad siger jeres børn på ca 1,5 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.738 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. juli 2011

Anonym trådstarter

Ja - af ren nysgerrighed - hvor meget og hvilke ord siger jeres børn på 1,5 år?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2011

SHERO

Elias siger ikke så meget.. Han siger hej, ja, nej og adet og har gjort det længe... Han øver sig på nye ord men sker ikke så meget.... Han siger til gengæld aaaaaarrrj hele tiden hver gang han ser noget nyt...

Han sagde berte i påsken da vi besøgte min mor (hendes hund hedder alberte) men har ikke rigtig brugt det her hjemme, så det har han glemt igen...

Anmeld

2. juli 2011

bullerbassen

Her er Silas 19 måneder og han snakker russisk

Ej han siger da nogle få ord men bestemt ikke meget.

Han siger BOB ( byggemand bob ), ejjjjjjj , Tak , traktor på gode dage, hej , bil ...

Så ikke dt voldsomme , så kommer der en masse lyde til begynde ord

Anmeld

2. juli 2011

bullerbassen

Tullen85 skriver:

Elias siger ikke så meget.. Han siger hej, ja, nej og adet og har gjort det længe... Han øver sig på nye ord men sker ikke så meget.... Han siger til gengæld aaaaaarrrj hele tiden hver gang han ser noget nyt...

Han sagde berte i påsken da vi besøgte min mor (hendes hund hedder alberte) men har ikke rigtig brugt det her hjemme, så det har han glemt igen...

Silas siger også aarrjjj rigtig mange gange , når han ikke vil..

Anmeld

2. juli 2011

Nessie

Daniel er knap 21 mdr., og kan sige mor, far, hej hej, ble, bil, Eshie (katten hedder Nessie), mere, nej, ja, hovsa, og der er nogle flere, som jeg ikke lige kan komme på.

Han siger en masse som godt kan lyde af noget, og så alligevel ikke, han øver sig rigtig meget, og fortæller en masse historier

Anmeld

2. juli 2011

Sara.

Nor er næsten 15 mdr og her er det mest "Heeeeeeej" som bliver sagt... Han kan sige tak, far og mere (mer) også men det meget sjældent....

Storesøster Lærke sagde mange mange ord da hun var de 15 mdr... man kunne også sige "lærke kan du sige f.eks. Jordbær" så sagde hun det... det gør Nor ikke.. han kigger på skørt på mig og så snakker han Nor'sk :-)

Anmeld

2. juli 2011

Rosengreen

Uhh hun siger meget! mor, far, mormor, morfar, farmor, farfar, en masse dyrenavne, mælk, vand, mad, bil, stol, bus, bamse, sut, ærter, majs, is -MEGET!

Synes der kommer nye ord hver dag, dagens nye var popcorn .. Men hun er meget interesseret i at gentage ord, vi kan få hende til at sige de fleste to-stavelses ord. Synes det går helt vildt hurtigt lige nu! Mor kan slet ikke følge med 

Anmeld

2. juli 2011

Anonym trådstarter

Fik at vide i vuggestue at han virkelig snakkede meget og fint, men troede egentlig mest de sagde det til det fleste...

Han er 1 år og 7 mdr og siger:

Mor, far, mormor,farfar,hej, traktor, speedbåd, måne, hund, kat, træ, stol, bord, bamse, bil, gravko, bog, bi, flue, sove, boller, kage (det ord burde han ikke kende...) is,sko, jakke, hue,strømper, bukser, trøje,kop, ske, æble,bold,ko, hest, kylling, krabbe, spand, trold, skovl, snegl, sten, vogn,juice, flag, hurra, støvler,fisk, plus flere og mange af navnene på dem i vuggestuen, samt pædagogerne.

Derudover siger han jeg r fææærdig, jeg r tøøørstig og jeg r sulten og min mor (sagt mens han giver en krammer)

Men har ikke rigtig nogen at sammenligne med - så gik ud fra at han nok var gennemsnitlig og at pædagogerne bare sagde det for at være søde)

Anmeld

2. juli 2011

bullerbassen

Anonym skriver:

Fik at vide i vuggestue at han virkelig snakkede meget og fint, men troede egentlig mest de sagde det til det fleste...

Han er 1 år og 7 mdr og siger:

Mor, far, mormor,farfar,hej, traktor, speedbåd, måne, hund, kat, træ, stol, bord, bamse, bil, gravko, bog, bi, flue, sove, boller, kage (det ord burde han ikke kende...) is,sko, jakke, hue,strømper, bukser, trøje,kop, ske, æble,bold,ko, hest, kylling, krabbe, spand, trold, skovl, snegl, sten, vogn,juice, flag, hurra, støvler,fisk, plus flere og mange af navnene på dem i vuggestuen, samt pædagogerne.

Derudover siger han jeg r fææærdig, jeg r tøøørstig og jeg r sulten og min mor (sagt mens han giver en krammer)

Men har ikke rigtig nogen at sammenligne med - så gik ud fra at han nok var gennemsnitlig og at pædagogerne bare sagde det for at være søde)

Vil sige han lyder som dygtig til at snakke - her er ham ikke så god endnu - men han øver og der kommer hele tiden nye lyde

Anmeld

2. juli 2011

Anonym trådstarter

Vil sige han lyder som dygtig til at snakke - her er ham ikke så god endnu - men han øver og der kommer hele tiden nye lyde

Når de først har fået knækket koden går det lige pludseligt bare super super stærkt

Til gengæld var han ret langsom om at begynde og gå selv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.