baby 5 uger kaster op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Han var helt hysterisk i går efter jeg skrev herinde. Han skreg i en time, og træk benene og gjorde sig helt stiv i kroppen. Jeg kunne slet ikke gå fra ham to min. ikke engang selvom han var hos sin far. Resten af natten er gået fint, han har sovet fra 2 til 6 og holdt maden i sig her til morgen. Så ser lige hvordan dagen går. Hvis det tager til igen, ringer vi til vagtlægen. Afføringen var også mere normal i farven her ved sidste bleskift. Men det har jo været gået i sig selv før, så nu må vi se. Han har dog stadig mavekneb, og vrider sig når han skal af med noget. Men det har han haft siden han var knap 14 dagen. Men dejligt at der er ophold i opkastningerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2011

Tino's Mor

sommerbarn<3 skriver:

Puha lyder ikke sjovt med jeres lille.

Hvor lang tid gik der før han blev rask ?

Mht afføringen, så er det for det meste tynd, nogle gange så tyndt som vand, med små klumper i.

Det kan godt lyde som det de andre har skrevet noget med at han har noget i maven der blokerer hans tarme..

Der gik ca 2 måneder før det holdt helt op igen.. Vi fik noget special mad til ham som vi har skulle købe på apoteket siden og så har det gået nogenlunde med opkastningerne..

Det kan også være at han har fået en mave tarm infektion. Det havde Tino også på et tidspunkt men der skulle vi bare sørge for at han fik masser af væske.. Da fik han flaske hver 3 time om natten  og om dagen fik han noget saltvands et eller andet fra sygehuset hver time og gerne oftere

Håber at det går bedre med ham og at i finder ud af en løsning på det

Anmeld

2. juli 2011

Stjernestoev

Synes bare det er så nemt for lægerne "bare" at give dem dianogsen kolik

Anmeld

3. juli 2011

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Vi har været indlagt det sidste døgn på OUH børneafdeling.

Tog til lægevagten igår fordi det begyndte igen forgårs.

De har observeret ham et døgn, og konstateret at han overspiser.

Han tager 120 ml. på 5 min. (amning) Og jeg har jo givet ham i 20 min. altid. Derfor aaaalt for meget mad. Han har slet ikke kastet op siden han begyndte kun at spise i 5 min.

Han må derfor højest få 5 - 10 min. fra nu af og med bøvsepause halvvejs.

Så nu håber vi på det bliver ved med at gå den rigtige vej.

Hans lyde og bevægelser han laver når han skider, siger de er meget normalt for babyer der er født for tidligt (han er født 36+1)

Så mor her er bare rigtig glad for at det ikke var mere alvorligt.

Anmeld

4. juli 2011

Janni.

sommerbarn<3 skriver:

Er det normalt at babyer kaster op ofte?

Min dreng har kastet op flere gange om dagen i 3 dage i træk.  Så var der 2 dages pause, og her til aften er han begyndt igen.

Det er altså ikke gylp, men en kæmpe stråle med fuld kraft på.

Han græder også hver gang han skal af med afføring. Det har han gjort de sidste 3 uger.

Læge vagten siger det er kolik, og vores egen læge snakkede om en virus som babyer kunne have som varede et par dage, som blandt andet gav grøn afføring.

Hans afføring lugter nogle gange meget kraftigt.

Udover det raller han meget når han trækker været, specielt når han spiser, græder eller bliver ivrig. Og han for tit mælken galt i halsen.

Nogle gange når han presser for at komme af med noget, kaster han også op. Han vrider sig voldsom og presser hovede bagover hver gang han laver. Det ser ud som om det er meget svært for ham at komme af med det.

Derudover små skider han hele tiden, der kommer kun en lille smule ud hver gang, men tilgængeld skider han stort set hele tiden og presser løs hver gang han er vågen.

Er meget bekymret for ham. Er der andre der har prøvet noget lign.?

Det lyder som vores søn på nogen punkter. Han har fået en astma spray til at hjælpe ham med det ralleri, det har virkelig hjulpet. 

Rigtig god bedring til din søn 

Anmeld

4. juli 2011

Moar2011

sommerbarn<3 skriver:

Vi har været indlagt det sidste døgn på OUH børneafdeling.

Tog til lægevagten igår fordi det begyndte igen forgårs.

De har observeret ham et døgn, og konstateret at han overspiser.

Han tager 120 ml. på 5 min. (amning) Og jeg har jo givet ham i 20 min. altid. Derfor aaaalt for meget mad. Han har slet ikke kastet op siden han begyndte kun at spise i 5 min.

Han må derfor højest få 5 - 10 min. fra nu af og med bøvsepause halvvejs.

Så nu håber vi på det bliver ved med at gå den rigtige vej.

Hans lyde og bevægelser han laver når han skider, siger de er meget normalt for babyer der er født for tidligt (han er født 36+1)

Så mor her er bare rigtig glad for at det ikke var mere alvorligt.

så det klart den ordre du skal følge - når han spiser så meget på engang .. hvis du drikker meget mælk kan det også give dem mave problemer fik jeg afvide .. - dejligt , at du endelig har fået afvide hvad årsagen er, for det andet gør en frusteret, det gjorde det ved os .. 

Anmeld

4. juli 2011

sommerbarn<3

Babyklar skriver:

så det klart den ordre du skal følge - når han spiser så meget på engang .. hvis du drikker meget mælk kan det også give dem mave problemer fik jeg afvide .. - dejligt , at du endelig har fået afvide hvad årsagen er, for det andet gør en frusteret, det gjorde det ved os .. 

Ja, det er rigtig godt at vide hvad det er, så vi kan gøre noget ved det.

Synes bare 5 min. er meget kort tid at han må spise. er så usikker på om han virkelig får nok hver gang. Og han er jo vildt ulykkelig over jeg tager ham fra så hurtigt. Han bruger sin sut næsten hele tiden nu. Men det må han jo så bare have lov til den lille mand.

Er det også pga. maven at i går til zoneterapi?

Anmeld

4. juli 2011

Bare-mig

sommerbarn<3 skriver:

Synes bare 5 min. er meget kort tid at han må spise. er så usikker på om han virkelig får nok hver gang. Og han er jo vildt ulykkelig over jeg tager ham fra så hurtigt. Han bruger sin sut næsten hele tiden nu. Men det må han jo så bare have lov til den lille mand.

Men når du nu kun må amme 5 min går din mælke produktion vel også ned og så har han vel behov for at amme længere for at få sin mængde??Jeg har selv lige været indlagt med det samme med min søn som også overspiste og havde voldsomme mavesmerter. Her en uge efter indlæggelsen og mere system og kontrol af mad mængde er han bare glad! Han sover super og har ingen mave smerter mere - så jeg er lykkelig mor! Dejligt at I også fik hjælp til problemet, det er jo en simpelt ting de fejler - men hold op det kan give de små pus voldsomme smerter!

Anmeld

5. juli 2011

sommerbarn<3

Mor til Maj skriver:

Men når du nu kun må amme 5 min går din mælke produktion vel også ned og så har han vel behov for at amme længere for at få sin mængde??Jeg har selv lige været indlagt med det samme med min søn som også overspiste og havde voldsomme mavesmerter. Her en uge efter indlæggelsen og mere system og kontrol af mad mængde er han bare glad! Han sover super og har ingen mave smerter mere - så jeg er lykkelig mor! Dejligt at I også fik hjælp til problemet, det er jo en simpelt ting de fejler - men hold op det kan give de små pus voldsomme smerter!

Ja det har jeg også tænkt på. Men skal lige havde drøftet det med sundhedsplejersken.

Dejligt din har det bedre, håber også på det bliver bedre her. Lige nu er han jo bare ulykkelig over at han ikke må få så meget.

Anmeld

5. juli 2011

Moar2011

sommerbarn<3 skriver:

ellers prøv at snakke med din sp om det , for sutten er nogen gange bedre end brystet .. men det kan jo os være han er sulten .. men endelig ikk gør noget uden at have snakket med en prof, så du undgår han overspiser  - mit råd i hvertfald .. 

Ja, det er det.. folk har dog forskellige mening om, om det hjælper.. men vi synes helt bestemt at det har hjulpen på vores dreng  - og det har gjort en stor prositiv forandring 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.