baby 5 uger kaster op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.003 visninger
33 svar
1 synes godt om
1. juli 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Er det normalt at babyer kaster op ofte?

Min dreng har kastet op flere gange om dagen i 3 dage i træk.  Så var der 2 dages pause, og her til aften er han begyndt igen.

Det er altså ikke gylp, men en kæmpe stråle med fuld kraft på.

Han græder også hver gang han skal af med afføring. Det har han gjort de sidste 3 uger.

Læge vagten siger det er kolik, og vores egen læge snakkede om en virus som babyer kunne have som varede et par dage, som blandt andet gav grøn afføring.

Hans afføring lugter nogle gange meget kraftigt.

Udover det raller han meget når han trækker været, specielt når han spiser, græder eller bliver ivrig. Og han for tit mælken galt i halsen.

Nogle gange når han presser for at komme af med noget, kaster han også op. Han vrider sig voldsom og presser hovede bagover hver gang han laver. Det ser ud som om det er meget svært for ham at komme af med det.

Derudover små skider han hele tiden, der kommer kun en lille smule ud hver gang, men tilgængeld skider han stort set hele tiden og presser løs hver gang han er vågen.

Er meget bekymret for ham. Er der andre der har prøvet noget lign.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2011

Tino's Mor

Det med afføring ved jeg ikke så meget om men vores dreng kastede også meget op i starten men ksal bare holde øje med at han ikke bliver for "slap" og ikke sover for meget for det er et rigtig dårligt tegn.

Vi blev indlagt med ham fordi han var dehydreret og havde fået en urinvejs infektion af at have kastet så meget op.

Kram her fra

Anmeld

1. juli 2011

Minmio

Det lyder helt præsis som vores dreng på 4 uger.

Og det er kolik han havde indtil vi begyndte at give dråber mod det. Han er holdt op med at både gylpe og kaste op. De lyde din dreng kommer med når han spiser, kommer min også med SP siger at det er meget normalt.

Anmeld

1. juli 2011

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Tino's Mor skriver:

Det med afføring ved jeg ikke så meget om men vores dreng kastede også meget op i starten men ksal bare holde øje med at han ikke bliver for "slap" og ikke sover for meget for det er et rigtig dårligt tegn.

Vi blev indlagt med ham fordi han var dehydreret og havde fået en urinvejs infektion af at have kastet så meget op.

Kram her fra

Han har sovet rigtig meget idag, og er selvfølgelig slap og trær, men når han skal lave eller græder gør han sig så stiv i kroppen og vrider sig, det er så synd for ham.

Hvad fik i at vide med opkasten? Det er ligesom om lægerne slet ikke tager det seriøst synes jeg.

Anmeld

1. juli 2011

sommerbarn<3

tatii72 skriver:

Det lyder helt præsis som vores dreng på 4 uger.

Og det er kolik han havde indtil vi begyndte at give dråber mod det. Han er holdt op med at både gylpe og kaste op. De lyde din dreng kommer med når han spiser, kommer min også med SP siger at det er meget normalt.

Havde din også svært ved at komme af med afføringen?

Anmeld

1. juli 2011

Tino's Mor

De fandt faktisk aldig ud af hvad der var galt med ham Men vi røg faktisk på intensiv med ham fordi at det var så galt For det er jo slet ikke til at vide at det er så slemt for vi havde nemlig også fået af vide at det var helt normalt at de kastede op osv.

Men jeg synes at du skal snakke med vagtlægen om det og så sige at han ikke er som han plejer og at du gerne lige vil have kigget på ham.

Det lyder heller ikke så godt med afføringen men der kan han jo måske hjælpes lidt med noget lactulose til at gøre det lidt lettere for ham at komme af med det på en gang nu ved jeg jo ikke om det er hårdt eller hvad det er ?

Anmeld

1. juli 2011

Minmio

sommerbarn<3 skriver:

Havde din også svært ved at komme af med afføringen?

Ja, indtil vi begyndte at give ham Biogaia dråber.

Der har slet ikke været problemer siden vi begyndte at give ham det

Han græd i 6 timer om dagen. Efter vi startede på dråbene er han begyndt at sove 20 timer i døgnet og holdt op med at kaste op.

Efter vi holdt op med at varme mælken er han holdt op med at gylpe også.

Du kan også prøve med mylicon, men mange får meget hård mave af det

Anmeld

1. juli 2011

chael

sommerbarn<3 skriver:

Er det normalt at babyer kaster op ofte?

Min dreng har kastet op flere gange om dagen i 3 dage i træk.  Så var der 2 dages pause, og her til aften er han begyndt igen.

Det er altså ikke gylp, men en kæmpe stråle med fuld kraft på.

Han græder også hver gang han skal af med afføring. Det har han gjort de sidste 3 uger.

Læge vagten siger det er kolik, og vores egen læge snakkede om en virus som babyer kunne have som varede et par dage, som blandt andet gav grøn afføring.

Hans afføring lugter nogle gange meget kraftigt.

Udover det raller han meget når han trækker været, specielt når han spiser, græder eller bliver ivrig. Og han for tit mælken galt i halsen.

Nogle gange når han presser for at komme af med noget, kaster han også op. Han vrider sig voldsom og presser hovede bagover hver gang han laver. Det ser ud som om det er meget svært for ham at komme af med det.

Derudover små skider han hele tiden, der kommer kun en lille smule ud hver gang, men tilgængeld skider han stort set hele tiden og presser løs hver gang han er vågen.

Er meget bekymret for ham. Er der andre der har prøvet noget lign.?

Mavemunds forsnævring??

Jeg ville IKKE acceptere gisninger om kolik og diverse, men at der blev set på den lille.

Lugten fra afføringen kan komme af, at der jo ikke kommer noget ned ignenem og det giver dem også ondt i maven.

Det lyder lidt som det min lille niece havde, med store stråler der stod ud.

Se at komme afsted og få det tjekket. Håber du kommer med en update snart igen.

*Camilla 27+2

Anmeld

1. juli 2011

sommerbarn<3

tatii72 skriver:

Ja, indtil vi begyndte at give ham Biogaia dråber.

Der har slet ikke været problemer siden vi begyndte at give ham det

Han græd i 6 timer om dagen. Efter vi startede på dråbene er han begyndt at sove 20 timer i døgnet og holdt op med at kaste op.

Efter vi holdt op med at varme mælken er han holdt op med at gylpe også.

Du kan også prøve med mylicon, men mange får meget hård mave af det

Okay, vi skal til 5 ugers undersøgelse på mandag, så må jeg lige bede dem se på hans mave igen.

Anmeld

1. juli 2011

sommerbarn<3

chael skriver:

Mavemunds forsnævring??

Jeg ville IKKE acceptere gisninger om kolik og diverse, men at der blev set på den lille.

Lugten fra afføringen kan komme af, at der jo ikke kommer noget ned ignenem og det giver dem også ondt i maven.

Det lyder lidt som det min lille niece havde, med store stråler der stod ud.

Se at komme afsted og få det tjekket. Håber du kommer med en update snart igen.

*Camilla 27+2

Det lyder ikke rart med mavemundforsnævring

Vi skal til 5 ugers undersøgelse mandag. Så må de altså lige tjekke hans mave ordenligt. Tænker også jeg vil kræve at han skal ses af en børnelæge hvis det fortsætter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.