Skoldkopper Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.005 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. juni 2011

Henriette1973

Hej de damer, håber der er nogen der kan hjælpe os

Er der nogen der ved hvordan skoldkopper starter og hvordan de ser ud til at starte med?

Min datter har på sine fodsåler og lidt oven på storetåen en stor + mange små blæner der vokser. Kan det være skoldkopper. Hun virker også lidt sløj...

Med venlig hilsen

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Skoldkopper starter som som røde knopper og i løbet af få timer kommer der flere. De starter som regel i hoved eller i skridten og begiver sig ud på kroppen. De behøver nødvendigvis ikke, at have feber.

Anmeld

30. juni 2011

Henriette1973

MoarHvidovre skriver:

Skoldkopper starter som som røde knopper og i løbet af få timer kommer der flere. De starter som regel i hoved eller i skridten og begiver sig ud på kroppen. De behøver nødvendigvis ikke, at have feber.

tusind tak skal du have... Det lyder til at være det der sker med min datter, bare det starter på hendes fod.

Anmeld

30. juni 2011

SussieThyssen

Henriette1973 skriver:

Hej de damer, håber der er nogen der kan hjælpe os

Er der nogen der ved hvordan skoldkopper starter og hvordan de ser ud til at starte med?

Min datter har på sine fodsåler og lidt oven på storetåen en stor + mange små blæner der vokser. Kan det være skoldkopper. Hun virker også lidt sløj...

Med venlig hilsen

Henriette

har du mulighed for at snuppe et billede??

Normalt starter skoldkopper på brystet og breder sig derfra ud over kroppen.

De begynder gerne med lidt ondt i hovedet og utilpashed/pivethed, somme tider  har der været lidt feber og ondt i halsen nogle dage i forvejen, og så får de nogle små røde knopper, der hurtigt bliver til blærer i forskellige størrelser.

Har din trold skolkopper, så skal du bare sørge for masser af drikke..gerne sodavandsis og naturlig saft og så ellers bare drysse med kartoffelmel.
Lad være med at smide en masse penge ud på kløelindrende ting..det virker alligevel ikke nær så godt som gammeldags kartoffelmel

Giv evt lidt panodil til natten, men ikke noget om dagen..og så ikke alt for tætsidende tøj og masser af luft til måsen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. juni 2011

Henriette1973

SussieThyssen skriver:

har du mulighed for at snuppe et billede??

Normalt starter skoldkopper på brystet og breder sig derfra ud over kroppen.

De begynder gerne med lidt ondt i hovedet og utilpashed/pivethed, somme tider  har der været lidt feber og ondt i halsen nogle dage i forvejen, og så får de nogle små røde knopper, der hurtigt bliver til blærer i forskellige størrelser.

Har din trold skolkopper, så skal du bare sørge for masser af drikke..gerne sodavandsis og naturlig saft og så ellers bare drysse med kartoffelmel.
Lad være med at smide en masse penge ud på kløelindrende ting..det virker alligevel ikke nær så godt som gammeldags kartoffelmel

Giv evt lidt panodil til natten, men ikke noget om dagen..og så ikke alt for tætsidende tøj og masser af luft til måsen.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for dit svar

Kan desværre ikke finde ud af at ligge et billed ind lige nu, men er nu sikker på at det er skoldkopper - og bedre nu end senere

Og tusind tak for dine råd, dem vil jeg afprøve

Anmeld

30. juni 2011

SussieThyssen

Henriette1973 skriver:

Tusind tak for dit svar

Kan desværre ikke finde ud af at ligge et billed ind lige nu, men er nu sikker på at det er skoldkopper - og bedre nu end senere

Og tusind tak for dine råd, dem vil jeg afprøve

Det var så lidt..og god bedring til trolden.

Skriv endelig, hvis der er noget du er i tvivl om.

Anmeld

30. juni 2011

Miss T

Det ligner røde myggestik, og efter timer/en dag kommer der blærer på.

Vi har haft dem for 1½ uge siden og har dem igen nu med den mindste, den er helt sikker. Første dag er der ikke særlig mange, men det ekskalere lynhurtigt.

Anmeld

30. juni 2011

Henriette1973

SussieThyssen skriver:

Det var så lidt..og god bedring til trolden.

Skriv endelig, hvis der er noget du er i tvivl om.

Det skal jeg nok og tak for budet

Anmeld

30. juni 2011

norenberg

mine ungers startede med blære i ansigtet kun få stykker de første dage men derefter fulgte flere hundrede og i dag 2½ måned senere er hendes ansigt fyldt med store ar på størrelse med ærter...og begge drenge har mistet alt håret hvor alle skoldkopperne har været i hovedbunden

Anmeld

30. juni 2011

Henriette1973

Miss T skriver:

Det ligner røde myggestik, og efter timer/en dag kommer der blærer på.

Vi har haft dem for 1½ uge siden og har dem igen nu med den mindste, den er helt sikker. Første dag er der ikke særlig mange, men det ekskalere lynhurtigt.

Tak skal du have, det bekræfter mig bare i at det er det hun har God bedring til din bette.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.