Bestillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.191 visninger
27 svar
0 synes godt om
28. juni 2011

Skouboe

Her er et par bestillinger klar til afsendelse.. nu skal jeg i gang med at sy til en bedårende lille rullepølse....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Ønskeønskeønskebarn

Skouboe skriver:

Her er et par bestillinger klar til afsendelse.. nu skal jeg i gang med at sy til en bedårende lille rullepølse....

hvor er det flot... en rullepølse?? smiler

Tænkte om du kan svare på et spørgsmål? : Hvad betyder det når der i et sy mønster står at man skal klippe indlæg og stryge dem på vrangsiden af stofdelene?? ja undskyld det dumme spørgsmål

håber du kan hjælpe.

knus

Anmeld

28. juni 2011

Skouboe

Ønskeønskeønskebarn skriver:

hvor er det flot... en rullepølse?? smiler

Tænkte om du kan svare på et spørgsmål? : Hvad betyder det når der i et sy mønster står at man skal klippe indlæg og stryge dem på vrangsiden af stofdelene?? ja undskyld det dumme spørgsmål

håber du kan hjælpe.

knus

Rullepølsen er en af mine kunders datter... hun er skøn og lækker og lidt til den tunge side, så hendes mor har døbt hende rullepølsen.

Det er en lidt spøjs formulering, men jeg vil gætte på at du skal klippe nogle af mønsterdelene i Vlies (kan købes i stofforretninger) og stryge på bagsiden at stoffet. Det bruges som regel til at stabilisere stoffet med og på mange mønsteroversigter bliver det placeringen vist som grå eller skraveret.

Hvis der er hele mønsterdelen der skal have Vlies på bagsiden, klipper du delen ud i Vlies, stryger den på det almindelige stof og klipper derefter ud. Så er du fri for lim alle steder.

Et godt tip er iøvrigt at lægge et stykke bagepapir over når du stryger, så risikerer du ikke lim på strygejernet.

Anmeld

28. juni 2011

Mi

Hvor er det et flot mønster til trøje  Hvor er den fra?

Anmeld

28. juni 2011

Mi

Stoffet er altså også vild flot, jeg er vild med det du laver.

Anmeld

28. juni 2011

Ønskeønskeønskebarn

Skouboe skriver:

Rullepølsen er en af mine kunders datter... hun er skøn og lækker og lidt til den tunge side, så hendes mor har døbt hende rullepølsen.

Det er en lidt spøjs formulering, men jeg vil gætte på at du skal klippe nogle af mønsterdelene i Vlies (kan købes i stofforretninger) og stryge på bagsiden at stoffet. Det bruges som regel til at stabilisere stoffet med og på mange mønsteroversigter bliver det placeringen vist som grå eller skraveret.

Hvis der er hele mønsterdelen der skal have Vlies på bagsiden, klipper du delen ud i Vlies, stryger den på det almindelige stof og klipper derefter ud. Så er du fri for lim alle steder.

Et godt tip er iøvrigt at lægge et stykke bagepapir over når du stryger, så risikerer du ikke lim på strygejernet.

Griner... det var da en sjov ting

Ja nok en mærkelig beskrivelse, men er ny i faget, men det er nu ganske hyggeligt. Det du skriver tror jwg du har helt ret i... så lyder det jo straks nemmere

tusind tak for hjælpen

Anmeld

28. juni 2011

Dot D

Hey.

Sophie er altså sååååååååååååååååå vild med lillebrors bukser med ugler, hun spurgte, om de kan laves i hendes størrelse?

Hun er 6 år og bruger ca. 116, kan finde det nærmere, hvis nu det kan lade sig gøre

Anmeld

28. juni 2011

Skouboe

Dot D skriver:

Hey.

Sophie er altså sååååååååååååååååå vild med lillebrors bukser med ugler, hun spurgte, om de kan laves i hendes størrelse?

Hun er 6 år og bruger ca. 116, kan finde det nærmere, hvis nu det kan lade sig gøre

Det kan de sagtens Skal de også være med rib? og skal de være det samme stof, de samme ugler på grøn baggrund eller uglerne på grenene?

Anmeld

28. juni 2011

LISBETH:-)

ha ha ha JUBIIIIIIIIIIIIIII det kan kun være til min rullepølse! Du er bare så sød og vi glæder os helt vildt til tøjet er færdigt. (ok indrømmet det er nok mest mig der glæder mig)

Du får lige et billede af rullepølsen - kun fordi du er så sød

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. juni 2011

Mi

lisbeth2910 skriver:

ha ha ha JUBIIIIIIIIIIIIIII det kan kun være til min rullepølse! Du er bare så sød og vi glæder os helt vildt til tøjet er færdigt. (ok indrømmet det er nok mest mig der glæder mig)

Du får lige et billede af rullepølsen - kun fordi du er så sød

Hvor er rullepølsen sød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.