Englebisse skriver:
Min datter på 10 mdr kravler ikke endnu, og er begyndt at blive en smule nervøs for, om hun kunne have hofteskred. Det skal lige siges det ligger til vores familie, da min mormor har det, og jeg selv har en meget mild udgave af det.
Når hun ligger på puslebordet og skal skiftes ligger hun somtider med hendes ben helt spredt ud-altså vandret. Når hun sidder og vil frem ryger hendes ben vandret ud. Det ser helt skræmmende ud. Når hun ligger på maven gør hun ikke meget anlæg til at kravle.
Jeg vil bare høre fra andre som har børn med hofteskred og hvornår I fandt ud af det?
Min datter er født med hofteskred. Jeg vidste ret hurtigt efter vi kom hjem fra sygehuset, at der var noget galt, for det knækkede sådan fra hende, når jeg sad med hende, når hun bøvsede...
Hendes krop har altid drejet lidt som en banan, når hun lå på ryggen, og hun trak ligesom det ene ben op mod sig. På sygehuset blev hun jo tjekket som hun skulle af et par forskellige jordemødre. Vi tog hjem inden børnelægerne kom rundt. (Vi var der i 4 dage, men de havde hele tiden noget andet)...
Jeg gjorde egen læge opmærksom på, at jeg følte der var noget galt, men han tjekkede for hofteskred, og der var ikke noget... Jeg blev ved med at insistere på at et eller andet var galt, og endelig da hun var 5 mdr. (efter tjek af jordemødre, sundhedsplejerske og fem forskellige læger) kunne de endelig selv se at dellerne på lårene var helt ulige, og den sidste læge vi var hos sendte os til røntgen.
Hun lærte lige at sidde inden hun fik gips på, da hun var 7 mdr. Men hun væltede altid til samme side... Hun har altid skreget som en stukken gris, når hun lå på maven, da det jo selvfølgelig nok har gjort ondt.
Tag til lægen og bed om at få hende røntgen fotograferet eller scannet, hvis du føler der er noget galt. Hellere en gang for meget end for lidt...'og hvis hun har det og skal i gips, så er det altså rarest jo mindre hun er...
Kig evt her for mere Info om hofteskred, hvis det er det hun har... De er søde med gode råd...
http://www.hofteskred.dk/Mvh. Tina.