Popcakes.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

Halløjsa

MUMS lækkert dem vil jeg prøve, sjove til børnefødselsdag i børnehaven...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Jakob'sMor

babytwins skriver:

MUMS lækkert dem vil jeg prøve, sjove til børnefødselsdag i børnehaven...

Ja helt klart

Anmeld

28. juni 2011

Pige2009

Jakob'sMor skriver:

Takker -

Ja da.

Pop Cakes grundmasse.

225 g sukker

3 æg

225 g smør

225 g hvedemel

75 g kakao

3 tsk bagepulver

150 g flødeost

2 tsk vanilieessens

300 g flormelis.

Pisk sukker og æg luftigt og skummende. Smelt smørret og bland mel, kakao og bagepulver.

Rør melblandingen i skiftevis med smørret og hæld dejen i en 25 x 35 cm bradepande beklædt med bagepapir.

Bag kagen ved 175 grader og lad den afkøle helt.

Pisk flødeosten med vanilie og flormelis og smuldre kagen i en stor røreskål. Rør kagesmuldret med flødeosten til en formbar ikke for klisteret masse.

Du kan jo lave dem i lige den form i ønsker – de kugler jeg trillede var ca. 20 gram. Opskriften siger ca. 60 kugler. Hvis i ønsker at lave andre former, kan i komme massen ned i evt, stjerneform eller hjerteformer (isterningebakker er genialt) når hele massen er formet, kommes de på køl minimum 3 timer dog gerne natten over.

Chokoladen (candy melts) smeltes over vandbad – dyb cirka 1 cm af pinden i den smeltede chokolade og pres den ind i kagen, dyp derefter kagen i chokoladen og bank stille på kanten af skålen så overskydende chokolade falder af – det tørre hurtigt så skal der krymmel på kommes det over med det samme (evt kom krymmel i en skål og dyp popcaken der i)

Fantastisk!  Mange tak...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.