Popcakes.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

Jakob'sMor

Baagøe skriver:

Wow! De er vildt flotte Kan man få en opskrift?

Takker -

Ja da.

Pop Cakes grundmasse.

225 g sukker

3 æg

225 g smør

225 g hvedemel

75 g kakao

3 tsk bagepulver

150 g flødeost

2 tsk vanilieessens

300 g flormelis.

Pisk sukker og æg luftigt og skummende. Smelt smørret og bland mel, kakao og bagepulver.

Rør melblandingen i skiftevis med smørret og hæld dejen i en 25 x 35 cm bradepande beklædt med bagepapir.

Bag kagen ved 175 grader og lad den afkøle helt.

Pisk flødeosten med vanilie og flormelis og smuldre kagen i en stor røreskål. Rør kagesmuldret med flødeosten til en formbar ikke for klisteret masse.

Du kan jo lave dem i lige den form i ønsker – de kugler jeg trillede var ca. 20 gram. Opskriften siger ca. 60 kugler. Hvis i ønsker at lave andre former, kan i komme massen ned i evt, stjerneform eller hjerteformer (isterningebakker er genialt) når hele massen er formet, kommes de på køl minimum 3 timer dog gerne natten over.

Chokoladen (candy melts) smeltes over vandbad – dyb cirka 1 cm af pinden i den smeltede chokolade og pres den ind i kagen, dyp derefter kagen i chokoladen og bank stille på kanten af skålen så overskydende chokolade falder af – det tørre hurtigt så skal der krymmel på kommes det over med det samme (evt kom krymmel i en skål og dyp popcaken der i)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Jakob'sMor

babytwins skriver:

De ser lækre ud, men kan man få opskriften...

Tak

Her er den.

Pop Cakes grundmasse.

225 g sukker

3 æg

225 g smør

225 g hvedemel

75 g kakao

3 tsk bagepulver

150 g flødeost

2 tsk vanilieessens

300 g flormelis.

Pisk sukker og æg luftigt og skummende. Smelt smørret og bland mel, kakao og bagepulver.

Rør melblandingen i skiftevis med smørret og hæld dejen i en 25 x 35 cm bradepande beklædt med bagepapir.

Bag kagen ved 175 grader og lad den afkøle helt.

Pisk flødeosten med vanilie og flormelis og smuldre kagen i en stor røreskål. Rør kagesmuldret med flødeosten til en formbar ikke for klisteret masse.

Du kan jo lave dem i lige den form i ønsker – de kugler jeg trillede var ca. 20 gram. Opskriften siger ca. 60 kugler. Hvis i ønsker at lave andre former, kan i komme massen ned i evt, stjerneform eller hjerteformer (isterningebakker er genialt) når hele massen er formet, kommes de på køl minimum 3 timer dog gerne natten over.

Chokoladen (candy melts) smeltes over vandbad – dyb cirka 1 cm af pinden i den smeltede chokolade og pres den ind i kagen, dyp derefter kagen i chokoladen og bank stille på kanten af skålen så overskydende chokolade falder af – det tørre hurtigt så skal der krymmel på kommes det over med det samme (evt kom krymmel i en skål og dyp popcaken der i)

Anmeld

27. juni 2011

Jakob'sMor

Kay skriver:

det er jeg også bare nød til at prøve en dag

God fornøjelse - det er hyggeligt

Anmeld

27. juni 2011

Jakob'sMor

Nessie skriver:

Hvor er de super flotte

Jeg har også tænkt på at lave dem, men hvor får man fat i Candy melts? (Står i hvert fald i den opskrift jeg har)

Tak tak..

Jeg har købt mit hos specialkøbmanden. Man kan købe de farvet eller selv farve hvis chokolade, men synes det er nemmer at købe det farvet

Anmeld

27. juni 2011

Jakob'sMor

Anasmor skriver:

Dét er sgu i orden

Anmeld

27. juni 2011

Jakob'sMor

MorTilJanuar skriver:

Det forstår jeg ikke?  

Hvordan gør man dog det?? 

Hehe, har smidt en opskrift ind længere omme... De er jo ikke bagt på pind, men sat på pinden bagefter

Anmeld

27. juni 2011

Nessie

Jakob'sMor skriver:

Tak tak..

Jeg har købt mit hos specialkøbmanden. Man kan købe de farvet eller selv farve hvis chokolade, men synes det er nemmer at købe det farvet

på nettet?

Anmeld

27. juni 2011

Jakob'sMor

Nessie skriver:

på nettet?

Jeg købe det i butikken i Tilst, men ja de sælger det også på nettet.

Anmeld

27. juni 2011

Nessie

Jakob'sMor skriver:

Jeg købe det i butikken i Tilst, men ja de sælger det også på nettet.

Tak skal du have

Anmeld

27. juni 2011

Jakob'sMor

Nessie skriver:

Tak skal du have

Ingen problemer - god fornøjelse når du går i gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.