lounika skriver:
hey piger skal lieg høre lidt ander råd hvad i ville gør.. her...
pigen er 3,5 år og skal væte store søster i denn uge håber vi.. hun bor en uge ved mor en uge ved far.. nu er hun her ved far og hun kom selv for 14 dage siden og sage nu skulle hun være storesøster så lillebor må få hendes sut .. så tænkte jeg det super fint så det nu hun klar til det så kørte vi i legetøjs butikken og byttet sutterne med den stykke legetøj hun aller helst ville have.. det var en lille bror dukke som kunne en masse.. far var alene hjemme den aften da de skulle putte og hun græd og ville ikke have dukken men sutten igen .. så fik far dukken og kom ham i kassen og ned i gangen op overst på en hylle.. så fik hun en "af lille bors" sutter hade en blå i hendes str i gemmer..
nu kom hun igne i dag og suprte om hun måtte få dukken som sad der oppe ja det måtte hun da hvis hun kunne huske hvorfor den sad der oppe og så skulle jeg jo have sutten i stedet.. det måtte jeg gerenn og jeg måtte geren klippe dem i stykker var hendes egne ord..
nu blev hun puttet her kl 7 uden ... og 3 sek efter skriger hun helt vildt og sparker hun kan ikke sove uden sutter..
det siger jeg stille og roligt det var jo det der var aftalen og de er smit ud..
jeg siger godtnat og lukker.
så skriger hun helt vildt i 10 min og kommer så til døren hvor jeg står på den anden side og putter hende og siger jeg har dem ikke og jeg kan ikke gør noget ved det og jeg putter hende igen hvis hun kommer igen .. det gør hun så 5 gange hvor jeg siger det samme..
nu blev hun i sengen men kalder jeg vil have far og sut og nu har hun hylet siden kl 7...
hjællpp mig lige
Det lyder lidt hårdt, det du/i går igennem. Men jeg tænker at du umiddelbart skal tage en beslutning om det skal være NU, at hun smider sutten eller om hun måske ikke er klar. Nu bliver hun jo storesøster lige om et øjeblik ( og tillykke med det) DEt bliver sikkert utrolig hårdt for hende, at skulle finde sin nye rolle, og dele dig med baby. Derfor tænker jeg personligt at det måske ikke er det helt rette tidspunkt at afvænne hende fra sutten, og slet ikke hvis i skal have de kampe om aftenen.
Kan du overskue kampene og gennemføre dem, når den lille kommer?
Tænker i hvertfald at du skal tage en beslutning om det skal være nu eller ikke, og så gennemføre det 100 procent hvis du beslutter at det skal være afvænningstid, ellers kommer hun til at sno dig om hendes lillefinger, fordi hun ved at hun får sin vilje til sidst, og så lover hun om dagen at den skal bare væk, så hun kan få sin dukke, og når det så er sengetid vil hun godt undvære dukken til bytte for en sut. Snedigt! 
Til sidst vil jeg lige sige, at jeg selv arbejder i vuggestue, og ser faktisk ofte, at børn der bliver storesøstre/brødre pludselig begynder at bruge sut, selvom de aldrig har gjort det, eller har ekstremt meget behov for den i en periode! Så selv ville jeg nok ikke afvænne fra sut, lige op til en kæmpe omvæltning i hendes liv!
Jeg krydser fingre for at det lykkedes for dig/jer hvad end i beslutter. Og håber snart på at baby kommer til verden!