Lus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2008

Diana...

Miamaja skriver:

lus vil aendre farve til ens haar farve

Ad men smart griner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Diana/Claus skriver:

Ja de bevæger sig meget. de kan både være lyse og mørke. da jeg var mindre skulle jeg bare være i nærheden af en med lus og så havet jeg det og sådan er det desværre stadig nogen gange, og de har altid være lidt lysebrune hos mig.

Okay, kunne ikke se noget på hende i går, men prøver lige at købe sådan en luse-kam og rede hende igennem, så må vi se om der viser sig noget levende... Synes lige pludselig jeg kan mærke det klør alle vegne nu...

Tak for dit svar

Rikke.

Anmeld

9. december 2008

Frederikke80

Miamaja skriver:

lus vil aendre farve til ens haar farve

Aih, er det rigtigt?
Mystisk...

Anmeld

9. december 2008

Diana...

Rikke skriver:

Okay, kunne ikke se noget på hende i går, men prøver lige at købe sådan en luse-kam og rede hende igennem, så må vi se om der viser sig noget levende... Synes lige pludselig jeg kan mærke det klør alle vegne nu...

Tak for dit svar

Rikke.

Griner ja det gør det når man tænker på lus

Anmeld

9. december 2008

Loggidut

Rikke skriver:

Da jeg hentede min datter i børnehaven i dag fik jeg at vide af en pædagog at jeg skulle kigge min datters hår efter for lus, da hun havde gået og kløet sig i håret i dag. Og evt. kæmme hendes hår.

Men... hvordan ser jeg om hun har lus?
Og hvordan kæmmer man sit barn?

Har aldrig prøvet selv at have, eller have et barn med lus, så jeg er lidt lost.

Nogen af jer der kan hjælpe?

Rikke.

ved ikke om andre har skrevet det, men en god ide er at tage et mørkt stykke papir, og smide håraffaldet der på, hvis noget kan minde dig om lus, så sæt en ring om det, og har det efter kæmningen bevæget sig uden for cirklen, så er du ikke i tvivl, de små kan være svære at spotte....

en god kur er at hver aften når ens barn er i bad, så lad barnet sidde med balsam i håret i op til en halv time, den måde har ange af mine veninder sluppet af med deres lus som børnene har haft med hjem.

de har så virkelig også døjet voldsomt...øv nu klør jeg helt, men altså, det er ikke så svært igen at se om barnet har lus...du skal så bare kæmme igen og igen, gennem mange dage, for man kan ikke kæmme æggene væk!

Anmeld

9. december 2008

Frederikke80

Loggidut skriver:

ved ikke om andre har skrevet det, men en god ide er at tage et mørkt stykke papir, og smide håraffaldet der på, hvis noget kan minde dig om lus, så sæt en ring om det, og har det efter kæmningen bevæget sig uden for cirklen, så er du ikke i tvivl, de små kan være svære at spotte....

en god kur er at hver aften når ens barn er i bad, så lad barnet sidde med balsam i håret i op til en halv time, den måde har ange af mine veninder sluppet af med deres lus som børnene har haft med hjem.

de har så virkelig også døjet voldsomt...øv nu klør jeg helt, men altså, det er ikke så svært igen at se om barnet har lus...du skal så bare kæmme igen og igen, gennem mange dage, for man kan ikke kæmme æggene væk!

Ja, det var egentlig smart, det der med at sætte en ring omkring

Tak for nogle gode råd.

Rikke.

Anmeld

9. december 2008

Miamaja

Rikke skriver:

Aih, er det rigtigt?
Mystisk...

ja, det er det.... havde aldrig lus som barn og fik lus som 24 arig efter arbejde i borneinstitution

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.