gode råd modtages med kyshånd-feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

2721

Min søn køre nu på 5 døgn med feber og jeg syntes det bliver værre og værre. Vi var til vagtlægen i går morges, hvor han fik tjekket øre, hals og lunger, der var intet at komme efter og vi fik at vide det var en virus og vi kunne give ham panodil.
Jeg syntes bare ikke det kan passe hans skal gå med feber så længe, selvom han får panodil ligger temp på 38,5 og det syntes jeg er meget. Han kan ikke finde ro ret længe af gangen og sover derfor kun i små ryk med masser af gråd. Han drikker indtil nu fint men spiser ikke rigtig noget.

Nogen ide om hvad jeg kan gøre for at lette det hele lidt for ham?

Knus en bekymret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

2721

hans temp er steget til 39,6 på panodil og hans sidder nu bare og hænger sløv op af mig. Har ringet til ferievikar lægen og fået en tid kl 13.30, de var allerede dobbelt booket men ville gerne lige se ham.

Anmeld

27. juni 2011

Mia&Allan

Puslingen skriver:

hans temp er steget til 39,6 på panodil og hans sidder nu bare og hænger sløv op af mig. Har ringet til ferievikar lægen og fået en tid kl 13.30, de var allerede dobbelt booket men ville gerne lige se ham.

Synes da godtnok det lyder vildt at han har så høj feber selvom der er givet panodil...

Håber ikke der er noget alvorligt, giver du en update efter lægebesøg?

Anmeld

27. juni 2011

2721

Mia&Tonny skriver:

Synes da godtnok det lyder vildt at han har så høj feber selvom der er givet panodil...

Håber ikke der er noget alvorligt, giver du en update efter lægebesøg?

syntes jeg også men han skulle være dækket ind i hvertfald små 2 timer endnu.
Men sygeplejesken sagde at sådan kan det godt være nogen gange. Men på de sidste 15 min er han klasket helt sammen sidder bare i mit skød og hænger, det har han aldrig gjort.
Jo det skal jeg nok.
Ved du noget om om jeg skal lade ham sove eller tjekke om han er kontakt bar?

Anmeld

27. juni 2011

Fru Nielsen

Børn må gerne have meget meget høj feber også på pernodil.... Så længe du kan få væske i dit barn, og være i kontakt med ham.....

Måske ville is være en ide, det kan stort set alle børn lige.....

Anmeld

27. juni 2011

Fru Nielsen

Puslingen skriver:

syntes jeg også men han skulle være dækket ind i hvertfald små 2 timer endnu.
Men sygeplejesken sagde at sådan kan det godt være nogen gange. Men på de sidste 15 min er han klasket helt sammen sidder bare i mit skød og hænger, det har han aldrig gjort.
Jo det skal jeg nok.
Ved du noget om om jeg skal lade ham sove eller tjekke om han er kontakt bar?

Pil alt tøjet af, og lad ham sove..... Man sover feberen ud af kroppen....

Anmeld

27. juni 2011

2721

Fru Nielsen skriver:

Pil alt tøjet af, og lad ham sove..... Man sover feberen ud af kroppen....

Tak han er allerede kun iført ble.

Anmeld

27. juni 2011

2721

Fru Nielsen skriver:

Børn må gerne have meget meget høj feber også på pernodil.... Så længe du kan få væske i dit barn, og være i kontakt med ham.....

Måske ville is være en ide, det kan stort set alle børn lige.....

siden kl 9 har han intet ville drik
ke, men indtil da drak han fint. Skal jeg tjekke om han er kontaktbar eller bare lade ham sove? Det gik nemlig ret stærkt med han bare blev slaten og faldt hen

Anmeld

27. juni 2011

Fru Nielsen

Puslingen skriver:

Tak han er allerede kun iført ble.

Så bare lad ham sove, det er det han har brug for nu.... En masse væske og søvn. Også ikke alt for tæt på dig, så din kropsvarme varmer ham op.... Ikke at du skal lade ham ligge selv, men du kan måske sidde ved hans side osv i stedet for at have ham til at ligge hos dig.....

Min ældste søn er meget sjælden syg, men når han er kan hans feber godt ramme 42.4..... Og har altid fået afvide at så længe jeg bare kan holde øjnkontakt med ham og have en samtale med ham, jamen så sal jeg ikke være bekymret....

Anmeld

27. juni 2011

Fru Nielsen

Puslingen skriver:

siden kl 9 har han intet ville drik
ke, men indtil da drak han fint. Skal jeg tjekke om han er kontaktbar eller bare lade ham sove? Det gik nemlig ret stærkt med han bare blev slaten og faldt hen

Jamen den er jo svær.... For er jo klart han er rigtig træt.... Tag en kold klud og lig på hans pande, det kan være rigtig rart for dem når de har feber.....

Og som sagt, så se om du kan få noget sodavands is i ham.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.