Fortryder valg af børnehave :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2011

Mi

Det kan du helt sikkert tage en snak med pædagogerne om. De vil ikke opfatte dig som racist, hvis du bare fremlægger det lige så sobert som du gør her.

Jeg har selv fravalgt en børnehave som næsten kun har tosprogede børn. Jeg ved at denne børnehave har en del problemstillinger som andre børnehaver ikke har, og at de ikke har flere ressourcer til at løse opgaverne med.

Du skal være 110% tryg ved den børnehave dit barn går i, er du ikke det, så skriv hende op til en anden og flyt hende når det bliver muligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

ZamanogDania

Maymun betyder abe. Tyrkere siger maymun. Kan nemlig godt forstår tyrkisk

Synes du skal tale med dem i børnehavnen. Det er ikke ok de taler deres egen sprog. Selvom jeg er kurder, så vil jeg ikke hav min datter taler kurdisk. Hun skal tale det sprog som alle forstår.

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

ZamanogDania skriver:

Maymun betyder abe. Tyrkere siger maymun. Kan nemlig godt forstår tyrkisk

Synes du skal tale med dem i børnehavnen. Det er ikke ok de taler deres egen sprog. Selvom jeg er kurder, så vil jeg ikke hav min datter taler kurdisk. Hun skal tale det sprog som alle forstår.

så fik vi det afklaret

Det er nemlig det, for jeg har intet imod børnene jo, men vores barn bliver jo forvirret jo.

Anmeld

27. juni 2011

foto på lærred

Heeh, det værste er at jeg ikke aner hvad sprog det er

Det er 100% ikke kinesisk Det var noget i stil med maymun, men kan selvfølgelig være at jeg hører det helt forkert, men h*n blev ved med at sige mor det er en maymun.

Maymun betyder abe på tyrkisk, ved ikke om det er det dit barn hentyder til.

(hov så lige efter jeg havde postet, at der var svaret på det)

Anmeld

27. juni 2011

sarahb

forstår 100% din mening, selvom mit barn er halvt pakistask så skal han heller ikke gå og tale et andet sprog over i BH. Det ville jeg heller ikke have.
Men synes det er så sjovt og vildt at børn lærer så hurtigt, at nu går din søn og taler lidt tyrkisk, det er da for vildt. De er så kloge med sprog de unger.

Anmeld

27. juni 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Mit barn er startet i BH efter DP.  Da vi kom for at hilse på dem første gang lagde jeg med det samme mærke til at der er rigtig mange børn med en anden etnisk baggrund, faktisk kunne jeg kun tælle mig frem til 3 børn der var danske , men det generede mig overhovedet ikke, da jeg synes at det er helt okay at vores barn lærer andre kulturer at kende. Derfor tænkte jeg ikke mere over det og sagde ja tak til pladsen, og pædagogerne virkede også helt vildt søde.

H*n skulle så køres ind i BH, jeg var der sammen med vores barn i 2 timer de første 3 dage, og jeg lagde mærke til at flere af børnene talte deres eget sprog med hinanden, men igen det generede mig ikke, da jeg ikke kan være bekendt og blande mig i hvad sprog andres børn taler.

Vores barn har været der i en måned nu, vi sad så herhjemme og hyggede med klodser med billeder på, men så begyndte mit barn at sige noget på et andet sprog, jeg kunne slet ikke forstå hvad h*n sagde til mig, jeg blev helt paf. Det generer mig faktisk vildt meget Nu overvejer jeg enten at tage en snak med pædagogerne eller skrive mit barn ind i en anden BH.

Jeg er slet ikke racist eller noget, men for mig er det vigtigt at mit barn taler det sprog som vi herhjemme kan forstå.

Mener faktisk det er i FN's børnekonventionen der står at vi som pædagoger IKKE må hindre børn i at snakke det sprog deres forældre taler... 

Anmeld

27. juni 2011

musse1

ta en snak med børnehaven om det, men tror desværre ik de kan gøre så meget ved det.

vildt så hurtig små kan lærer ord i andre sprog.

jeg havde nok valgt at tage en snak med bhv. hvis ik de kan gøre noget, havde jeg klart valgt en anden bhv. du skal føle dig tryg ved at ha dit barn der. forstår godt du godt vil ha dit barn lærer dansk lige som i snakker der hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.