Fortryder valg af børnehave :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.490 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

Anonym trådstarter

Mit barn er startet i BH efter DP.  Da vi kom for at hilse på dem første gang lagde jeg med det samme mærke til at der er rigtig mange børn med en anden etnisk baggrund, faktisk kunne jeg kun tælle mig frem til 3 børn der var danske , men det generede mig overhovedet ikke, da jeg synes at det er helt okay at vores barn lærer andre kulturer at kende. Derfor tænkte jeg ikke mere over det og sagde ja tak til pladsen, og pædagogerne virkede også helt vildt søde.

H*n skulle så køres ind i BH, jeg var der sammen med vores barn i 2 timer de første 3 dage, og jeg lagde mærke til at flere af børnene talte deres eget sprog med hinanden, men igen det generede mig ikke, da jeg ikke kan være bekendt og blande mig i hvad sprog andres børn taler.

Vores barn har været der i en måned nu, vi sad så herhjemme og hyggede med klodser med billeder på, men så begyndte mit barn at sige noget på et andet sprog, jeg kunne slet ikke forstå hvad h*n sagde til mig, jeg blev helt paf. Det generer mig faktisk vildt meget Nu overvejer jeg enten at tage en snak med pædagogerne eller skrive mit barn ind i en anden BH.

Jeg er slet ikke racist eller noget, men for mig er det vigtigt at mit barn taler det sprog som vi herhjemme kan forstå.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

camilla28

ta en snak med pædagogerne

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

Det tror jeg også at jeg vil, men jeg kan ikke forestille mig at de kan gøre noget For de kan jo ikke forbyde børnene at tale det sprog de nu taler. Kan de?

Anmeld

26. juni 2011

CamillaValby

Tag en snak med pædogogerne. De steder jeg har arbejde altså af vuggestue og børnehave der har alle skulle snakke dansk.

Men det kunne MÅSKE tyde på at pædagogerne enten er ligeglade eller at de slet ikke gider bruge deres energi på det.

Men tag helt sikkert en snak med dem, det kan jo ikke skade.

Anmeld

26. juni 2011

twinny

Jeg forstår dig godt... Mensom du siger kan de jo nok ikk forbyde børnene a tale andet sprog... Men prøv at snakke med Pædagogerne....

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Tag en snak med pædogogerne. De steder jeg har arbejde altså af vuggestue og børnehave der har alle skulle snakke dansk.

Men det kunne MÅSKE tyde på at pædagogerne enten er ligeglade eller at de slet ikke gider bruge deres energi på det.

Men tag helt sikkert en snak med dem, det kan jo ikke skade.

Det troede jeg også at de skulle, derfor tænkte jeg slet ikke over at der kunne opstå det problem, jeg er bare bange for at de vil tro at jeg er racist eller sådan noget.

For i bund og grund er jeg ligeglad med børnenes etniske baggrund, men jeg er ikke ligeglad med hvad sprog mit eget barn taler, for h*n er kun 3 år gammel og er stadig igang med at lære at tale og jeg vil ikke have at h*n skal tro at det er dansk når det ikke er.

Anmeld

26. juni 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Det troede jeg også at de skulle, derfor tænkte jeg slet ikke over at der kunne opstå det problem, jeg er bare bange for at de vil tro at jeg er racist eller sådan noget.

For i bund og grund er jeg ligeglad med børnenes etniske baggrund, men jeg er ikke ligeglad med hvad sprog mit eget barn taler, for h*n er kun 3 år gammel og er stadig igang med at lære at tale og jeg vil ikke have at h*n skal tro at det er dansk når det ikke er.

Helt enig

Men det skal du ikke være nervøs for, det vigtigste er hvad du selv ved hvad du er. Fremlæg det som du lige skrev til mig.

Nu vil jeg gerne have mine unger skal lære arabisk men det er så af andre årsager. MEN jeg ville da selv glo hvis de lige pludselig kom hjem og snakkede tyrkisk eller japansk.

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Helt enig

Men det skal du ikke være nervøs for, det vigtigste er hvad du selv ved hvad du er. Fremlæg det som du lige skrev til mig.

Nu vil jeg gerne have mine unger skal lære arabisk men det er så af andre årsager. MEN jeg ville da selv glo hvis de lige pludselig kom hjem og snakkede tyrkisk eller japansk.

Heeh, det værste er at jeg ikke aner hvad sprog det er

Det er 100% ikke kinesisk Det var noget i stil med maymun, men kan selvfølgelig være at jeg hører det helt forkert, men h*n blev ved med at sige mor det er en maymun.

Anmeld

26. juni 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Heeh, det værste er at jeg ikke aner hvad sprog det er

Det er 100% ikke kinesisk Det var noget i stil med maymun, men kan selvfølgelig være at jeg hører det helt forkert, men h*n blev ved med at sige mor det er en maymun.

Hehe der må jeg også stå af

Men giv lige en update når du har snakket med dem. Du kunne evt også tage en samtale med lederen af børnehaven det havde jeg nok gjort i stedet for.

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Hehe der må jeg også stå af

Men giv lige en update når du har snakket med dem. Du kunne evt også tage en samtale med lederen af børnehaven det havde jeg nok gjort i stedet for.

Det skal jeg nok

Men kommer nok til at ligge i sengen og forberede en tale, for vil ærligt indrømme at jeg ikke er typen der brokker mig, derfor er det meget svært for mig at hive fat i dem. Men hellere det end at sidde herhjemme med en ordbog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.