Mit barn er startet i BH efter DP. Da vi kom for at hilse på dem første gang lagde jeg med det samme mærke til at der er rigtig mange børn med en anden etnisk baggrund, faktisk kunne jeg kun tælle mig frem til 3 børn der var danske
, men det generede mig overhovedet ikke, da jeg synes at det er helt okay at vores barn lærer andre kulturer at kende. Derfor tænkte jeg ikke mere over det og sagde ja tak til pladsen, og pædagogerne virkede også helt vildt søde.
H*n skulle så køres ind i BH, jeg var der sammen med vores barn i 2 timer de første 3 dage, og jeg lagde mærke til at flere af børnene talte deres eget sprog med hinanden, men igen det generede mig ikke, da jeg ikke kan være bekendt og blande mig i hvad sprog andres børn taler.
Vores barn har været der i en måned nu, vi sad så herhjemme og hyggede med klodser med billeder på, men så begyndte mit barn at sige noget på et andet sprog, jeg kunne slet ikke forstå hvad h*n sagde til mig, jeg blev helt paf. Det generer mig faktisk vildt meget
Nu overvejer jeg enten at tage en snak med pædagogerne eller skrive mit barn ind i en anden BH.
Jeg er slet ikke racist eller noget, men for mig er det vigtigt at mit barn taler det sprog som vi herhjemme kan forstå. 

Anmeld