Den første ske mad.. hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2011

Den lykkelige

Noahmor skriver:

jo, det har Noah ihvertfald fået siden han var 4 måneder. 

Prøv med rigtig majsmel eller rismel og så evt. put lidt moset banan i, så bliver det lidt sødt. 

Nå ej jeg troede majsmel er maizena  hvor køber man majs melen..?
Men er det da bedre end kartoffel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

Noahmor

Den lykkelige skriver:

Nå ej jeg troede majsmel er maizena  hvor køber man majs melen..?
Men er det da bedre end kartoffel..

maizena er også majsmel, men man kan købe en anden slags (det har jeg ihvertfald gjort) Men nu bliver jeg da helt i tvivl om der er forskel på de to produkter. Tænkte bare at maizenaen måske var blevet forarbejdet på en eller anden måde? 

Jeg tror du kan få rismel og majsmel i de fleste større dagligvarebutikker. de må også få majsgryn og hirsemel/flager. 

Jeg tror ikke det er bedre, men er to forskellige ting. Jeg skal f.eks til at begynde med grød om morgenen også og der kunne jeg ikke lige finde på at servere kartoffelmos. 

Regner jo med at han om en måneds tid skal til at have havregrød om morgenen. 

Anmeld

26. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Den lykkelige skriver:

Hvornår kunne jeres "forstå" at det er mad og hvornår spiste han/hun så meget at det kunne erstatte et helt måltid.. plus for længe gik der før de sluger det rigtig.. altså ved det skal transporteres ned bag i munden og ikke ud af munden

Mille fik grød fra hun var 4 mdr, og vi lavede en lille potion den aller første gang og hun spiste alt! der var ikk levnet noget på hverken hagesmæk eller tallerken!! og var stadig sulten  så hun fik lige dobbelt portion, men så kunne der oss gå 5 timer før hun ville ha mad igen !? ..  hvilket ikk gjorde mig noget, for hun gylpede meget a mælk og gør det stadig

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

Noahmor skriver:

maizena er også majsmel, men man kan købe en anden slags (det har jeg ihvertfald gjort) Men nu bliver jeg da helt i tvivl om der er forskel på de to produkter. Tænkte bare at maizenaen måske var blevet forarbejdet på en eller anden måde? 

Jeg tror du kan få rismel og majsmel i de fleste større dagligvarebutikker. de må også få majsgryn og hirsemel/flager. 

Jeg tror ikke det er bedre, men er to forskellige ting. Jeg skal f.eks til at begynde med grød om morgenen også og der kunne jeg ikke lige finde på at servere kartoffelmos. 

Regner jo med at han om en måneds tid skal til at have havregrød om morgenen. 

Ja det rigtigt  Men lige nu prøver hun kun en gang om dagen med et par skefulde..  Så er det jo fint med kartoffelmos om eftermiddagen.. Men ja når hun bliver helt god til det, så skal hun selvfølgelig ikke have kartoffelmos om morgenen 
Nå ok med majsmelen.. må lige i føtex og tjekke hvad jeg kan finde..

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

MillesMor111010 skriver:

Mille fik grød fra hun var 4 mdr, og vi lavede en lille potion den aller første gang og hun spiste alt! der var ikk levnet noget på hverken hagesmæk eller tallerken!! og var stadig sulten  så hun fik lige dobbelt portion, men så kunne der oss gå 5 timer før hun ville ha mad igen !? ..  hvilket ikk gjorde mig noget, for hun gylpede meget a mælk og gør det stadig

Ha ha hvor sødt.. og hun kunne godt finde ud af at åbne munden og transportere det om bag tungen? Kunne min datter ikke så godt de første gange.. men var helt god idag

Anmeld

26. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Den lykkelige skriver:

Ha ha hvor sødt.. og hun kunne godt finde ud af at åbne munden og transportere det om bag tungen? Kunne min datter ikke så godt de første gange.. men var helt god idag

Hun har altid været hurtig til at lære  Dog ikke første gang hun fik jordbær grød .. ? Ved ikk hvorfor, men det var altså i hele hovedet  Hun lignede en sulten Zombie

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

MillesMor111010 skriver:

Hun har altid været hurtig til at lære  Dog ikke første gang hun fik jordbær grød .. ? Ved ikk hvorfor, men det var altså i hele hovedet  Hun lignede en sulten Zombie

Ha ha ha hvor sødt!!!!  Herligt billed.. men sådan ser min datter ud hver gang.. men hun sidder også og tager hænderne i munden midt i hun lige har fået en skefuld.. så bliver detlige tværet ud i ansigtet

Anmeld

26. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Den lykkelige skriver:

Ha ha ha hvor sødt!!!!  Herligt billed.. men sådan ser min datter ud hver gang.. men hun sidder også og tager hænderne i munden midt i hun lige har fået en skefuld.. så bliver detlige tværet ud i ansigtet

Haha det havde vi oss en periode med .. Der gav vi hende sutteklud på som hagesmæk, for den kunne dække armene  så havde hun lidt svært ved det

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

MillesMor111010 skriver:

Haha det havde vi oss en periode med .. Der gav vi hende sutteklud på som hagesmæk, for den kunne dække armene  så havde hun lidt svært ved det

Ha ha nå ja god ide..

Anmeld

26. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Den lykkelige skriver:

Ha ha nå ja god ide..

Det hjalp rigtig meget  hun kunne stadig bevæge armene, men hun kunne ikk få dem op til munden ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.