Den første ske mad.. hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.305 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

Den lykkelige

Hvornår kunne jeres "forstå" at det er mad og hvornår spiste han/hun så meget at det kunne erstatte et helt måltid.. plus for længe gik der før de sluger det rigtig.. altså ved det skal transporteres ned bag i munden og ikke ud af munden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

mortilnoahogmelina

Altså her var Noah tæt på 5 måneder før han helt forstod at spise det og ikke spytte halvdelen ud .
Han har fra den tid af os fået fast grød hver dag en eller 2 gange . Og det har erstattet et måltid .

Han har fædt grød fra han var 4 måneder men kun som smags prøver .

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

Pernille08 skriver:

Altså her var Noah tæt på 5 måneder før han helt forstod at spise det og ikke spytte halvdelen ud .
Han har fra den tid af os fået fast grød hver dag en eller 2 gange . Og det har erstattet et måltid .

Han har fædt grød fra han var 4 måneder men kun som smags prøver .

Ok tusind tak.. så det tog en måned med smagsprøver før han forstod helt..?  

Anmeld

26. juni 2011

mortilnoahogmelina

Den lykkelige skriver:

Ok tusind tak.. så det tog en måned med smagsprøver før han forstod helt..?  

Ja det gjorder det ca men tilgengæld spiser han så flot nu han er lige knapt 6 måneder . Og vi er igen ude i at smage nogen af de nye ting igen så forhåbentlig er han igang med de fleste 6 måneders ting inden for den næste uge 14 dage

Anmeld

26. juni 2011

Noahmor

Den lykkelige skriver:

Hvornår kunne jeres "forstå" at det er mad og hvornår spiste han/hun så meget at det kunne erstatte et helt måltid.. plus for længe gik der før de sluger det rigtig.. altså ved det skal transporteres ned bag i munden og ikke ud af munden

Noah startede med at få grød, da han blev fire måneder og havde faktisk kun to smagemåltider, efter det har han spist en hel tallerkenfuld. Så lige omkring to dage, så havde han forstået det. Og der bliver gumlet på det og kørt det bagud, så ikke meget ryger ud igen. 

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

Noahmor skriver:

Noah startede med at få grød, da han blev fire måneder og havde faktisk kun to smagemåltider, efter det har han spist en hel tallerkenfuld. Så lige omkring to dage, så havde han forstået det. Og der bliver gumlet på det og kørt det bagud, så ikke meget ryger ud igen. 

Årh det var da flot..   Hvad startede du med at give for grød/mos?

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

Pernille08 skriver:

Ja det gjorder det ca men tilgengæld spiser han så flot nu han er lige knapt 6 måneder . Og vi er igen ude i at smage nogen af de nye ting igen så forhåbentlig er han igang med de fleste 6 måneders ting inden for den næste uge 14 dage

OK lyder jo rigtig godt!!
Hvilken grød/mos startede du med??

Anmeld

26. juni 2011

Noahmor

Den lykkelige skriver:

Årh det var da flot..   Hvad startede du med at give for grød/mos?

Tror bare han er ligeså madglad som sine forældre. 

Jeg laver selv grød af rismel eller majsmel og så kommer jeg nogen

gange lidt frugtmos i.

Han får nu mos om aftenen også og der er lidt mere struktur i og det ryger også gladeligt ned. Her får han som regel kartoffelmos med en eller anden slags kogt/blendet grøntsag i. 

Anmeld

26. juni 2011

Den lykkelige

Noahmor skriver:

Tror bare han er ligeså madglad som sine forældre. 

Jeg laver selv grød af rismel eller majsmel og så kommer jeg nogen

gange lidt frugtmos i.

Han får nu mos om aftenen også og der er lidt mere struktur i og det ryger også gladeligt ned. Her får han som regel kartoffelmos med en eller anden slags kogt/blendet grøntsag i. 

Ok.. jeg har prøvet i et par dage med grød af maizenastivelse.. kunne hun ikke lide.. prøvede med kartoffelmos.. Må de jo også gerne få fra 4 måneder ik? Det var hun hel vild med..

Anmeld

26. juni 2011

Noahmor

Den lykkelige skriver:

Ok.. jeg har prøvet i et par dage med grød af maizenastivelse.. kunne hun ikke lide.. prøvede med kartoffelmos.. Må de jo også gerne få fra 4 måneder ik? Det var hun hel vild med..

jo, det har Noah ihvertfald fået siden han var 4 måneder. 

Prøv med rigtig majsmel eller rismel og så evt. put lidt moset banan i, så bliver det lidt sødt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.