skal man vække barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2011

JacobsMoar

sommerbarn<3 skriver:

Nej tværtimod, fødte en måned før termin, 36+1.

Har termin idag faktisk   

Faktisk helt underligt at tænke på.

Ej hvor vildt at tænke på

Hmm.. Så burde tigespring jo først være om 5 uger, men jeg ved ikke så meget om det når de er født for tidligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

raca

når han er fortidligtfødt vil jeg mene det er en meget meget god ide og forsætte med at vække til han er over 3500g mener jeg det er...

jeg tror du her misforstået dele af infoen omkring vækningen.. for 3 timer gælder fra ammestoppet til næste amning og ikke fra ammestart-ammestart...

og mener det er meget normalt at barnet bliver mere vågen omkring terminsdatoen

Anmeld

7. juli 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
raca skriver:

når han er fortidligtfødt vil jeg mene det er en meget meget god ide og forsætte med at vække til han er over 3500g mener jeg det er...

jeg tror du her misforstået dele af infoen omkring vækningen.. for 3 timer gælder fra ammestoppet til næste amning og ikke fra ammestart-ammestart...

og mener det er meget normalt at barnet bliver mere vågen omkring terminsdatoen

Han vejer 4 1/2 kg. Hmm de sagde bare på sygehuset da jeg spurgte at det var fra start til start. Tænkte nemlig også at det var fra slut til start, men det afviste de.

Anmeld

7. juli 2011

Mor-til-asta-09

sommerbarn<3 skriver:

Jeg har fået at vide at jeg skal vække min søn hver 3. time for at amme ham. Han er 4 uger gammel.

Men er det ikke synd at vække ham hele tiden?

Her de sidste par dage har han været meget vågen og svær at få til at sove.

Han er vågen ca. 2 timer ud af de 3 der går mellem amningerne. Dvs at han kun får en times søvn af gangen. Han kan sagtens sove mere hvis jeg lader ham gøre det, men så er han bare meget utålmodig med at få mad når han vågner.

Er det ok at lade ham sove til han selv vågner, eller er det meget vigtigt at de får mad hver tredje time?

Han tager ca. 50 gr. på om dagen, sundhedsplejersken siger de skal tage 25 gr. på om dagen. Så han får ihvertfald rigeligt at spise.

Jeg fik altid afvide af min SP at jeg endelig ikke skulle vække asta for at hun skulle have mad.. hun ville vågne når hun var sulten.. men ved ikke om det er anderledes når du ammer, for asta var flaskebarn

Anmeld

7. juli 2011

kamtok

sommerbarn<3 skriver:

Han vejer 4 1/2 kg. Hmm de sagde bare på sygehuset da jeg spurgte at det var fra start til start. Tænkte nemlig også at det var fra slut til start, men det afviste de.

Det er også fra start til start.. Og de fleste babyer kan man nærmeste sætte klokkeslet på.

Hvis han vokser som han skal og iøvrigt trives, så er der ingen grund til at vække ham. Prøv at tage en snak med din SP

Anmeld

7. juli 2011

MinNoah

Det er fra start til start (arbejder selv på neonatalafd.).

Og på OUH siger vi der max må gå 4 timer ml. hver amning.. Men igen man kan godt trække det en halv time fx så længe barnet trives og tager på...

Og dit barn lyder hvertfald til at han trives fint

Anmeld

7. juli 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MinNoah skriver:

Det er fra start til start (arbejder selv på neonatalafd.).

Og på OUH siger vi der max må gå 4 timer ml. hver amning.. Men igen man kan godt trække det en halv time fx så længe barnet trives og tager på...

Og dit barn lyder hvertfald til at han trives fint

Uha, håber da det er ok at han nogle gange sover 6 timer i træk om natten?

Anmeld

8. juli 2011

MinNoah

sommerbarn<3 skriver:

Uha, håber da det er ok at han nogle gange sover 6 timer i træk om natten?

Lad ham endelig gøre det Så længe han tager på og trives...

Anmeld

8. juli 2011

Kløver

sommerbarn<3 skriver:

Jeg har fået at vide at jeg skal vække min søn hver 3. time for at amme ham. Han er 4 uger gammel.

Men er det ikke synd at vække ham hele tiden?

Her de sidste par dage har han været meget vågen og svær at få til at sove.

Han er vågen ca. 2 timer ud af de 3 der går mellem amningerne. Dvs at han kun får en times søvn af gangen. Han kan sagtens sove mere hvis jeg lader ham gøre det, men så er han bare meget utålmodig med at få mad når han vågner.

Er det ok at lade ham sove til han selv vågner, eller er det meget vigtigt at de får mad hver tredje time?

Han tager ca. 50 gr. på om dagen, sundhedsplejersken siger de skal tage 25 gr. på om dagen. Så han får ihvertfald rigeligt at spise.

Jeg ville blive ved til jeg havde vendt den med sundhedsplejersken. Grunden til man vækker dem er jo bla fordi de har så små maver så er først senere man kn lade tidne blive længere, men ring da evt derind eller tag ned og få en snak med dem hvis de har åben rådgivning, ellers så ville jeg vende den med lægen, hvis der er lang tid til hun kommer igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.