skal man vække barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.031 visninger
18 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Jeg har fået at vide at jeg skal vække min søn hver 3. time for at amme ham. Han er 4 uger gammel.

Men er det ikke synd at vække ham hele tiden?

Her de sidste par dage har han været meget vågen og svær at få til at sove.

Han er vågen ca. 2 timer ud af de 3 der går mellem amningerne. Dvs at han kun får en times søvn af gangen. Han kan sagtens sove mere hvis jeg lader ham gøre det, men så er han bare meget utålmodig med at få mad når han vågner.

Er det ok at lade ham sove til han selv vågner, eller er det meget vigtigt at de får mad hver tredje time?

Han tager ca. 50 gr. på om dagen, sundhedsplejersken siger de skal tage 25 gr. på om dagen. Så han får ihvertfald rigeligt at spise.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

serinasmor

det skal du kun gøre imens amningen skal op at køre ....

så stop for guds skyld med det nu .. han tager jo fint på

så lad du ham bare sove ... måske ikke idag, men i nat .. og så start med ny rutine fra i aftern når han er puttet til nat

... håber i får ordentlig søvn i nat sov godt

Anmeld

26. juni 2011

lds

Hej 

I mit univers skal du lade han sove og så hellere give ham en lille tår til at falde i søvn på. Amme ham når han vågner og igen når han virker træt. Her kan han så falde i søvn ved dit bryst og blive båret over og sove i seng/lift/ barnevogn eller andet. Men så ved du at han kan sove i 3 timer uden problemer!

Anmeld

26. juni 2011

JacobsMoar

sommerbarn<3 skriver:

Jeg har fået at vide at jeg skal vække min søn hver 3. time for at amme ham. Han er 4 uger gammel.

Men er det ikke synd at vække ham hele tiden?

Her de sidste par dage har han været meget vågen og svær at få til at sove.

Han er vågen ca. 2 timer ud af de 3 der går mellem amningerne. Dvs at han kun får en times søvn af gangen. Han kan sagtens sove mere hvis jeg lader ham gøre det, men så er han bare meget utålmodig med at få mad når han vågner.

Er det ok at lade ham sove til han selv vågner, eller er det meget vigtigt at de får mad hver tredje time?

Han tager ca. 50 gr. på om dagen, sundhedsplejersken siger de skal tage 25 gr. på om dagen. Så han får ihvertfald rigeligt at spise.

Vores Jacob var ca. 14 dage da jeg fik at vide af SP at jeg ikke skulle vække ham for at han skulle spise.. 

Jeg synes alligevel det er vildt at din søn kan være vågen i 2 timer i en alder af 4 uger..

Anmeld

26. juni 2011

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Vores Jacob var ca. 14 dage da jeg fik at vide af SP at jeg ikke skulle vække ham for at han skulle spise.. 

Jeg synes alligevel det er vildt at din søn kan være vågen i 2 timer i en alder af 4 uger..

Det er heller ikke hver gang han er vågen to timer  Men ca. hveranden gang. Og ellers er han vågen en times tid af gangen.

Men ja, jeg synes også at han pludselig er meget vågen. For under en uge siden, der faldt han i søvn ved brystet, nu ligger han og kigger og laver lyde i lang tid.

Læste noget om tigerspring ved 5 ugers alderen. Måske det allerede er det?

Anmeld

26. juni 2011

sommerbarn<3

lds skriver:

Hej 

I mit univers skal du lade han sove og så hellere give ham en lille tår til at falde i søvn på. Amme ham når han vågner og igen når han virker træt. Her kan han så falde i søvn ved dit bryst og blive båret over og sove i seng/lift/ barnevogn eller andet. Men så ved du at han kan sove i 3 timer uden problemer!

Ja, også lige det jeg tænker. Synes det er så synd at vække ham.

Anmeld

26. juni 2011

sommerbarn<3

serinasmor skriver:

det skal du kun gøre imens amningen skal op at køre ....

så stop for guds skyld med det nu .. han tager jo fint på

så lad du ham bare sove ... måske ikke idag, men i nat .. og så start med ny rutine fra i aftern når han er puttet til nat

... håber i får ordentlig søvn i nat sov godt

Okay, så vil jeg stoppe nu  

Anmeld

26. juni 2011

JacobsMoar

sommerbarn<3 skriver:

Det er heller ikke hver gang han er vågen to timer  Men ca. hveranden gang. Og ellers er han vågen en times tid af gangen.

Men ja, jeg synes også at han pludselig er meget vågen. For under en uge siden, der faldt han i søvn ved brystet, nu ligger han og kigger og laver lyde i lang tid.

Læste noget om tigerspring ved 5 ugers alderen. Måske det allerede er det?

Gik du over tid ? 

Tigerspring går fra terminsdatoen

Anmeld

26. juni 2011

sommerbarn<3

KarinaB. skriver:

Gik du over tid ? 

Nej tværtimod, fødte en måned før termin, 36+1.

Anmeld

26. juni 2011

sommerbarn<3

KarinaB. skriver:

Gik du over tid ? 

Har termin idag faktisk   

Faktisk helt underligt at tænke på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.