Hjælp mit barn sover ikke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.336 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

Anonym trådstarter

Mit barn på 8 uger sover alt alt for lidt - nok ca 12 timer i døgnet og sjældent mere end 2 timer i streg.

Han vil kun sove når han er på arm, eller bliver kørt rundt i barnevogn - han vil sjældent falde i søvn uden brystet i munden. Han vil IKKE sove selv hverken i lift eller kravlegård - også selvom han har sovet tungt på mig en time så vågner han 2 min efter jeg ligger ham... Om natten ligger han ved siden af mig og bliver ammet ved siden af mig liggende ca hver 2 time - hvis han bliver for vågen kan han ikke sove videre og er vågen 1 - 1½ time inden jeg igen kan få ham til at sove. Men så våger han jo igen for at spise, og så starter vi forfra. Øv hvor jeg synes det er hårdt lige nu og jeg er bange for at alle hans dårlige sovevaner bliver umulige at ændre jo ældre han bliver!

Har I nogle gode fif eller kan I anbefale en god bog ang. børn søvn??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

BinaMor

hvis du har  prøvet at svøbe, hvis du Har prøvet at lægen kigger på nakke eller ryg. såer det bare at overleve. selv måske hører baby under disse børn: http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/foelsomme_og_signalstaerke_boern.asp

scroll ned til hign need børn.

min store pige var ligesådan. det ersmadder hårdt.

velkommen til at skrive pb  hvis der er noget

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

hvis du har  prøvet at svøbe, hvis du Har prøvet at lægen kigger på nakke eller ryg. såer det bare at overleve. selv måske hører baby under disse børn: http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/foelsomme_og_signalstaerke_boern.asp

scroll ned til hign need børn.

min store pige var ligesådan. det ersmadder hårdt.

velkommen til at skrive pb  hvis der er noget

Tak for svar - jeg havde ikke overvejet at han evt kunne være et High need barn. Jeg håber bare hver dag at det bliver bedre!

Jeg må ind og læse lidt mere om det..

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg har forresten ikke prøvet at svøbe ham, men er det ikke også for sent at begynde på når han nu er 2 måneder? Jeg mener skulle jeg ikke have gjort det fra han blev født..

Jeg er også lidt bange for han får det for varmt når han er svøbt

Anmeld

26. juni 2011

Joan ( Smallie )

Anonym skriver:

Jeg har forresten ikke prøvet at svøbe ham, men er det ikke også for sent at begynde på når han nu er 2 måneder? Jeg mener skulle jeg ikke have gjort det fra han blev født..

Nej det er aldrig for sent at svøbe.

Det var det første jeg ville prøve og så vil jeg få kigget på ryg og øre.

Fornemmer du at han har ondt i maven det er derfor han ikke vil sove?

Anmeld

26. juni 2011

BinaMor

Anonym skriver:

bare prøv nu alligevel. har du overvejet en vikle? mange der har børn som dig (og jeg) har brug for denne som et overlevelsesredskab. http://www.google.dk/search?hl=da&q=vikle%20nyf%C3%B8dt&rlz=1R2GGLL_en&gs_sm=e&gs_upl=784l3747l0l12l11l0l5l5l0l235l1143l0.2.4l6&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1280&bih=558&wrapid=tlif130908295456111&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

du kan smække baby både på mave eller ryg. og det er SÅ GODT. ikek ømme arme pog du kan endda gøøre rent eller handleimens. og baby  blir svøbt og falderi søvn for det gir en livmoder effekt.

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

Joan ( Smallie ) skriver:

Nej det er aldrig for sent at svøbe.

Det var det første jeg ville prøve og så vil jeg få kigget på ryg og øre.

Fornemmer du at han har ondt i maven det er derfor han ikke vil sove?

Han har været til Kiropraktor 2 gange og han siger han er noget anspændt, men ellers burde han være fin.

Han døjer med at komme af med luft og aff og vil sutte ved mig når han har ondt - derfor tror jeg også han overspiser, hvilket jo så igen giver ondt i maven - ja det er en ond cirkel

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

bare prøv nu alligevel. har du overvejet en vikle? mange der har børn som dig (og jeg) har brug for denne som et overlevelsesredskab. http://www.google.dk/search?hl=da&q=vikle%20nyf%C3%B8dt&rlz=1R2GGLL_en&gs_sm=e&gs_upl=784l3747l0l12l11l0l5l5l0l235l1143l0.2.4l6&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1280&bih=558&wrapid=tlif130908295456111&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

du kan smække baby både på mave eller ryg. og det er SÅ GODT. ikek ømme arme pog du kan endda gøøre rent eller handleimens. og baby  blir svøbt og falderi søvn for det gir en livmoder effekt.

Jeg har købt en vikle, som han er glad for - men den hjælper mig jo desværre ikke til at han sover mere om natten.. Men jo den er super til ham

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

så har jeg prøvet at svøbe ham, hvilket han var ok med - men han ville stadig kun sove på min arm, så der sov han 2 timer i svøbet.. Øv altså

Anmeld

26. juni 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

det er ikke for sent

svøb ham i et tyndt tæppe. evt et bomuldslagen.. og så skal han bare have en heldragt på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.