Vil IKKE have rugbrød - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2011

Bare mig..

Kan hun lide øllerbrød?

Min datter kunne heller ikke lide rugbrød indtil for en mdr siden (hun er 13 mdr.) Hun NÆGTEDE det, og jeg var ved at gå ud af mit gode skind.

Min dpmor havde så givet hende lidt øllerbrød, selvf. på en ske, efter nogen skefulde, tog hun almindelig rugbrød PÅ SKEEN(meget vigtigt, for på gaffel gav hun ikke. Vil hun dog gerne nu), og fandeme om hun ikke spiste rugbrødet Så skiftede hun mellem de to ting, og nu spiser hun selv rugbrød..

Jeg var mildest talt i chok da hun fortalte det.. For hun kunne ikke fordrage det (troede jeg).

Så prøv det.. Har aldrig selv tænkt den tanke, men det virkede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Nicolinesmor170510 skriver:

Kan hun lide øllerbrød?

Min datter kunne heller ikke lide rugbrød indtil for en mdr siden (hun er 13 mdr.) Hun NÆGTEDE det, og jeg var ved at gå ud af mit gode skind.

Min dpmor havde så givet hende lidt øllerbrød, selvf. på en ske, efter nogen skefulde, tog hun almindelig rugbrød PÅ SKEEN(meget vigtigt, for på gaffel gav hun ikke. Vil hun dog gerne nu), og fandeme om hun ikke spiste rugbrødet Så skiftede hun mellem de to ting, og nu spiser hun selv rugbrød..

Jeg var mildest talt i chok da hun fortalte det.. For hun kunne ikke fordrage det (troede jeg).

Så prøv det.. Har aldrig selv tænkt den tanke, men det virkede.

Jeg prøvede faktisk at lave øllebrød til hende for en uges tid siden, men det ville hun under ingen omstændigheder have!

Det underlige er også, at hun i mange måneder har spist både øllebrød og rugbrøg med velbehag, men pludselig fik hun bare nok, hvilket så har resulteret i at hun ikke vil have nogen af delene nu.

Jeg håber da også at det bliver bedre når hun starter i vuggestue om en måned... Men der er jo en hel måned til, og ville meget gerne have hende til at spise lidt mere inden.

Anmeld

25. juni 2011

Bare mig..

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg prøvede faktisk at lave øllebrød til hende for en uges tid siden, men det ville hun under ingen omstændigheder have!

Det underlige er også, at hun i mange måneder har spist både øllebrød og rugbrøg med velbehag, men pludselig fik hun bare nok, hvilket så har resulteret i at hun ikke vil have nogen af delene nu.

Jeg håber da også at det bliver bedre når hun starter i vuggestue om en måned... Men der er jo en hel måned til, og ville meget gerne have hende til at spise lidt mere inden.

Ja okay... Hmm.. Så ved jeg det ikke.. Hvad hvis du kommer syltetøj på? Ja, jeg ved det ikke er sundt. Men Nicoline ville ikke spise rugbrød herhjemme men gerne i dp (da dpmor havde fået hende til at spise det), så jeg prøvede med jordbærmarmelade 2 dage, og derefter spiste hun alt slagt pålæg der på OG rugbrødet.

Nicoline ville også gerne have rugbrød de første par mdr hvor hun fik det, men pludselig, som et lyn fra en skyfri himmel, ville hun heller ikke have det! Vildt underligt..

Anmeld

25. juni 2011

LISBETH:-)

Havde samme problem med Elina - så derfor fik hun i 2 måneder varm mad til frokost. Da hun startede i vuggestue ville hun igen have brød, og det har hun spist i ca. 1 måned nu, uden problemer!

Anmeld

25. juni 2011

SussieThyssen

Bondebrødet er også afprøvet

Ja, selv flutes og franksbrød, da jeg tænkte at det var bedre end ingenting.

Det er også ok hvis hun ikke skal have rugbrød, men kan du evt komme med et alternativ så? For jeg er helt blank...

De fleste børn har en periode hvor de ikke gider brød..så lav nogle gnallinger i stave hun kan gnave ved siden af, hvis hun gider og elelrs så giv hende små muffins med kyllingelever og bacon..små tærtestykker lavet af grovmel og den slags. Og så elelrs masser af frugt og grønsager.
Lav små pandekager uden sukker af grahamsmel og den slags..så skal det nok glide ned

Anmeld

26. juni 2011

serinasmor

har du prøvet bare at give hende rugbrød med smør først ?

en overgang spiste serina kun selve rugbrødet når hun fik det for sig (og i starten af måltidet) ... men så spiste hun til gengæld en halv skive

Anmeld

26. juni 2011

Maja88

pågen laver noget rugbrød som er lidt sødere i smagen.. prøv eventuelt det

Anmeld

26. juni 2011

Anne85

Nynne har også sine perioder hvor hun bare nægter rugbrød - idag blev jeg faktisk så stædig at jeg smurte et tyndt lagt pålægschokolade på for at se om det virkelig var rugbrødet eller bare en fiks ide hun havde fået - og tror du så ikke damen guffede hele skiven uden at smide det mindste på gulvet

Men altså - jeg bliver ved med at tilbyde det - og når hun så nægter får hun noget andet - pasta, grønsager (avocado kan hun leve af og spiser mindst 1 hel om dagen), rejer, torskerogn, rester fra aftensmaden, øllebrød osv osv osv - herhjemme synes jeg ikke det er så stort et problem - men synes det er lidt træls når vi fx skal på tur at jeg ikke bare kan have et stykke rugbrød med. Og synes det er lidt træls i dagplejen, men HELDIGVIS har vi fået en fantastisk dagplejemor der gider står og lave speciel mad - koger pasta, serverer avocado og rejer, laver jordbærgrød osv osv osv

Anmeld

28. juni 2011

Mathilde

Tusind tak for rådet....Hvor man kan finde sådan noget henne?

Selv tak! Det kan købes i de fleste butikker tror jeg... Det fåes i hvert fald i Netto og Rema

Anmeld

28. juni 2011

Carl-Emil's mor

Hjælp mig piger!

Det drejer sig om Frederikke på snart 1 år. Hun GIDER ikke rugbrød - hun piller altid bare pålæget af, også ligger rugbrødet tilbage. Jeg har forsøgt at dyppe  rugbrødet lidt i mælken, men nej - det ryger ud igen.

Hvad filan stiller jeg op?! Hun skal have have et eller andet til middagmad.

Har I nogle gode ideer?

skal hun spise det?? og hvorfor hvis hun skal det??

jeg har først lært at synes om det da jeg blev 14-16 år... Ellers hed den andre former for fuldkornsbrød og hjemmebagte fuldkorns boller med stort set intet hvedemel og det gled lige ned...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.