Vil IKKE have rugbrød - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
19 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Hjælp mig piger!

Det drejer sig om Frederikke på snart 1 år. Hun GIDER ikke rugbrød - hun piller altid bare pålæget af, også ligger rugbrødet tilbage. Jeg har forsøgt at dyppe  rugbrødet lidt i mælken, men nej - det ryger ud igen.

Hvad filan stiller jeg op?! Hun skal have have et eller andet til middagmad.

Har I nogle gode ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

mor til lille emma

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Hjælp mig piger!

Det drejer sig om Frederikke på snart 1 år. Hun GIDER ikke rugbrød - hun piller altid bare pålæget af, også ligger rugbrødet tilbage. Jeg har forsøgt at dyppe  rugbrødet lidt i mælken, men nej - det ryger ud igen.

Har I nogle gode ideer?

Sådan er det også med min Emma på 11 mdr. Pålægget bliver spist men rugbrødet bliver kastet væk eller spyttet ud. Hun har heller ikke ville have vores aftensmad men kun grød, men så prøvede jeg her til aften at spise sammen med hende, og hun spiste til hun var mæt..

Det mærkelige er at alle andre end mig kan give hende rugbrød og ja hun spiser ca 1 helt... Imorgen prøver jeg at spise rugbrød med hende, og håber på succes. Men ellers ved jeg ikke hvad du kan gøre, det er så frustrerende!

Anmeld

25. juni 2011

mor til lille emma skriver:

Sådan er det også med min Emma på 11 mdr. Pålægget bliver spist men rugbrødet bliver kastet væk eller spyttet ud. Hun har heller ikke ville have vores aftensmad men kun grød, men så prøvede jeg her til aften at spise sammen med hende, og hun spiste til hun var mæt..

Det mærkelige er at alle andre end mig kan give hende rugbrød og ja hun spiser ca 1 helt... Imorgen prøver jeg at spise rugbrød med hende, og håber på succes. Men ellers ved jeg ikke hvad du kan gøre, det er så frustrerende!

Ja, det er virkelig frustrerende. For man rejser sig ofte fra bordet med følelsen af at de ikke er blevet mætte. Frederikke spiser også pålægget....Med velbehag

Vi må lige se om der ikke er andre der melder sig på banen med lidt hjælp, så de små banditter kan blive mætte

Anmeld

25. juni 2011

Mira0911

Hjælp mig piger!

Har I nogle gode ideer?

Sådan er min datter også... hun er 2 år... Hvis jeg så giver hende rugbrød med makrel på, så spiser hun det... Ellers er det også kun pålægget der ryger ned hos hende... I dagplejen spiser hun rugbrødet uden problemer... 

Hvis du evt. prøver at give hende rugbrød med noget pålæg som elsker, vil hun så stadig ikke spise det? 

Anmeld

25. juni 2011

Mira0911 skriver:

Sådan er min datter også... hun er 2 år... Hvis jeg så giver hende rugbrød med makrel på, så spiser hun det... Ellers er det også kun pålægget der ryger ned hos hende... I dagplejen spiser hun rugbrødet uden problemer... 

Hvis du evt. prøver at give hende rugbrød med noget pålæg som elsker, vil hun så stadig ikke spise det? 

Tro mig! Hun får KUN yndlingspålæg på  Og den med makrellen er afprøvet....Hun slikker det bare af, og smider rugbrødet på gulvet

Anmeld

25. juni 2011

SussieThyssen

Hjælp mig piger!

Har I nogle gode ideer?

Lad være med at give hende rugbrød.
Giv hende noget lysere...bondebrød eller sigtebrød eller andet lyst grovbrød.

90% af jordens befolkning har ALDRIG smagt så meget som en bid rugbrød og lever til de bliver 90 år alligevel..så danske børn tager heller ingen skade af ikke at få rugbrød (eller voksne for den sags skyld)

Kærligst
Sussie
(der heller ikke bryder sig meget om rugbrød)

Anmeld

25. juni 2011

Mira0911

Tro mig! Hun får KUN yndlingspålæg på  Og den med makrellen er afprøvet....Hun slikker det bare af, og smider rugbrødet på gulvet

Okey, det er da noget være noget... Hmm.... Ja så har jeg ikke lige nogen råd lige pt... Arbejder jo selv på at få Julie til spise rugbrødet med andet pålæg... 

Hmm... Hvad med smøreost? 

Anmeld

25. juni 2011

Mathilde

Jeg ville prøve at holde pause med rugbrød og finde et andet sundt alternativ, f.eks. pågen rugklemmer (hedder de vist nok). Det er blødt og dejligt men ikke bare lyst hvedebrød.

Det virker for en pige, der er i den dp jeg arbejder i pt., som bare heller ikke vil have rugbrød og ellers kun spiser pålægget...

Anmeld

25. juni 2011

SussieThyssen skriver:

Lad være med at give hende rugbrød.
Giv hende noget lysere...bondebrød eller sigtebrød eller andet lyst grovbrød.

90% af jordens befolkning har ALDRIG smagt så meget som en bid rugbrød og lever til de bliver 90 år alligevel..så danske børn tager heller ingen skade af ikke at få rugbrød (eller voksne for den sags skyld)

Kærligst
Sussie
(der heller ikke bryder sig meget om rugbrød)

Bondebrødet er også afprøvet

Ja, selv flutes og franksbrød, da jeg tænkte at det var bedre end ingenting.

Det er også ok hvis hun ikke skal have rugbrød, men kan du evt komme med et alternativ så? For jeg er helt blank...

Anmeld

25. juni 2011

Mathilde skriver:

Jeg ville prøve at holde pause med rugbrød og finde et andet sundt alternativ, f.eks. pågen rugklemmer (hedder de vist nok). Det er blødt og dejligt men ikke bare lyst hvedebrød.

Det virker for en pige, der er i den dp jeg arbejder i pt., som bare heller ikke vil have rugbrød og ellers kun spiser pålægget...

Tusind tak for rådet....Hvor man kan finde sådan noget henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.