Anonym skriver:
her bliver der spist 160 ml hver 2 time + - en time
Hvis det var mig ville jeg helt klart begynde på grød nu. Dit barn er jo fint gammel nok ifølge sundhedsstyrelsens vejledning og lyder jo også til at være sulten nok. Efter min mening er det synd at vente for længe så de når at blive rigtig kede af det og evt får rodet for meget rundt i søvn-rutinen.
Min datter ville meget tideligt have grød (også flaskebarn) og vi ventede efter råd fra sp for at se det an. I dag er jeg ked af at vi ventede for længe så hun faktisk var hundesulten i flere uger før hun kom på grød efter råd fra lægen. Hun var kun lidt over 3 mdr, men når man ikke kan holde dem mætte længere så er der jo ikke noget at gøre. Efterfølgende har jeg talt med flere andre med flaskebørn som var nødt til at starte tideligt på grød for at holde børnene mætte.
Man kan evt også prøve at starte op med bare at give en flaske vælling til natten og evt igen om morgenen. Så kan du måske udsætte grøden en måneds tid eller et par uger. Der står på vælling pakker at man først må give dem fra 6 mdr. men det står der udelukkende fordi sundhedsstyrelsen anbefaler fuldamning indtil 6 mdr og ikke fordi grøden indeholder noget skadeligt for mindre børn 
Anmeld