Hvilken musik hitter hos jeres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2008

Liva

Hej

Tak for svar. Ja, min datter er da bestemt også vild med det meste af det hendes far sætter på (gammel rock, kalder jeg det), men det er jo ikke ligefrem noget man vil give hende selv i julegave...

Jeg har også tænkt på meget af det jeg selv hørte som barn - nogen der husker fragglerne eller Palle, Polle og Ruth fx - Det er som oftest sådan noget der ryger ud af munden når jeg selv skal synge for hende. Men så er hun vist ikke helt oppe på beatet...

Indtil videre er det vist lille nørd - det er der lidt gang i og hun hører mest musik når hun danser...

Kh Liva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2008

linemus

Mine piger hører børnesange af Michael Back oppe i dagplejen - det hitter helt vildt, og de danser løs.

Anmeld

8. december 2008

Kaufie

linemus skriver:

Mine piger hører børnesange af Michael Back oppe i dagplejen - det hitter helt vildt, og de danser løs.

Michael Back er også et hit hos William på 16 mdr -

http://www.musik-sjov.dk/ er hjemmesiden, hvor man vist både kan høre lidt og købe CD og hæfter.

Anmeld

16. december 2008

Sara.

Lærke på 14 mdr er heeeeeelt vild med Leonard Cohen... sys nu det er lidt sødt..hun danser og klapper så snart hun hører ham (ska lige siges at Grand dad også er vild med ham)

Anmeld

16. december 2008

Rasmine

Avra for Laura, med Lotte Kærså og græsrødderne.
Kan kun købes på DGI.
http://www.shop2download.com/dgi/
Prøv evt. lige at høre det nummer med troldene, super godt.

De andre cd'er som er på det link ser også gode ud.

Anmeld

16. december 2008

twinboys

Diana/Claus skriver:

Det da ikke flovt at jeres børn høre Techno, pop, rock og Metallica Jeg synes det sødt Det jo meget normalt at børn falder for sine forældres musik. Min dejlige kæreste laver selv techno musik og jeg ikke en dag i tvivl at min lille dreng når han kommer til verden så er det det han kommer til at høre og hvem ved ender med at side sammen med sin far og lave musik griner.

Diana

Ihhh det kunne være kært...

Anmeld

16. december 2008

twinboys

Mebach skriver:

Kan kun købes på DGI.

Den har vi også og den er bare super...

Majbritt

Anmeld

18. december 2008

rlyn

Herhjemme synger Tristan med på lidt af hvert: Lille peter edderkop, Kaj sangen, nissernes ø, Julefandango m.m.
Når der virkelig skal danses igennem, er der kun én sang lige for tiden: Cartonns´ Doo Dah. Vi ser den på you tube, mens Tristan mosler/hopper/danser rundt på sengen og synger i vilden sky: OOON DOO DAH DEENG!!! alt imens han danser ligesom cartoons i deres store sko Det har virkelig givet nogle sjove klip med webcam´et
Ellers er hiphop (især House of pain:Jump around) og TV-2 (yes, så er jeg jo stolt ) også et hit.

Tristan får en lille el-guitar i julegave, så han ikke længere skal nøjes med at spille luftguitar Trommesættet må vente lidt, så indtil videre må han nøjes med gryder, potter og pander...og hvad han ellers trommer på

Men det er sq en dejlig alder lige nu med al den energi og spontanitet

Knus
Rikke

Anmeld

18. december 2008

tascia

de cd som oftest spilles er:

alberte - tju bang chokolademand (helt fantastisk cd)
sigurds bjørnetime (endnu en fantastisk cd til samlingen)
Åhh abe de vilde og de stille
og så en eller anden ukurrent en der hedder noget med afrika, som er alle mulige forskellige børnesange.

//Natascia

Anmeld

18. december 2008

tascia

Mebach skriver:

Kan kun købes på DGI.

hvor sjovt!
var lige inde og kigge og flere af sangene bruger vi til rytmik!

den må vi da eje, det vil min datter da elske...

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.