kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2008

mette moren

muligvis?? eller også gør de bare tingene mere besværligt i jammerbugt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2008

trolden

jeg ved at en af mine veninder fik starthjælpen da hun søgte den første mens at en anden jeg kender fik fuld kontanthjælp den første mdr hun søgte, hvad jeg syntes er meget mærkelig da de bor i samme kommune. Det er derfor jeg under mig lidt, at nogle få fuld og andre ikke, så jeg vil bare høre hvad i viste om det

Anmeld

7. december 2008

mette moren

lidt underligt det danske system

Anmeld

30. januar 2009

Ælling

mette moren skriver:

jeg har aldrig boet andre steder end i dk....!! og jeg fik et starts beløb på lidt over 4000

De 4000 kr, du fik, var nok"overlevelseshjælp.

Grunden til, at du fik overlevelseshjælp er fordi du gik fra en SU til en kontanthjælp.

SU er nemlig forudbetalt, mens kontanthjælp er bagudbetalt, så hvis du fik din sidste SU d. 31. juli, er den "indtjent"i august, og så får du først kontanthjælp fra d 30. sep, da den er "indtjent" i september.

Det btyder så for dig, at du ingen penge har haft i september, og derfor fik du overlevelseshjælp.

Anmeld

31. januar 2009

mette moren

Ælling skriver:

De 4000 kr, du fik, var nok"overlevelseshjælp.

Grunden til, at du fik overlevelseshjælp er fordi du gik fra en SU til en kontanthjælp.

SU er nemlig forudbetalt, mens kontanthjælp er bagudbetalt, så hvis du fik din sidste SU d. 31. juli, er den "indtjent"i august, og så får du først kontanthjælp fra d 30. sep, da den er "indtjent" i september.

Det btyder så for dig, at du ingen penge har haft i september, og derfor fik du overlevelseshjælp.

ja det lyder meget rimeligt.. kan slet ikk følge med i alle de regler.. der er jo nok af dem mette

Anmeld

31. januar 2009

Ælling

mette moren skriver:

ja det lyder meget rimeligt.. kan slet ikk følge med i alle de regler.. der er jo nok af dem mette

Hehe, ja, der er nok af regler....

Det er altid et problem med den SU, da den er forudbetaltog alt andet er bagudbetalt, så når man stopper udd, mangler man altid en måneds penge.

Ergo man skal spare op under udd til den måned.

Anmeld

31. januar 2009

mette moren

Ælling skriver:

Hehe, ja, der er nok af regler....

Det er altid et problem med den SU, da den er forudbetaltog alt andet er bagudbetalt, så når man stopper udd, mangler man altid en måneds penge.

Ergo man skal spare op under udd til den måned.

var faktisk ikk engang på su.. men skoleydelse.... 5000 kr om mde efter skat. så ingen ting at spare op af! totalt nedtur når man er forsørger og har en husleje på 4600... det er ikk helt nemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.