kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.819 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. december 2008

trolden

Jeg skal højest sandsyndelig på kontanthjælp til marts, da jeg kun er ansat til 28/2.. hvad er sasten den første mdr?? jeg har nemlig hørt at man kun få 4000-5000 kr den første mdr, er det rigtig?? og er det noget tilskud man kan søge ved siden af??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2008

Mamman

Profilbillede for Mamman
Er du ikke i fagforening?

Anmeld

7. december 2008

mette moren

trolden skriver:

Jeg skal højest sandsyndelig på kontanthjælp til marts, da jeg kun er ansat til 28/2.. hvad er sasten den første mdr?? jeg har nemlig hørt at man kun få 4000-5000 kr den første mdr, er det rigtig?? og er det noget tilskud man kan søge ved siden af??

ja du får starts hjælp på 4000 og noget... og tror ikk der er noget du kan søge ekstra andet end overlevelses hjælp.. og det er man vidst ikk berettiget når du får det starts beløb... i min kommune skal man være i aktivering mens du får bistand, også selvom man er gravid jeg er nemlig på bistand.. jeg blev nødtil at stoppe på min uddannelse fordi jeg fik udbetalt 4000 om mde efter skat... kunne ikk engan betale min husleje og jeg er forsørger kunne ikk engang give mit barn hvad han skal ha, alt for surt!!!

Anmeld

7. december 2008

trolden

jo men jeg vil ikke havet stået længe nok til jeg kan få dagpenge fra dem..

Okey, læste bare inde på borgen.dk at der er noget forsørgelsetilskud man kunne søge, men jeg har god nok aldrig oplevet at kommunerne udbetaler det.. men 4000 kr den første mdr det er sku ikke meget...

Ja, jeg ved godt at jeg skal ud i noget hvis jeg komme på kontanthjælp, men det er også kun hvis jeg ikke finder noget andet arbejde, det vil dreje sig om 2 1/2 ca. men pt er jeg sygemeldt af min læge, ved ikke om man kan sygemelde på kontanthjælp, men ellers overlevet jeg nok de par mdr

Anmeld

7. december 2008

Ælling

Du er forsørger og har boet i Danmark de sidste 7 år ud af 8, så selvfølgelig får du forsørgerkontanthjælp, som er på lige knap kr 12.000 før skat, og alt efter fradrag, får du nok ca 8.500 kr udbetalt.

Anmeld

7. december 2008

mette moren

Ælling skriver:

Du er forsørger og har boet i Danmark de sidste 7 år ud af 8, så selvfølgelig får du forsørgerkontanthjælp, som er på lige knap kr 12.000 før skat, og alt efter fradrag, får du nok ca 8.500 kr udbetalt.

tro mig ikk den første mde!!!!!

Anmeld

7. december 2008

mette moren

mette moren skriver:

tro mig ikk den første mde!!!!!

jeg har aldrig boet andre steder end i dk....!! og jeg fik et starts beløb på lidt over 4000

Anmeld

7. december 2008

Mikkelmusen

Jeg fik altså fuldt beløb fra den første måned da jeg søgte kontanthjælp

Anmeld

7. december 2008

mette moren

Mikkelmusen skriver:

Jeg fik altså fuldt beløb fra den første måned da jeg søgte kontanthjælp

okay det gjorde jeg ikk?? mærkeligt.. måske der er forskæld fra kommune til kommune??

Anmeld

7. december 2008

Mikkelmusen

mette moren skriver:

okay det gjorde jeg ikk?? mærkeligt.. måske der er forskæld fra kommune til kommune??

Ja det kan godt være. Det kan måske være der har været forskel på vores situation?

Jeg har i hvert fald ikke fået starthjælp. Kun kontanthjælp fra starten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.