Hejsa...
Jeg selv fik enormt led kvalme da jeg var ligeså langt henne som dig.. Det startede ud med at være der kun om dagen og aften, og sener til døgnet med opkast...
Jeg er nu 27+4 og lider stadig af det... Min første graviditet var på samme måde som nuværende graviditet...
Jeg har prøvet piller mod kvalmen, som ikke hjalp... Stikpiller også, hjalp heller ikke... Prøvede at tage dem i laaaang tid, for virke det skulle de... Det gjorde de desværre ikke på mig... Har hørt fra andre at det har virket på dem...
Så prøvede jeg Seaband man kan købe på apoteket, baksede jeg også med i lang tid, og det virkede heller ikke... Udover de ovennævnte ting jeg har prøvet, suplerede jeg det med Akupunktur som stadig ikke har hjulpet... Kæmper stadig med akupunkturen, og må vidst se det i øjnene at det ikke virker denne gang... Det er øv bøv at døje med...
Jeg blev sygemeldt ret hurtigt, for jeg kunne ikke holde ud til at være oppe, lå i sengen døgnet rundt, som jeg også gjorde i den første graviditet... Kaster op når jeg er ude og køre i bil, dog er det sket 1-2 gange at der ikke kom noget op... Så køretur i bil, er kun når jeg skal til læge, jordemoder eller scanning...
Men kvalmen og opkasten er stadig det samme... Jeg kan allerbedst spise noget fra om eftermiddagen og frem til jeg går i seng, og i nogle få tilfælde bliver det i maven, hvis jeg prøver tidligere på dagen...
Synes du skal tage snakken med din læge om det, så du evt. kunne få akupunktur eller piller i mod det...
Ligger du i sengen dagen lang eller kan du godt holde til at være oppe?
Anmeld