kvalme 24/7

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.534 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

Nille-pigen

hej tøser

jeg går nu rundt med kvalme 24 timer i døgnet og det er virkelig ubehageligt og meget svært at komme op om morgnen... 

er der nogen af jer som har nogle gode råd til at bekæmpe det? for det er lidt svært at have en ordentlig hverdag hvor man skal være social og sørge for at holde graviditeten hemmelig... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Filippa & Liva

Jeg føler med dig ..

Jeg havde massiv døgnkvalme fra uge 5 og helt frem til uge 20.

Det var en hård periode ..

Hos mig hjalp iskolde sodavandsis som det eneste, det kunne lige tage toppen af det værste kvalme.

Hvis din kvalme fortsætter eller bliver meget værre, og hvis du evt. begynder at tabe dig i vægt synes jeg du skal tage en snak med lægen omkring det.

Rigtig god bedring !

Anmeld

24. juni 2011

Mira0911

Hejsa... 

Jeg selv fik enormt led kvalme da jeg var ligeså langt henne som dig.. Det startede ud med at være der kun om dagen og aften, og sener til døgnet med opkast...  Jeg er nu 27+4 og lider stadig af det... Min første graviditet var på samme måde som nuværende graviditet... 

Jeg har prøvet piller mod kvalmen, som ikke hjalp... Stikpiller også, hjalp heller ikke... Prøvede at tage dem i laaaang tid, for virke det skulle de... Det gjorde de desværre ikke på mig... Har hørt fra andre at det har virket på dem... 

Så prøvede jeg Seaband man kan købe på apoteket, baksede jeg også med i lang tid, og det virkede heller ikke... Udover de ovennævnte ting jeg har prøvet, suplerede jeg det med Akupunktur som stadig ikke har hjulpet... Kæmper stadig med akupunkturen, og må vidst se det i øjnene at det ikke virker denne gang... Det er øv bøv at døje med... 

Jeg blev sygemeldt ret hurtigt, for jeg kunne ikke holde ud til at være oppe, lå i sengen døgnet rundt, som jeg også gjorde i den første graviditet... Kaster op når jeg er ude og køre i bil, dog er det sket 1-2 gange at der ikke kom noget op... Så køretur i bil, er kun når jeg skal til læge, jordemoder eller scanning... 

Men kvalmen og opkasten er stadig det samme... Jeg kan allerbedst spise noget fra om eftermiddagen og frem til jeg går i seng, og i nogle få tilfælde bliver det i maven, hvis jeg prøver tidligere på dagen... 

Synes du skal tage snakken med din læge om det, så du evt. kunne få akupunktur eller piller i mod det... 

Ligger du i sengen dagen lang eller kan du godt holde til at være oppe? 

Anmeld

24. juni 2011

Nille-pigen

BigBabyWish skriver:

Jeg føler med dig ..

Jeg havde massiv døgnkvalme fra uge 5 og helt frem til uge 20.

Det var en hård periode ..

Hos mig hjalp iskolde sodavandsis som det eneste, det kunne lige tage toppen af det værste kvalme.

Hvis din kvalme fortsætter eller bliver meget værre, og hvis du evt. begynder at tabe dig i vægt synes jeg du skal tage en snak med lægen omkring det.

Rigtig god bedring !

tak... jeg skal nok prøve det med sodavandsis, men kan normalt slet ikke lide det, så... 

og det var da super længe at din kvalme varede...  puha... jeg håber ikke min bliver ved så længe... ville hade at skulle være ukampdygtig så længe... var du så sygemeldt?

Anmeld

24. juni 2011

Carina1977

Her var der intet der virkede. jeg havde kvalme 24/7 fra 7. uge og egentlig fremtil jeg fødte. Derudover opkast flere gange dagligt hver dag. Intet under t jeg tabte 14-15 kilo under den graviditet.

Der er nogen der har gavn af sådan nogle kvalmestillende piller. Derudover kan man få sådan et armbånd, som også hjælper nogen. Ellers kan jeg ikke rigtig komme på noget.

Jeg håber du er en af dem, der ikke skal døjes med det igennem hele graviditeten

Anmeld

24. juni 2011

Filippa & Liva

Nille-pigen skriver:

tak... jeg skal nok prøve det med sodavandsis, men kan normalt slet ikke lide det, så... 

og det var da super længe at din kvalme varede...  puha... jeg håber ikke min bliver ved så længe... ville hade at skulle være ukampdygtig så længe... var du så sygemeldt?

Ja, jeg var sygemeldt og lå i sengen det meste af tiden - var indlagt af flere gange og tabte mig en del.

Sådan en kvalme kan virkelig være nedbrydende.

Anmeld

24. juni 2011

Nille-pigen

Mira0911 skriver:

Hejsa... 

Jeg selv fik enormt led kvalme da jeg var ligeså langt henne som dig.. Det startede ud med at være der kun om dagen og aften, og sener til døgnet med opkast...  Jeg er nu 27+4 og lider stadig af det... Min første graviditet var på samme måde som nuværende graviditet... 

Jeg har prøvet piller mod kvalmen, som ikke hjalp... Stikpiller også, hjalp heller ikke... Prøvede at tage dem i laaaang tid, for virke det skulle de... Det gjorde de desværre ikke på mig... Har hørt fra andre at det har virket på dem... 

Så prøvede jeg Seaband man kan købe på apoteket, baksede jeg også med i lang tid, og det virkede heller ikke... Udover de ovennævnte ting jeg har prøvet, suplerede jeg det med Akupunktur som stadig ikke har hjulpet... Kæmper stadig med akupunkturen, og må vidst se det i øjnene at det ikke virker denne gang... Det er øv bøv at døje med... 

Jeg blev sygemeldt ret hurtigt, for jeg kunne ikke holde ud til at være oppe, lå i sengen døgnet rundt, som jeg også gjorde i den første graviditet... Kaster op når jeg er ude og køre i bil, dog er det sket 1-2 gange at der ikke kom noget op... Så køretur i bil, er kun når jeg skal til læge, jordemoder eller scanning... 

Men kvalmen og opkasten er stadig det samme... Jeg kan allerbedst spise noget fra om eftermiddagen og frem til jeg går i seng, og i nogle få tilfælde bliver det i maven, hvis jeg prøver tidligere på dagen... 

Synes du skal tage snakken med din læge om det, så du evt. kunne få akupunktur eller piller i mod det... 

Ligger du i sengen dagen lang eller kan du godt holde til at være oppe? 

ej hvor er det træls for dig ven...  

så slemt håber jeg slet ikke det bliver...  men føler med dig...

jeg har det bedst når jeg ligge i sengen eller halvt siddende i sofaen... men fornåede da at være med til lidt studentergilde ude ved min fætter i går, hvor jeg spiste meget lidt og kun kastede op én gang... så håber lidt det ikke bliver værre...  

jeg skal nemlig på arbejde hele weekenden, hvor jeg sidder i reception... 

denne graviditet synes alle symptomerne at være noget kraftigere end den sidste, hvor jeg jo mistede i uge 11. 

Anmeld

24. juni 2011

Nille-pigen

Carina1977 skriver:

Her var der intet der virkede. jeg havde kvalme 24/7 fra 7. uge og egentlig fremtil jeg fødte. Derudover opkast flere gange dagligt hver dag. Intet under t jeg tabte 14-15 kilo under den graviditet.

Der er nogen der har gavn af sådan nogle kvalmestillende piller. Derudover kan man få sådan et armbånd, som også hjælper nogen. Ellers kan jeg ikke rigtig komme på noget.

Jeg håber du er en af dem, der ikke skal døjes med det igennem hele graviditeten

tak 

Anmeld

24. juni 2011

Nille-pigen

BigBabyWish skriver:

Ja, jeg var sygemeldt og lå i sengen det meste af tiden - var indlagt af flere gange og tabte mig en del.

Sådan en kvalme kan virkelig være nedbrydende.

puha... det lyder bestemt ikke rart... 

er det så helt ovre nu?

Anmeld

24. juni 2011

Nitz - <3 David

Hej.. Jeg har også døjet meget med kvalme hele døgnet.. Jeg har så haft stor glæde af Sea-Band.. nogle armbånd der kan købet på apoteket for 128 kr.. det tager ikke hele kvalmen hos mig.. men det tager det værste. jer får kun en "mildere" kvalme om morgenen og i løbet af dagen hvis jeg ser eller tænker på mad.. det går dog over når jeg spiser noget.. Sodavands is hjæler også hos mig.. de der frys selv is kan jo fåes i mange smags varianter.. så mon ikke duu kan finde en du kan få ned.. Ellers isterninger.. )

Jeg har også hørt at nogle har stor glæde af lakrids, agurk. Og så fik jeg at vide at et par marie kiks INDEN du hopper ud af sengen om morgenen skulle hjælpe på morgen kvalmen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.