Pligter derhjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2011

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar. Vi havde aftalt at han ryddet op efter sig selv (det mener jeg er meget naturligt!!), tog opvasken og ryddet dét på plads. I weekenderne skal han så støvsuge..

Men, selvom opgaverne ikke er mange (synes jeg da ikke!), så gør han det alligevel ikke. Og hvis, så skal jeg svinge pisken - og det hader jeg bare at gøre, for jeg er fandeme ikke hans mor! Og han er en voksen mand! (Vi har ikke børn endnu)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Hansen97

Jeanne skriver:

Hvis jeg skal svare helt ærligt.......ja så synes jeg du forlanger for meget. Du har ferie Du går hjemme, og hvis ikke der er fordi du har børn hjemme hele tiden, så har du en del mere fritid end ham. Hvis det havde været herhjemme havde jeg lavet det hele pr automatik

Ja det er nøjagtig det samme her...

Anmeld

24. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg kan godt lide at holde hjem.. Men, det er sgu bare træls, når jeg synes jeg render i numsen af ham og rydder op efter alt det han smider efter sig.. Dét synes jeg er rigtig irriterende! Han er da en voksen mand...

Tak igen for jeres svar. Det er rart at høre jeres ærlige mening. Og jeg er også enig med jer. Lige nu har jeg bare en hjerneblødning. Kan godt lide at holde hjemmet, som sagt..... Bærret flyder bare over, når han SLET IKKE hjælper til.....

Jeg må snakke med ham...igenigen

Anmeld

24. juni 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

lige pt. er jeg i samme situation som dig

jeg har sommerferie, og har ikke noget at lave, da jeg ikke må tage job ....

Jeg synes, det er fair, at man tager det meste, men sådan som at rydde op efter sig selv, skal han selv. Ved ikke om, mænd er dårlige til det? Vi har tit snakket om det, fordi det irriterer mig, at han lader tingene stå... Han siger, at han ikke tænker over det, og jeg gerne lige må nævne det for ham... Det fungerer fint, selvom jeg nogle gange hader at skulle nævne det..

lige pt. er jeg syg og skal vente fire dage på bare at få svar på hvad de evt. vil gøre. I denne situation synes jeg, at manden skal hjælpe lidt til, da jeg har det skidt....

Kender godt det med at få en hjerneblødning... Det er ikke så længe siden, at jeg fik den faktisk. Jeg gik helt amok.

Jeg fik snakket med min kæreste om det. Han tænkte faktisk ikke over, at jeg var startet skole, og selvom jeg ikke har timer hver dag, så har jeg jo læsning! Men det tænkte han ikke over, da han er vant til at have fri, når han havde fri..

Vi aftalte at gøre hovedrent hver søndag.. Faktisk et fantastisk råd her fra siden af.. Måske skulle i prøve det?

Anmeld

24. juni 2011

170811

Anonym skriver:

Jeg har sommerferie fra skolen, men manden arbejder. Vi har egentlig en ret klar arbejdsfordelingen herhjemme, men det sidste lange stykke tid har jeg skulle stå med det hele. Det er: Vaske tøj, handle ind, lave aftensmad, vaske op - og sætte på plads, rydde op, rydde op efter ham, lave madpakke til ham, betale regninger, tage skraldespande....osv   Her i morges stillede jeg alt det opvaskede på plads i skabe ol. og sagde bagefter: "Tak fordi du gør mit arbejde" (ja, okay, jeg var temmelig sur ) Han bliver stiktosset, råber og skriger og smækker med dørene. Sagde/råbte, at det var sgu ham der tjente pengene og gik på arbejde hver dag! Og nu tog han skraldespanden og så kunne jeg fandeme være glad!!      

Forlanger jeg for meget??? Eller er det (min overbevisningen) ikke meget normalt at man begge tager sit slæb herhjemme? Jeg bliver skør af at skulle gøre det hele selv, hver dag! Og ikke mindst skør af at skulle rydde op efter ham hele tiden!
Hvad skal jeg gøre?????? Vi har snakket om det så mange gange, men han gør bare intet ved det 

Et eller andet sted så synes jeg det er fair nok at man står for hjemmet når man går hjemme.

Min kæreste arbejder også fuld tid(eller en del mere), og jeg går hjemme og venter på lillemanden kommer ud, så her er det altså også mig der står for alt rengøring, oprydning, vasketøj osv. Hvad skulle jeg også ellers lave i løbet af dagen.

I weekenderne er vi fælles omkring det, og min kæreste gør tit rent lørdag alene Og hvis jeg ber om hjælp i hverdagene så gør han det, men han er helst fri for støvsugning og gulvvask, så det er mere med vasketøj og sådan. Søndag er fridag.

Anmeld

24. juni 2011

Kløver

hm jeg går hjemme på barsel og gør også det meste i huset, men har jo også vores søn 24/7 og derfor kan jeg ikke nå alt, så han bliver nød til også at hjælpe til. Jeg synes da det er fair nok du gør det meste når du går hjemme og han arbejder, men synes da godt han kunne hjælpe lidt til, feks bare det at rydde op efter sig selv, og lignende gør jo også noget

Anmeld

24. juni 2011

sarahb

selvom jeg er på barsel og min mand arbejder så deltager han ligeså meget i pligterne herhjemme og til tider også mere. Han beklager sig aldrig og er ikke en doven person. Han vil bare have at jeg har det godt og er frisk og glad

Anmeld

24. juni 2011

Neon

Jeg er pt. også på ferie og står for alt herhjemme. Kæresten laver mad og sådan.. Men Jeg bliver sgu også lidt gal når han kommer hjem og brokker sig over jeg ikke lige har gjort det ene eller andet.. Jeg hader at rydde op, gøre rent og ordne tøj og synes det er dødens pølse at være hjemme. Så hellere gå på arbejde.. 

Men bliver tosset når den diskussion kommer op "Jeg arbejder og du går hjemme og laver ingenting"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.