Pligter derhjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.336 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg har sommerferie fra skolen, men manden arbejder. Vi har egentlig en ret klar arbejdsfordelingen herhjemme, men det sidste lange stykke tid har jeg skulle stå med det hele. Det er: Vaske tøj, handle ind, lave aftensmad, vaske op - og sætte på plads, rydde op, rydde op efter ham, lave madpakke til ham, betale regninger, tage skraldespande....osv   Her i morges stillede jeg alt det opvaskede på plads i skabe ol. og sagde bagefter: "Tak fordi du gør mit arbejde" (ja, okay, jeg var temmelig sur ) Han bliver stiktosset, råber og skriger og smækker med dørene. Sagde/råbte, at det var sgu ham der tjente pengene og gik på arbejde hver dag! Og nu tog han skraldespanden og så kunne jeg fandeme være glad!!       

Forlanger jeg for meget??? Eller er det (min overbevisningen) ikke meget normalt at man begge tager sit slæb herhjemme? Jeg bliver skør af at skulle gøre det hele selv, hver dag! Og ikke mindst skør af at skulle rydde op efter ham hele tiden!
Hvad skal jeg gøre?????? Vi har snakket om det så mange gange, men han gør bare intet ved det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Anonym trådstarter

'??

Anmeld

24. juni 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg har sommerferie fra skolen, men manden arbejder. Vi har egentlig en ret klar arbejdsfordelingen herhjemme, men det sidste lange stykke tid har jeg skulle stå med det hele. Det er: Vaske tøj, handle ind, lave aftensmad, vaske op - og sætte på plads, rydde op, rydde op efter ham, lave madpakke til ham, betale regninger, tage skraldespande....osv   Her i morges stillede jeg alt det opvaskede på plads i skabe ol. og sagde bagefter: "Tak fordi du gør mit arbejde" (ja, okay, jeg var temmelig sur ) Han bliver stiktosset, råber og skriger og smækker med dørene. Sagde/råbte, at det var sgu ham der tjente pengene og gik på arbejde hver dag! Og nu tog han skraldespanden og så kunne jeg fandeme være glad!!      

Forlanger jeg for meget??? Eller er det (min overbevisningen) ikke meget normalt at man begge tager sit slæb herhjemme? Jeg bliver skør af at skulle gøre det hele selv, hver dag! Og ikke mindst skør af at skulle rydde op efter ham hele tiden!
Hvad skal jeg gøre?????? Vi har snakket om det så mange gange, men han gør bare intet ved det 

UHA, han havde da vist på salt på sin morgenmad

Jeg er pt på barsel, men IKKE om jeg gider lege husmor for familien.. Martin bliver sat igang med at støvsuge i weekenderne, og gøre rent. Så skal jeg nok støvsuge og tørre støv af i hverdagene hvor han er sent hjemme. Men ellers laver jeg også ret meget da jeg jo har tiden til det. Martins job er faktisk bare at tømme kattebakken om morgenen og give baby mad hehe... Dejligt at være mand.

Anmeld

24. juni 2011

december-babyen

Synes når han arbejder og du går hjemme at du skal ordne hjemmet...selvfølgelig til en vis grænse men tænk på det som et fuldtidsjob således at i er ligestillede

Anmeld

24. juni 2011

musse1

han burde i det mindste lige rydde op efter selv, ved ik om i har børn ?

men nu du har lang tid sommerferie, tænker jeg er det så ik bare med at gøre så meget som muligt, med opvask, vasketøj og gøre rent, handle osv så i kan hygge sammen når han kommer hjem ?

så ta nogle dage, hvor du laver det hele, og andre dage hvor du kan slappe og hygge dig, lave hvad du har lyst til.

i weekenderne når han så har fri, kan i hjælpes af med tingene, så du ik står for alt.

men mener man for mest ud af, at hjælpe hinanden og snakke om tingene.

sæt jer evt. ned og lav et skema hvem der gør hvad nu hvor du har ferie, så du ik skal gøre alt, men samtidig måske laver mere end hvad han gør

Anmeld

24. juni 2011

Ryberg

altså jeg går også hjemme (med fingeren oppe i røven)... men derfor er der stadig klar arbejdsfordeling selvom manden arbejder og er træt når han kommer hjem..

Det er lidt typisk mænd at tro at hvis der er en der går hjemme så skal de lave det hele...

Hvis mænd har ferie en uge, så overtager de jo ikke hele tjansen

Men derfor er jeg stadig lidt af den mening at man gerne må gøre lidt ekstra... netop fordi man har tiden og overskuddet til det, så man har ekstra tid med manden og evt. børn

Anmeld

24. juni 2011

Sofia24

Hmm - altså jeg ville nok også forlange at han i det mindste skulle rydde op efter SIG SELV... Altså lægge sit beskidte tøj til side, sætte sin tallerken i opvaskeren osv osv...

Hjemme ved os har jeg også sommerferie fra studiet og manden arbejder endnu Så her synes jeg det er rimelig nok at jeg sørger for hus, mad, vasketøj mm (i det omfang jeg kan nå selvfølgelig, og jeg stresser heller ikke afsted)...
Det gør jeg gerne i mens han er på arbejde og så kan vi passende tage en slapper SAMMEN når han kommer hjem fra arbejde

Det er blevet lidt sværere at nå det hele når jeg har vores dreng på snart 11 mdr hjemme her i sommer - men vi når det vi når, og drengen elsker at gå efter støvsugeren så den bliver flittigt brugt!

Men tag en snak med din mang (igen kan jeg forstå) og vend jeres forventninger til hinanden hver især - for de er tydelig vis ikke ens!

Anmeld

24. juni 2011

Den lykkelige

Altså herhjemme gør jeg også ALT.. men jeg går også på basel..Alt omkring vores datter deles vi om.. men resten gør jeg.. Men synes også det ok, jeg har jo tid når hun tager lure..
Inden jg blev gravid havde jeg en periode på et år hvor jeg var arbejdsløs, fik så deltidsjob og der gjorde jeg også alt.. hvilket også er fair nok synes jeg.. MEN så fik jeg fuldtidsjob også var han jo blevet så "forvendt" at jeg gjorde alt.. Men der sagde jeg vi måtte deles om tingene.. skete dog aldrig rigtig..  Men synes man skal være fælles om tingene..

Anmeld

24. juni 2011

1977

Profilbillede for 1977

Hvis jeg skal svare helt ærligt.......ja så synes jeg du forlanger for meget. Du har ferie Du går hjemme, og hvis ikke der er fordi du har børn hjemme hele tiden, så har du en del mere fritid end ham. Hvis det havde været herhjemme havde jeg lavet det hele pr automatik

Anmeld

24. juni 2011

MosterA

Tror jeg ville forsøge at tage en stille og rolig snak med ham om I ikke kunne lave en anden fordeling af arbejdsopgaver.

Jeg er også studerende og lige begyndt at gå hjemme. Jeg har besluttet at jeg skal lave nogle flere ting her hjemme nu, jeg ikke har noget "at stå op til", men har lidt det modsatte problem, at jeg bliver nød til at bede min kæreste om at lade tingene være så jeg kan tage dem.

På en måde syntes jeg det er fair nok at jeg laver noget mere hjemme, når nu han er på arbejde hele dage, så har vi også mere tid sammen når han er hjemme, men jeg ville ikke syntes det var fair hvis jeg skulle lave det hele.

Så for at vende tilbage til dig, så tror jeg at jeg ville snakke med ham om en ny fordeling i begge kunne acceptere. 

Håber I kommer til enighed. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.