Mellemmåltider, hun er 7 mdr.. er jeg sippet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2011

Ryberg

Jeg har altid taget råd til mig men lige der blev jeg jo nærmest forvirret. Det eneste jeg laver hjemmelavet er kartoffelmos og havregrød. Hvad kan man ellers finde på. Jeg synes virkelig jeg har bryg for hjælp. Sp'en kunne heller ikk rigtig komme på ideer, andet end kartoffel mos med kød. På en måde har hun jo ret. Som du siger er hun ude efter at de tygger på noget. Og grøden er jo bare flydende næsten. Kan du huske lasses madplan som 7 mdr ?

uhh.. altså Lasses madplan har altid været meget ensformig og lidt kedelig, fordi mad virkelig ikke har sagt ham noget og det har været en KAMP at nå hertil hvor vi er idag...

Fandt lige en madplan jeg havde skrevet ned da han var en 8 måneder gammel....

kl.6 - Havregrød med most banan + lidt MME i
kl.6.40 - 100 ml. flaske
kl.9 - Tykmælk med frugt, havregryn eller andre ting.
kl.12. Får tilbudt rugbrødshapsere og ellers øllebrød
kl.15 - Får tilbudt krydderbolle (som regel nej) med smør eller også fik han en banan med tykmælk, pære eller andet frugt..
kl.16.30 - 150 ml MME i flaske
kl.18.30 - aftensmad - Beauvais glasmad (middagsretterne) med lidt kartoffelmos, Fuldkornsgrød eller det vi spiser (forskelligt)

Har altid brugt bløde frugter eller yoghurt/tykmælk som mellemmåltider... idag bruger jeg primær yoghurt og frugt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Christine

Tina&Martin skriver:

WHAAAT ????

Normalt begynder man først ved 6 mdr at give ske mad, så det forstår jeg sleeeet ikke!!!

Det hør jeg altså heller ikke. Og hvad så hvis en baby på 7 måneder ikke tygger sin mad? Det er jo ikek fordi de så ALDRIG kommer til at lære at tygge mad. Synes bare du skal gøre hvad der er bedst for dit barn, jeg har heldigvis aldrig hørt det der og jeg synes også det er noget vrøvl. Min søn spiste grød tilo han var et år og derefter stadig mos (kartoffel) selv om han også fik andet. Kan da afsløre at han er 3 og spiser og tygger ganske normalt den dag i dag

Til gengæld blev han ikke kvalt i sin mad, så her har det være win/win.

Anmeld

24. juni 2011

Clisolka

Emilie2010 skriver:

jeg har svært ved , hvad hun skal spise kl 15 ? hun har fået grød indtil nu.

Jeg tør ik give hende æble, ja andet frugt!! fordi hun tykker for store stykker af og er bange for det kommer i gal hals.

Hvis jeg skære det ud for hende så kan hun lave de der bræk fornemmelser fordi hun ik kan synke det...

set gælder også aften, hun får stadig kartofflerne let most og køded finhakkes.

er jeg bare sippet ?

Hun kan ikke selv finde ud af at ta maden og åbne hånden fpr at put i munden. så hun blir madet, Men kan sagtens side med frugt, grønt selv

Du er ikke sippet - for ellers er jeg også! 

Vi har akkurat det samme problem herhjemme med Isabella på 8 mrd... Den unge frøken kan ikke finde ud af det, og får det galt i halsen 

I går prøvede vi at skære små stykker banan ud til hende, så hun selv kunne sidde med det - det gik faktisk okay! Hun fik det ned - uden at kløjs i det.

Vi har haft en del problemer med rugbrød, så jeg tør simpelthen ikke være alene med hende, når vi prøver nye ting. 

Anmeld

24. juni 2011

Kaufie

Min datter er også tæt ved 7 mdr - men vi startede først op med grød/mos omkring 5,5 md og det kører endnu ikke helt godt. Hun kan bestemt heller ikke klare noget, der ikke er blødt.

Jeg er så småt begyndt at give hende rugbrødshapser til eftermiddag - bittesmå tern - max 1/2x1/2 cm - og gerne blødt lidt op i frugtsaft (jeg skærer ternene ud på samme bræt, som jeg lige har skåret frugt til min 4-årige) eller mme.

Men ellers er der mange bløde frugter: banan, kiwi, melon, jordbær, mango - eller kogte gulerødder i små tern.

Naja laver også de der bræk-lyde af og til - men det er jo også en stor ændring i konsistens fra mælk til bidder - den eneste måde at lære det på er at prøve med de små bidder - og selvfølgelig være der mens hun spiser, så du kan hjælpe hende med at få det ud hvis det er... 

Anmeld

24. juni 2011

raca

min den ælste var fuldamment ved 7 mdr... han kunne ikke lide grød og var forlille til gnave ting..men han gik nærmest lige fra og blive ammet til og spise rigtig mad.. han sprang mos/grød fasen over.  ok måske var det omkring 7 mdr han begyndte på rygbrød, hvor SP brokkede sig forde han skulle være 8mdr inden han kunne.

den lille spiste mos.. og lidt der skulle tykkes.. men var stadig ret meget på mm..jeg gjorde ikke ret meget i grød.. til hende, da jeg ikke tror på grød er særligt godt for noget.. det er jo bard e klister... og hun ville ikke havde noget med MME.. i og tja.. så grønsagsmos..

omkring 9-10 mdr har begge min kunne spise med på ligefod med os..

Anmeld

24. juni 2011

Mor1012

Mille83 skriver:

Du er overhovedet ikke sippet, hun er jo kun 7 mdr.

Evt kan du rive æblet og se om hun selv vil sidde og "lege" lidt med maden mellem fingrene, på et tidspunkt skal hun nok tage det i munden 

Super ide Tusinde taak

Anmeld

24. juni 2011

Mille83

Emilie2010 skriver:

Super ide Tusinde taak

Var så lidt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.