Mellemmåltider, hun er 7 mdr.. er jeg sippet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.492 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

Mor1012

jeg har svært ved , hvad hun skal spise kl 15 ? hun har fået grød indtil nu.

Jeg tør ik give hende æble, ja andet frugt!! fordi hun tykker for store stykker af og er bange for det kommer i gal hals.

Hvis jeg skære det ud for hende så kan hun lave de der bræk fornemmelser fordi hun ik kan synke det...

set gælder også aften, hun får stadig kartofflerne let most og køded finhakkes.

er jeg bare sippet ?

Hun kan ikke selv finde ud af at ta maden og åbne hånden fpr at put i munden. så hun blir madet, Men kan sagtens side med frugt, grønt selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

morethanperfect

Emilie2010 skriver:

Jeg tør ik give hende æble, ja andet frugt!! fordi hun tykker for store stykker af og er bange for det kommer i gal hals.

Hvis jeg skære det ud for hende så kan hun lave de der bræk fornemmelser fordi hun ik kan synke det...

er jeg bare sippet ?

Hun kan ikke selv finde ud af at ta maden og åbne hånden fpr at put i munden. så hun blir madet, Men kan sagtens side med frugt, grønt selv

Min Sp fortalte , at når de er mellem 7 og 8 mdr. er de ikke gamle nok til kun at få 3 hovedmåltider .. De skal have mættende måltider , morgen , formiddag , middag , eftermiddag og aften .. Min søn blir 8 mdr. den 6 , og han får de der på glas der hedder middagsret .. i går fik han pasta og tomatsauce men oksekød ... De er store hit her Hvis vi ikke lige har det , laver jeg en rugbrødsmad til ham , men leverpostej eller smøreost

Anmeld

24. juni 2011

Bebisim

Er det i orden hvis jeg lige må se jeres madplan til en 7-8 mdr ? Min datter er lige blevet 7 mdr og sp sagde at jeg skulle droppe grøden. Hva stiller man så op ? ;(

Anmeld

24. juni 2011

Ryberg

du er IKKE sippet...

Lasse er 1 år og først nu har han sluppet grød og mos (for 3 uger siden).. han har haft svært ved at styre maden i munden og findele det så han ikke får det galt i halsen (sker stadigvæk!)

En ting du kan give hende om eftermiddagen (som jeg gjorde med Lasse) er frugt... Lasse har ikke fået æbler endnu, men der findes melon, banan og kiwi... (de skal være bløde frugter), det kan moses eller skæres ud i bette små stykker...

Og ellers er der grød.. du kan også lave/købe jordbærgrød, kiwigrød, æblegrød... (jeg har været kreativ på grød området for det har han fået meget af)

Lasse prøvede for 3 dage siden at få kartoffel skåret ud i stykker for første gang, ellers har det altid været moste kartofler.. (med det nævnte middagsret fra beauvaus - lasse elskede det, lavede altid et halvt glas med kartoffelmos så glasset varede over 2 dage)

Anmeld

24. juni 2011

Ryberg

Bebisim skriver:

Er det i orden hvis jeg lige må se jeres madplan til en 7-8 mdr ? Min datter er lige blevet 7 mdr og sp sagde at jeg skulle droppe grøden. Hva stiller man så op ? ;(

uanset hvad SP siger, skal du gøre hvad du føler er bedst for dit barn!

Min SP sagde det samme, men jeg fortsatte med at give ham grød bare evt. med små (meget små!) banan stykker most i (så der var lidt at tygge) for det er tygge delen SP gerne vil have gang i

Den dag idag selvom Lasse er 1 år, kan jeg stadig finde på at give ham grød om eftermiddagen

Anmeld

24. juni 2011

2babygirls

Bebisim skriver:

WHAAAT ????

Normalt begynder man først ved 6 mdr at give ske mad, så det forstår jeg sleeeet ikke!!!

Anmeld

24. juni 2011

Bebisim

Jeg har altid taget råd til mig men lige der blev jeg jo nærmest forvirret. Det eneste jeg laver hjemmelavet er kartoffelmos og havregrød. Hvad kan man ellers finde på. Jeg synes virkelig jeg har bryg for hjælp. Sp'en kunne heller ikk rigtig komme på ideer, andet end kartoffel mos med kød. På en måde har hun jo ret. Som du siger er hun ude efter at de tygger på noget. Og grøden er jo bare flydende næsten. Kan du huske lasses madplan som 7 mdr ?

Anmeld

24. juni 2011

Mille83

Emilie2010 skriver:

er jeg bare sippet ?

Du er overhovedet ikke sippet, hun er jo kun 7 mdr.

Evt kan du rive æblet og se om hun selv vil sidde og "lege" lidt med maden mellem fingrene, på et tidspunkt skal hun nok tage det i munden 

Anmeld

24. juni 2011

Bebisim

Tina&Martin skriver:

WHAAAT ????

Normalt begynder man først ved 6 mdr at give ske mad, så det forstår jeg sleeeet ikke!!!

Hun vil nok bare have at min datter tygger maden, men kunne man få skåret frugt stykker i, så får hun tygget ? Ellers ved jeg ikk rigtig

Anmeld

24. juni 2011

2babygirls

Bebisim skriver:

Hun vil nok bare have at min datter tygger maden, men kunne man få skåret frugt stykker i, så får hun tygget ? Ellers ved jeg ikk rigtig

Jamen hvor mange tænder har hun???
Madeleine tygger godt nok med gummerne, og ikke rigtigt med de to bisser endnu, men det handler bare om at manden er så blød at den med det samme bliver mast mellem gummerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.