Sove hele natten 1 år og 8 måneder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

Malli

Hej Piger... 

FØler mig alene omkring dette "problem" og har derfor brug for at få bekræftet eller afkræftet om jeg er det 

Det drejer sig om min datter på 1 år og 8 måneder, for at gøre historien kortest muligt, handler det om hendes nattesøvn!

Fra hun var ca. 1 måned gammel, sov hun "igennem" ca 6 timer førend hun vågnede for at få mad, frem til hun var et halvt år ca, fortsatte dette!

Pludselig begyndte hun at få perioder, som sikkert er meget normalt hvor hun vågnede on and off i løbet af natten, og jeg skulle ind for at give hende sutten eller lige berolige hende med jeg var der.

Nogen gange var det MANGE gange i løbet af en aften/nat og nogen aftener var det bare nogle gange, hvor det bare lige var ind og ud af værelset!

Hun har måske sovet helt igennem 5-10 gange. (altså fra hun er lagt i seng til næste morgen uden at vågne)

Nu har vi lige haft en periode på 3 uger en måned, hvor hun har sovet klokken 19.30 og så sovet til kl ca 3-4 om morgenen, hvor jeg så har været inde og give hende en tår vand, og så har hun sovet til vi vækket hende næste morgen! SKØN PERIODE!

Nu er vi tilbage til at hun sover ca en halv til en hel time fra hun er lagt i seng, til hun vågner og skal have en tår vand, eller bare lige beroliges lidt (tror hun drømmer)

så kan hun vågne et sted mellem 3-10 gange resten af aftenen, og jeg synes sgu det er lidt hårdt!

ER der andre der oplever dette med børn i denne alder, og hvorfor svinger det så pokkers meget!

Skal lige siges at vi ALDRIG har haft nogle problemer med at putte hende,. Vi læser historie, siger godnat og går ud fra værelset, så vi har en rigtig rolig og rar godnatstund! 

Jeg er bare ved at blive lidt frustreret over alle de opvågninger, især efter vi lige har haft en god lang periode hvor hun bare har sovet?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

TbCp

Fra Liva var 6 mdr. til hun var ca. 3-3 1/2 havde vi det sådan herhjemme.. Vi har forsøgt ALT.... intet hjalp, nu er hun 3 år og 10 mdr. og sover tit hele natten, og ellers vågner hun en enkelt gang hvor hun så kommer ind til os og sover videre...

Så ingen gode råd, men ville bare fortælle at vi har været der... og har overlevet det

Anmeld

23. juni 2011

Miss T

Det kan vel være fordi, at hun drømmer, vil jeg tro  

Hvis vores vågner skyldes det enten tænder, eller at hun drømmer.. Det lyder af mange gange - jeg håber da snart, at det ændre sig for jer, det er hårdt ikke at få sin nattesøvn!

Anmeld

23. juni 2011

Malli

TbCp skriver:

Fra Liva var 6 mdr. til hun var ca. 3-3 1/2 havde vi det sådan herhjemme.. Vi har forsøgt ALT.... intet hjalp, nu er hun 3 år og 10 mdr. og sover tit hele natten, og ellers vågner hun en enkelt gang hvor hun så kommer ind til os og sover videre...

Så ingen gode råd, men ville bare fortælle at vi har været der... og har overlevet det

Dejligt at nogen er i samme båd, man føler sig til tider ene og alene om det! 

Det er jo altså heller ikke fordi det er slemt, det er jo ikke fordi vi skal være derinde i flere minutter. Det er jo for det meste bar ind og ud!

Men man har jo fundet ud af hvor skønt det er at have en aften, med ren afslapning uden at skulle rejse sig 20 gange fra sofaen! 

Jeg håber til at hun sover igennem snart, men ellers så klare vi den nu nok også! 

Hvordan har jeres putteritual været, også nemt eller lidt af et drama, som man høre hos "mange"??

tak for dit indlæg, det betyder meget! 

Anmeld

23. juni 2011

Malli

Miss T skriver:

Det kan vel være fordi, at hun drømmer, vil jeg tro  

Hvis vores vågner skyldes det enten tænder, eller at hun drømmer.. Det lyder af mange gange - jeg håber da snart, at det ændre sig for jer, det er hårdt ikke at få sin nattesøvn!

Det tror jeg også det kan være. For hun kan virkelig lyde ulykkelig, når hun begynder at græde derinde!

Der sker jo selvfølgelig meget i hendes udvikling i øjeblikket, hun er begyndt at snakke meget, og øver sig meget i at sætte ordene sammen til sætninger. Hun efteraber alt hvad vi siger. Så tænker også at den lille hjerne bare køre på højtryk! 

Det kunne selvfølgelig også være en mulighed med tænder. Det må jeg lige holde øje med 

Anmeld

23. juni 2011

TbCp

Malli skriver:

Dejligt at nogen er i samme båd, man føler sig til tider ene og alene om det! 

Det er jo altså heller ikke fordi det er slemt, det er jo ikke fordi vi skal være derinde i flere minutter. Det er jo for det meste bar ind og ud!

Men man har jo fundet ud af hvor skønt det er at have en aften, med ren afslapning uden at skulle rejse sig 20 gange fra sofaen! 

Jeg håber til at hun sover igennem snart, men ellers så klare vi den nu nok også! 

Hvordan har jeres putteritual været, også nemt eller lidt af et drama, som man høre hos "mange"??

tak for dit indlæg, det betyder meget! 

Ja den der vaden frem og tilbage er så træls... men også om natten, for selvom man bare lige skal ind og give sut eller lign. så bliver man jo vækket...

Vi har stort set aldrig haft putteproblemer, der har ind imellem været at vi har skulle sidde lidt ved hende til hun sov, men ellers ikke de store problemer..

Anmeld

23. juni 2011

Halbschön

Min Nicolai på 20mdr sover ikke igennem endnu... Og dog - 7-9-13, de sidste 4 dage har han sovet fra 20-9.. Men ellers er jeg oppe ca 4 gange om natten... Håber snart det vender.. Han er også svær at få til at sove.. Det tager ca 1,5-2timer HVER aften

Anmeld

23. juni 2011

Alice Søderberg

hej

Måsk skal du tænke kost her,

for i denne alder er det godt at den mad barnet får er MÆTTENDE i langtid. så sover de bedst.

noget andet er at børn i denne alder begynder at indse at de går glip af noget når de sover, når du har puttet så gå rundt og vask op, ordne vasketøj osv så barnet hører at du ikke sidder og hygger dig men laver noget"kedeligt" børn elsker genkendelige baggrundslyde det giver tryghed

k.h Alice Søderberg socialpædagog og i ekspert panelet

Anmeld

23. juni 2011

Malli

TbCp skriver:

Ja den der vaden frem og tilbage er så træls... men også om natten, for selvom man bare lige skal ind og give sut eller lign. så bliver man jo vækket...

Vi har stort set aldrig haft putteproblemer, der har ind imellem været at vi har skulle sidde lidt ved hende til hun sov, men ellers ikke de store problemer..

Det lyder som herhjemme... 

Tror også det er specielt hårdt, fordi man ved at perioderne hvor hun rent faktisk sover fantastisk godt, har eksisteret! OG når man nu først har fået lov at få sådan aftener, mange dage i træk så bliver man jo nok forvant! Når jeg smutter lige ind igen, igen, igen 

Anmeld

23. juni 2011

TbCp

Malli skriver:

Det lyder som herhjemme... 

Tror også det er specielt hårdt, fordi man ved at perioderne hvor hun rent faktisk sover fantastisk godt, har eksisteret! OG når man nu først har fået lov at få sådan aftener, mange dage i træk så bliver man jo nok forvant! Når jeg smutter lige ind igen, igen, igen 

Præcis!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.