Hjemvendt fra ÆO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Babylil

Havde ikke set dit indlæg med en opdate før nu. Du var jo meget nervøs i dit sidste indlæg, så var glad for at se du fik nogle gode nyheder i denne omgang,  for at alle andre indlæg fra dig bliver med gode positive nyheder.

Kan godt forstå du ikke tør at håbe for meget - den her behandlingsverden er et maridt af føleser, hvor man på den ene side ikke må miste troen, men på den anden side er man nødt til at være realistisk og prøve at spare sig selv for de skuffelser der kommer.

Min erfaring er dog, at unanset hvor meget man prøver at fortælle sig selv, at man ikke må blive skuffet, så vil man blive slået helt ud hvis forsøget mislykkes(hvilket det selvfølgelig ikke gør for dig).Et eller andet sted tror jeg, at man er nødt til at tage de positive dage uden forbehold, og så bare leve med viden om, at den ene dags fuldstædige ekstase kan blive vendt den næste dag til sorg og skuffelser.

Men igen  for at du ikke kommer til at opleve flere skuffelser, og at du dette forsøg ender ud i den fineste lille bebs.

Ja, var rigtig nervøs i mit sidste indlæg. Sorry - burde vel have opdateret det her? He he skal lige vænne mig til kutymen herinde

Jeg tror du har fuldstændig ret. Uanset hvad man siger til sig selv, så vil man blive skuffet, hvis forsøget ikke lykkes. Det er jo også menneskeligt at have de følelser. Alle os der gennemgår fertilitetsbehandling ønsker et barn så meget og vi tager det ikke for givet, at man bare får det. Jeg er glad for din opbakning men tænker bare hvorfor det skulle lykkes for mig første gang, når der er andre, der prøver igen og igen og igen  Så jeg tager det stille og roligt, så meget som man nu kan.

Håber i hvert fald at vi alle sammen får vores ønskebarn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Babylil

Putomanen skriver:

Skønt at høre, at dine æg har udviklet sig så flot!!! Så havde du intet at være nervøs over, da der "kun" var 4 æg tilbage.

Tillykke med dine mange fine æg! Jeg  for, at der kommer en/flere fine bebs ud af det...

Nej det havde jeg vidst ikke. Var helt overbevist om, at de ville ringe fra klinikken i morges og sige, at de sidste fire æg også gik til grunde. Var ved at af nervøsitet, da jeg sad og ventede på opkaldet.

Blev simpelthen så positivt overrasket over at de alle fire havde overlevet og udviklet sig til så flotte æg.

Og se mig nu. Er hjemvendt som ruger på hele to perfekte æg

Anmeld

24. juni 2011

mortilflere

håber det bedste

Anmeld

24. juni 2011

tralalej

Babylil skriver:

Min kæreste og jeg havde besluttet os for at få lagt 2 æg op, fordi vi gerne vil have tvillinger men vi bliver skam også utrolig glade for et barn

Måske et lille sidespring, men kan se at du er 24 år og "vælger" at få lagt to æg op.

Som jeg har forstået det får kvinder under 35 år som udgangspunkt kun ét æg op... Nu kan det sagtens være at jeg ikke kender din historie - jeg har ikke fulgt med her så længe - men skal da lige høre om man har et valg :-)

Anmeld

24. juni 2011

Babylil

tralalej skriver:

Måske et lille sidespring, men kan se at du er 24 år og "vælger" at få lagt to æg op.

Som jeg har forstået det får kvinder under 35 år som udgangspunkt kun ét æg op... Nu kan det sagtens være at jeg ikke kender din historie - jeg har ikke fulgt med her så længe - men skal da lige høre om man har et valg :-)

Det er skam helt i orden, spørg endelig, hvis der er mere

Klinikken sagde det samme til os, at det "normale" er at man lægger et enkelt æg op, når kvinden er så ung, så det ville de klart anbefale. Grunden til at de ville anbefale dette er, at tvillingegraviditeter - og fødsler er vanskeligere end normalt, men sådan forholder det sig også ved en "naturlig" graviditet.

Vi er i den situation, at min mand har tvillinger i forvejen fra et tidligere forhold og kender alt til det.

Så for at svare på dit spørgsmål: Vi har selv kunne vælge, om vi ville have et enkelt eller to æg lagt op, så vi valgte to æg, eftersom vi ønsker tvillinger  

Det skal lige siges, at det er en privatklinik. Ved ikke, om man selv må vælge i det offentlige.

Anmeld

24. juni 2011

Putomanen

Babylil skriver:

Nej det havde jeg vidst ikke. Var helt overbevist om, at de ville ringe fra klinikken i morges og sige, at de sidste fire æg også gik til grunde. Var ved at af nervøsitet, da jeg sad og ventede på opkaldet.

Blev simpelthen så positivt overrasket over at de alle fire havde overlevet og udviklet sig til så flotte æg.

Og se mig nu. Er hjemvendt som ruger på hele to perfekte æg

Så må vi håbe, at det fortsætter lige så godt!

Jeg kan godt forestille mig, hvor nervøs du har været! Det må ikke have været sjovt... Mne forhåbentlig er det din sidste ventetur, i hvertfald på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.