Dreng med ondt i numsen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.828 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. juni 2011

Fru Nielsen

Hejsa Piger

Jeg har virkleig brug for råd og vejledning....

Det drejer sig om Nicklas, min søn på 4 år. Han har den sidste lange stykke tid haft svært ved at komme af med afførring, fordi han siger det gør ondt.... Det er nu ca 14 dage siden han sådan rigtig har lavet stort, lige bortset fra meget meget lidt 2 gange på 14 dage ca.

Idag da han er i bad vil Andreas så vaske ham med kluden bagi, også bryder han bare ud i et stort skrig og græder derfter bare heeelt vild... Han har SÅ ondt bagi, som han jo også i laaaang tid har sagt at han havde!

Jeg tænker lidt at man jo får ondt i maven hvis man holder sig, og har man så afførring som er hård kan jeg forstå man får ondt i numsen. Men han har jo ikke haft afførring OVERHOVEDET i hvert fald 4-5 dage nu, så hvorfor er han så skide øm? Har prøvet at kigge og kan ikke rigtig se noget, andet han er lidt rød lige omkring hans ringmuskel?

Vil have ringet til lægen omkring det her, for det er simpelthen synd. Men er der nogen som har prøvet nogget ligende?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

SussieThyssen

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Piger

Det drejer sig om Nicklas, min søn på 4 år. Han har den sidste lange stykke tid haft svært ved at komme af med afførring, fordi han siger det gør ondt.... Det er nu ca 14 dage siden han sådan rigtig har lavet stort, lige bortset fra meget meget lidt 2 gange på 14 dage ca.

Idag da han er i bad vil Andreas så vaske ham med kluden bagi, også bryder han bare ud i et stort skrig og græder derfter bare heeelt vild... Han har SÅ ondt bagi, som han jo også i laaaang tid har sagt at han havde!

Jeg tænker lidt at man jo får ondt i maven hvis man holder sig, og har man så afførring som er hård kan jeg forstå man får ondt i numsen. Men han har jo ikke haft afførring OVERHOVEDET i hvert fald 4-5 dage nu, så hvorfor er han så skide øm? Har prøvet at kigge og kan ikke rigtig se noget, andet han er lidt rød lige omkring hans ringmuskel?

Vil have ringet til lægen omkring det her, for det er simpelthen synd. Men er der nogen som har prøvet nogget ligende?

Knus

Ehhmmm..hvor, hvordan osv bliver han passet.

Ikke for noget, men små børn er ikke bare sådan ømme i numsen på den måde...så alle allarmklokker ringer her.

At han ikke har haft afføring tyder på at han holder det tilbage..så jeg ville altså tage en snak med lægen..og hurtigst muligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. juni 2011

Ranarupta

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Piger

Knus

Har I prøvet at give ham sveskegrød/sveskjuice?
Det giver tyndere afføring.

Og det kan også hjælpe at tage temperaturen - i numsen selvfølgelig. Det er som om, at det stimulerer...

Det er godt nok synd - det skal jo slet ikke gøre så ondt, at han ikke vil. Lille pus da...

Anmeld

22. juni 2011

Fru Nielsen

SussieThyssen skriver:

Ehhmmm..hvor, hvordan osv bliver han passet.

Ikke for noget, men små børn er ikke bare sådan ømme i numsen på den måde...så alle allarmklokker ringer her.

At han ikke har haft afføring tyder på at han holder det tilbage..så jeg ville altså tage en snak med lægen..og hurtigst muligt.

Kærligst
Sussie

Er jo også det første jeg selv tænker, men du ved man prøver jo at finde en anden forklaring først og fremmest...... Han går i børnehave!

Jeg tager helt sikkert kontakt til lægen, men ville stadig lige høre herinde.....

Anmeld

22. juni 2011

JustAnotherName

Altså, hvis han ikke er kommet af med noget i flere dage ....og over en periode på ca. 2 uger, så ringer mine alarmklokker da lidt "forstoppelse"!!!

At han siger at det gør ondt i numsen, er muligvis fordi når "pøllen trykker på", hvis den er stenhård nu, så gør det ondt. Han kan jo briste lidt bagi, når den skal trykkes ud!

Jeg ville da helt bestemt lige spørge en uddannet læge ad!

Og god "bedring" med ham, eller hvad man siger.. Håber det snart går over, så han kan have aff. som normalt, uden klager og tilbagehold eller ubehag.

Anmeld

22. juni 2011

Fru Nielsen

Ranarupta skriver:

Har I prøvet at give ham sveskegrød/sveskjuice?
Det giver tyndere afføring.

Og det kan også hjælpe at tage temperaturen - i numsen selvfølgelig. Det er som om, at det stimulerer...

Det er godt nok synd - det skal jo slet ikke gøre så ondt, at han ikke vil. Lille pus da...

Vi ville aldrig få de ting i ham, men prøver med andet mad som kunne give lind aff....

At tage hans temp ville jeg selv ikke få mig selv til, han har alt alt for ondt til at vil begynde at røre noget derommme......

Anmeld

22. juni 2011

sweet

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Piger

Knus

nu døjer jeg selv med tildens til forstoppelse, og for mig lyder det til at han godt kan have forstoppelse, for det kan gøre så ondt der omme hvis man ikke kan komme af med det.. jeg drikker movicol til at hjælpe min mave, og så er han fri for at skal have noget op i numsen for at hjælpe, nu når han har så ondt.. jeg har fået afvide af min overlæge at man min. skal have afføring mindst en gang om dagen...

Anmeld

22. juni 2011

Fru Nielsen

sweet skriver:

nu døjer jeg selv med tildens til forstoppelse, og for mig lyder det til at han godt kan have forstoppelse, for det kan gøre så ondt der omme hvis man ikke kan komme af med det.. jeg drikker movicol til at hjælpe min mave, og så er han fri for at skal have noget op i numsen for at hjælpe, nu når han har så ondt.. jeg har fået afvide af min overlæge at man min. skal have afføring mindst en gang om dagen...

Er bare så bange for at give ham noget, og han så ikke kan styre det og kommer til at lave i bukserne i børnehaven.. Ville bare være så synd

Anmeld

22. juni 2011

Meliora

Fru Nielsen skriver:

Vi ville aldrig få de ting i ham, men prøver med andet mad som kunne give lind aff....

At tage hans temp ville jeg selv ikke få mig selv til, han har alt alt for ondt til at vil begynde at røre noget derommme......

jeg blander selv sveskejuice i jordbær smoothies ofte, da det også øger forbrændningen, så prøv evt. det? det smager helt fint

Anmeld

22. juni 2011

Hansen97

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Piger

Knus

Måske du skulle prøve at give ham et lavament?? Har jeg selv gjort ved min datter da hun var ekstremt forstoppet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.