Søvn (3.5 år, der ikke sover middagssøvn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

TbCp

Hansen97 skriver:

Ja det er nok rigtig.. men sådan her er det 13 ud af 14 dage.. nøjagtig som du beskriver det...

Øv hvor træls altså

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

TbCp

HVad tid putter I?

Anmeld

22. juni 2011

Hansen97

TbCp skriver:

HVad tid putter I?

For det meste mellem 19 og 19.30.. et par gange har jeg haft succes når jeg putter hende kl. 18.30.. som i går..

Anmeld

22. juni 2011

M&M's Mor

Hansen97 skriver:

Hvor lang tid bruger I på at ligge jeres børn på denne alder i seng???

Hvornår bliver de lagt i seng??

Hvornår sover de??

Hvornår står de op??

Hvor længe sover de?

Hvor sover de??

Har I problemer/haft problemer??

Anita

Min store datter er 3 år og 5 mdr...

Ca 10 min hvor der bliver læst en bog eller sunget eller hun ser lidt Bamses billedebog, kaj og andres...hun får selv lov at vælge imellem disse 3 muligheder...

Hun bliver puttet kl 19:30 hver aften...er kun til særlige lejligheder hun får lov at være længere oppe...fx er til fødselsdag...

Sover ca 5 min efter...

I hverdagene er vi heldig stillet da far først skal hjemmefra kl 9 så hun kommer op kl 7:30...

Sover 12 timer i hverdagene men gerne 14 timer i weekenderne hvis hun får lov...

Sover på hendes eget værelse...bliver hun ked i løbet af natten kommer hun lige ind til os til hun er trøstet og så beder hun selv om at komme ind i sin egen seng igen for som hun selv siger så gider hun ikke høre på far's snorken...

Det eneste problem vi har haft var da hun nåede til hvor hun ikke havde behov for middagsluren mere så det var hurtigt overstået da vi hurtigt kunne se et mønster i det kun var de dage BH havde lagt hende til lur så det fik vi bare stoppet og ingen problemer siden...

Anmeld

23. juni 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Hansen97 skriver:

Hvornår sover de??

Hvornår står de op??

Hvor længe sover de?

Hvor sover de??

Anita

max 10 incl godnathistorie

mellem 19 og 19.30

Hvornår sover de??

Indenfor ca 20 min

Hvornår står de op??

ca mellem 7 og 7.30 på hverdage

og 6.45 de dage, hvor jeg skal i skole

Hvor længe sover de?

mindst 10 timer

Hvor sover de??

I deres egen seng

Der  var en overgang, på et tidspunkt, hvor jeg skulle så ude i vores gang, og han kunne blive ved med at spørge om jeg stadigvæk stod der i lang tid, men det er han "vokset" fra nu.

Min søn er 4.5 år

Anmeld

2. juli 2011

Femøre

Hvornår bliver de lagt i seng??`

Omkring 19.30 uanset om det er hverdag eller weekend

Hvornår sover de??

Det varierer selvfølgeligt lidt, men ca efter 10 min.

Hvornår står de op??

Til hverdag varierer det med mellem ca. 6.30-7.00 da jeg har skiftende mødetider. I weekenden sover de længe, mellem 8-9 så det er dejligt!

Hvor længe sover de?

Altså så 11-13 timer

Hvor sover de??

I mor og fars seng.

Udover at de ikke vil sove i deres egne senge, så nej. Nu kæmper vi så ikke så meget med at de skal sove på deres egne værelser, det er vores eget valg at de gerne må sove derinde.

Håber det er noget du kan bruge til noget!

Anmeld

2. juli 2011

LISBETH:-)

Vi bruger max. 15 min. vi går med ind på værelset, sidder ved hendes seng indtil hun sover.

Hvornår bliver de lagt i seng?? ca. 19.30 - nogen gange tidligere hvis hun er træt, og nogen gange senere hvis hun virker meget frisk

Hvornår sover de?? Hun sover max 15 min. efter vi er gået ind. Men kun hvis vi bliver ellers tager det flere timer. Så vi bliver altid

Hvornår står de op?? ca. 6-7 hver dag også weekend

Hvor længe sover de?

Hvor sover de?? amalie sover i sin seng på sit værelse, men vågner hver nat og kommer ind i vores seng

Har I problemer/haft problemer?? Vi har altid haft store problemer med søvn, putning mv, indtil vi for ca 1 år siden besluttede at blive på hendes værelse indtil hun sov så tager det som sagt max 15 min.

Anmeld

3. juli 2011

felicity

Hansen97 skriver:

Hvornår sover de??

Hvornår står de op??

Hvor længe sover de?

Hvor sover de??

Anita

Jessie putter i min favn hver aften og falder i søvn ca. 5 min efter.

Jessie sover kl 20.00 i hverdagene og i weekender er hun længere oppe.

Hvornår sover de??

efter 5 min.

Hvornår står de op??

Jessie vågner imellem 08 og 09 .. nogle gange vågner hun selv og andre gange må jeg vække hende kl 09. 

Hvor længe sover de?

12-13 timer

Hvor sover de??

Jessie sover ved siden af mig i min seng

Nej!

Anmeld

3. juli 2011

SussieThyssen

Hansen97 skriver:

Hvornår sover de??

Hvornår står de op??

Hvor længe sover de?

Hvor sover de??

Anita

Mine i den alder er kommet i seng kl 19-19:30 og har sovet til ca 6- halv 7 næste morgen.

De har som regel fået lov til at falde i søvn i min seng og er så blevet lagt ind i deres egen seng, når jeg selv gik i seng.

Jeg har aldrig haft problemer med mine unger...bortset fra at vi alle jo i ny og næ, kan have en aften hvor man bare ikke er sovetræt, men det har nu hørt til sjældenhederne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. juli 2011

cnmigo

Emma er fra 1/8-2007.

Farmand sørger for toiletbesøget; børste tænder, redde hår, vaske snavs og så siger de godnat til hinanden. Herefter sørger jeg for nattøj og at hun får tisset af, så putter jeg hende og synger én godnatsang som enten er "Se den lille kattekilling" eller "Bager bro". Så får hun og jeg godnatkys og krammere, fortæller at vi elsker hinanden, jeg putter hende - tænder for hendes "lys-musik", slukker sengelampen og forlader værelset - lukker døren på klem.

Emma bliver lagt i seng mellem 19:00 og 19:30

Hvornår sover de??

Det svinger - render ikke sådan og tjekker hende. Som regel ligger hun og snakker/synger lidt så efter en 15-20min sover hun nok. Andre gange står hun op og leger/læser, så er en af os inde og gen-putte. Og andre gange sover hun så snart hovedet rammer puden

Hvornår står de op??

Da jeg går på barsel bliver hun vækket mellem 7:30 og 8:00 og bliver så afleveret i børnehaven mellem 8:30 og 9:00.

Hvor længe sover de?

Ca. fra 20:00 til 8:00 = 12 timer plus/minus en time eller to.

Hvor sover de??

På eget værelse i en stor seng (Flexa)

Hun kom på eget værelse og i egen tremmeseng da hun var omkring 6mdr. mener jeg. Da hun så var knap 3 år fik hun nyt og større værelse så vi kunne gøre det gamle og mindre, klar til lillebror.

Der har da været perioder hvor hun ikke er enig, men i sidste ende ved hun godt hvem der bestemmer hvor skabet skal stå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.