Søvn (3.5 år, der ikke sover middagssøvn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.282 visninger
19 svar
0 synes godt om
22. juni 2011

Hansen97

Hvor lang tid bruger I på at ligge jeres børn på denne alder i seng???

Hvornår bliver de lagt i seng??

Hvornår sover de??

Hvornår står de op??

Hvor længe sover de?

Hvor sover de??

Har I problemer/haft problemer??

Anita

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Kamulla

har ingen problemer nej..

når hverdagen med skole osv er der. kommer han i seng senest kl 19.. uret ringer kl 6.15 og der står vi op...

nu har jeg ferie og så bliver han puttet omkring kl 20, og så står han op kl 7.30-8.00 ca... 

fra han er lagt til han sover ved jeg ikke.. for han bliver i sin seng, så tjekker ikke til ham efter bestemt tidspunkt, mm jeg skal ned på toilettet

Anmeld

22. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka er 3 år og 8 mdr.

Hvor lang tid bruger I på at ligge jeres børn på denne alder i seng???

Vi synger 2 godnatsange og det tager max 10 min.

Hvornår bliver de lagt i seng??

Omkring kl. 19

Hvornår sover de??

Luka sover stort set med det samme - max 10 min.

Hvornår står de op??

Vi vækker Luka kl. 6.45

Hvor længe sover de?

Hvor sover de??

I egen seng på sit eget værelse som han deler med sin lillesøster på 2 år og 3 mdr.

Har I problemer/haft problemer??

Ja, vi havde problemer i sommer. Men da vi tog luren fra ham der har vi stort set ingen problemer haft.

Anmeld

22. juni 2011

Mumto3

har en datter på 3 år og 2 mdr.

Hun kommer i seng ca. 19.30, vi siger godnat og går. Ved ikke helt hvor længe der går fra vi går ud af værelset til hun sover. Hun vågner omkring kl 6.00 og skal tisse, kan godt sove lidt mere derefter.

Når hun er hjemme sover hun ikke til middag, når hun er i børnehave sover hun 1-1½ time.

Hun sover på eget værelse. Alle vores børn har sovet i dobbeltsengen indtil de selv ønskede at kommer over i deres egen seng. Så har de sovet i egen seng som stod i vores soveværelse indtil de ønskede at komme på eget værelse.

Anmeld

22. juni 2011

Mumto3

nå, ja glemte at skrive hvor lang tid vi bruger på at sige godnat. Jeg vil gætte på mellem 5-10 min. Vi læser en lille histore (F.eks. Tottebog) og synger en godnat sang. Så siger jeg: Godnat søde dejlige vidunderlige Ida, sov godt søde dejlige vidunderlige Ida, tak for idag søde dejlige vidunderlige Ida. Mor elsker dig. Så får hun et kys på panden. Godnat! -og så går jeg ud og lukker døren.

Anmeld

22. juni 2011

Hansen97

oppelop..

Anmeld

22. juni 2011

TbCp

Det svinger meget... idag tog det 1 1/2 time... igår 15 min... .... 

Liva kommer i seng mellem 19 og 20 og sover så som regel inden 21, men igår var det så allerede omkring 19.30.

Skal jeg aflevere bliver hun vækket ca. kl. 6, skal far aflevere er det ca. kl. 7. I weekenden sover hun til ca. 7.30 hvor hun vågner af sig selv

Hun sover ca. 10 timer pr. nat

Hun sover på eget værelse, men kommer ofte ind til os i løbet af natten.

Siden Liva var 1/2 år har vi kæmpet med hendes søvn. Hun er vågnet virkelig mange gange hver nat... men fra hun var 3 1/2 begyndte det pludselig at gå rigtig godt og der er ofte ingen opvågninger, og andre dage måske en enkel.
Hun drømmer meget og de gange hun vågner er hun rigtig ked af det. Vi forsøger at holde rimelig rolige hverdage uden der sker en masse, så sover hun bedst.... derfor har hun også meget sjælde legekammerater med hjem, for hun kan ikke rigtig håndtere at der sker så meget på en dag...

Anmeld

22. juni 2011

Hansen97

TbCp skriver:

Det svinger meget... idag tog det 1 1/2 time... igår 15 min... .... 

Liva kommer i seng mellem 19 og 20 og sover så som regel inden 21, men igår var det så allerede omkring 19.30.

Skal jeg aflevere bliver hun vækket ca. kl. 6, skal far aflevere er det ca. kl. 7. I weekenden sover hun til ca. 7.30 hvor hun vågner af sig selv

Hun sover ca. 10 timer pr. nat

Hun sover på eget værelse, men kommer ofte ind til os i løbet af natten.

Siden Liva var 1/2 år har vi kæmpet med hendes søvn. Hun er vågnet virkelig mange gange hver nat... men fra hun var 3 1/2 begyndte det pludselig at gå rigtig godt og der er ofte ingen opvågninger, og andre dage måske en enkel.
Hun drømmer meget og de gange hun vågner er hun rigtig ked af det. Vi forsøger at holde rimelig rolige hverdage uden der sker en masse, så sover hun bedst.... derfor har hun også meget sjælde legekammerater med hjem, for hun kan ikke rigtig håndtere at der sker så meget på en dag...

Hmm.. så er det ikke kun her det er galt...

I går, som var en sjælden dag, tog det 10 min.. ellers tager det mellem 30 min og 1.5 time... jeg syntes det er så frustrerende...

Og føler afmagt...

Anmeld

22. juni 2011

TbCp

Hansen97 skriver:

Hmm.. så er det ikke kun her det er galt...

I går, som var en sjælden dag, tog det 10 min.. ellers tager det mellem 30 min og 1.5 time... jeg syntes det er så frustrerende...

Og føler afmagt...

Hun bliver bare ved at stå op... mor jeg skal lige have et kram... ind i seng igen... far jeg skal have et kys... ind i seng igen.... mor jeg skal tisse... osv osv osv!!!

Tålmodigheden bliver sat på en prøve... Men jeg tænker også lidt, at f.eks. idag har vi været til sommerfest i børnehaven og kom hjem her ved 19.30 tiden, og så er der jo sket en masse, og så har hun altid rigtig svært ved at falde til ro... så måske det var derfor det tog så lang tid idag...

Anmeld

22. juni 2011

Hansen97

TbCp skriver:

Hun bliver bare ved at stå op... mor jeg skal lige have et kram... ind i seng igen... far jeg skal have et kys... ind i seng igen.... mor jeg skal tisse... osv osv osv!!!

Tålmodigheden bliver sat på en prøve... Men jeg tænker også lidt, at f.eks. idag har vi været til sommerfest i børnehaven og kom hjem her ved 19.30 tiden, og så er der jo sket en masse, og så har hun altid rigtig svært ved at falde til ro... så måske det var derfor det tog så lang tid idag...

Ja det er nok rigtig.. men sådan her er det 13 ud af 14 dage.. nøjagtig som du beskriver det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.