hushjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. juni 2011

serinasmor

Hejsa

Jeg er nysgerrig

Hjælper jeres børn til i hjemmet med de daglige ting som madlavning, oprydning og rengøring?

Serina hjælper med madlavningen .. eller det vil sige .. hun sidder på køkkenbordet og imens... piller hun løg, tager kerner ud af peberfrugter, rækker mor en gulerod .. flytter udskårne grøntsager fra skærebrættet over i en skål .. den slags ting .. og intet uden griseri

hun elsker at gå rundt med en klud og "tørre af" hvis vi gør rent ..

og hun smider oftest selv sit tøj i vasketøjskurven ...

serina er snart 1½ ...

men ja .. hjælper jeres børn til .. og hvad hjælper de så med ??

serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

mortilflere

mine er med i alt hvad vi laver både ude og inde , men det er landbrugs børn nok altid

de store , tager alt vasketøj ind ligger deres ejet sammen

klare køkkenet hver aften hvem der gør hvad må de selv om , der skal bare være pænt kl 19 

de tømmer opvasker 

sætter vaske tøj over n¨r de er hjemme , støvsuger når det trænger osv osv

Benjamin den luske røv er væk når der skal laves noget , så han tvinges til at dække bord med Alberte , tømmer det han kan nå af opvaskeren , og ligger ofte sit tøj på plads og samler sokker han er 7 år ..

Anmeld

22. juni 2011

Miss Tina

Det kommer helt an på hvad trolden har lyst

Men for det meste hjælper ham med:

Fylde og tømme opvasker

Sætte på bordet

Sætter i vasken efter mad

Putter selv sit tøj til vask

Svinger støvsugeren

Disse ting er dog noget han kun gør når han gider, hvilket heldigvis er tit

Al rengøring bliver klaret når han ikke er hjemme.

Den lille trold er forresten 3 år, men har altid hjulpet lidt til.

Anmeld

23. juni 2011

serinasmor

mortilflere skriver:

mine er med i alt hvad vi laver både ude og inde , men det er landbrugs børn nok altid

de store , tager alt vasketøj ind ligger deres ejet sammen

klare køkkenet hver aften hvem der gør hvad må de selv om , der skal bare være pænt kl 19 

de tømmer opvasker 

sætter vaske tøj over n¨r de er hjemme , støvsuger når det trænger osv osv

Benjamin den luske røv er væk når der skal laves noget , så han tvinges til at dække bord med Alberte , tømmer det han kan nå af opvaskeren , og ligger ofte sit tøj på plads og samler sokker han er 7 år ..

tjae .. der er jo noget med at børn fra landet og børn i store børneflokke er bedre til at hjælpe .. fordi det falder mere naturligt at hverdagen går nemmere på den måde ...

men deet er da dejligt at de hjælper til

Anmeld

23. juni 2011

serinasmor

Miss Tina skriver:

Det kommer helt an på hvad trolden har lyst

Men for det meste hjælper ham med:

Fylde og tømme opvasker

Sætte på bordet

Sætter i vasken efter mad

Putter selv sit tøj til vask

Svinger støvsugeren

Disse ting er dog noget han kun gør når han gider, hvilket heldigvis er tit

Al rengøring bliver klaret når han ikke er hjemme.

Den lille trold er forresten 3 år, men har altid hjulpet lidt til.

hvorfor klarer i al rengøring når han ikke er hjemme ?? går han i vejen .. eller er det bare for at få mere kvalitetstid ?

men det var da også ellers vildt mange ting at hjælpe med når man kun er 3 år  

en dygtig lille trold

Anmeld

23. juni 2011

december-babyen

Min søn skal fylde, starte og tømme opvaskemaskinen efter behov. Han synes ikke ligefrem det er helt sjovt altid men han gør det dog for ellers er der ingen computer

Han største pligt for tiden er dog at hjælpe mor her med lidt at spise når kæresten er på arbejde for jeg kan ikke komme i nærheden af køkkenet uden at brække mig

Han får lomme penge hver fredag for at hjæpe til herhjemme

Anmeld

23. juni 2011

serinasmor

december-babyen skriver:

Min søn skal fylde, starte og tømme opvaskemaskinen efter behov. Han synes ikke ligefrem det er helt sjovt altid men han gør det dog for ellers er der ingen computer

Han største pligt for tiden er dog at hjælpe mor her med lidt at spise når kæresten er på arbejde for jeg kan ikke komme i nærheden af køkkenet uden at brække mig

Han får lomme penge hver fredag for at hjæpe til herhjemme

god idé med lommepengene .. det er nok også én af de ting vi vil føre videre fra vores egen opdragelse

Anmeld

23. juni 2011

mortilflere

serinasmor skriver:

tjae .. der er jo noget med at børn fra landet og børn i store børneflokke er bedre til at hjælpe .. fordi det falder mere naturligt at hverdagen går nemmere på den måde ...

men deet er da dejligt at de hjælper til

jeg er opvokset i byen , og havde samme pligter  

Jeg syntes det er et spørgsmål om at få familien til at fungere og den er på 3 personer eller 6

Anmeld

23. juni 2011

Mi

Her hjælper de store med at passe den lille på 2½ år, de hjælper lidt med at rydde op og så går de tur med hunden. De støvsuger også for det meste på deres eget værelse og gør rent derinde.

Den lille vil gerne hjælpe med maden og vil også gerne gøre rent når vi gør det. Hun støvsuger og fejer også, selvom det egentlig sviner mere end det gavner

Anmeld

23. juni 2011

Koen.

Nu er Lærke "kun" 14 mdr, men hun hjælper alligevel, hun elsker at tage ting ud af opvaskeren og give dem til mig ( jeg fjerner alle de "farlige" ting først) og det samme med at fylde den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.