kan en kvinde komme ud for kun at kunne bære ET bestemt køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

SussieThyssen

Mutti2B skriver:

Det er mandens sæd der bestemmer kønnet, så nej.

Korrekt..men det er kvindens krop der afstøder fostret hvis hun er bærer af den form for hormonale reaktion der kan fravælge kønnet.
Og jeg tror det er det TS spørger om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

LC

Uden at vide det 100% sikkert i forhold til videnskaben. Så ja det kan man godt komme ud for.

I min familie får vi stort set kun piger... Der er nogle enkelte der har fået drenge, men langt de fleste er piger. (Jeg har også selv en lille pige)

Så vidt jeg ved er det i min familie ihvertfald ikke noget der er lægeligt bevis for, men dog er der viden om at nogle har aborteret rigtig mange gang, og det skulle efter sigende være hver gang man blev gravid med en dreng, så endte det i abort...

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Korrekt..men det er kvindens krop der afstøder fostret hvis hun er bærer af den form for hormonale reaktion der kan fravælge kønnet.
Og jeg tror det er det TS spørger om.

det var det jeg mente

Er helt med på biologien omkring det at LAVE børn

Anmeld

21. juni 2011

Rockertand

Hvis man har vævstypen HLADR15 og har fået en dreng som førstefødte, så kan man udvikle et overreagerende immunforsvar, som vil abortere drengefostre.

Vi har en bruger herinde, der har den vævstype, jeg tror nok, at det er Aarhusmor......

Anmeld

21. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

det var det jeg mente

Er helt med på biologien omkring det at LAVE børn

Jeg sidder lige og finder nogle eksempler på det..men skal lige have gravet linksne frem.

Har bl.a. lige fundet et link til en sjælden lidelse, som er kønsbestemt og følger faderen til drengefostre.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20807362

Jeg leder lige videre

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg sidder lige og finder nogle eksempler på det..men skal lige have gravet linksne frem.

Har bl.a. lige fundet et link til en sjælden lidelse, som er kønsbestemt og følger faderen til drengefostre.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20807362

Jeg leder lige videre

tak for linket

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

så det er stort set kun drenge-fostre det går ud over...?!

tja jeg undre mig bare..

men hvis der er andre, som kender nogen, som kender nogen, som ´kender nogen andre, så må I da også meget gerne skrive

Anmeld

21. juni 2011

Jolene

Mutti2B skriver:

Det er mandens sæd der bestemmer kønnet, så nej.

Nemlig! Manden har X&Y kromosomer og kvinden har XX. Så hvis det er en Y sædcelle, der kommer først til dit æg, så bliver det en dreng. Hvis det er en X sædcelle, bliver det en pige

Anmeld

21. juni 2011

Jolene

Rockertand skriver:

Hvis man har vævstypen HLADR15 og har fået en dreng som førstefødte, så kan man udvikle et overreagerende immunforsvar, som vil abortere drengefostre.

Vi har en bruger herinde, der har den vævstype, jeg tror nok, at det er Aarhusmor......

Okay! Se det har jeg aldrig hørt om. Men jeg havde også helt glemt min biologilære, indtil vi kom i fertilitetsbehandling, men kunne heldigvis sige "nåååhhh ja" 

Anmeld

21. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

SussieThyssen skriver:

Ja.

Jeg har læst, at i meget sjældne tilfælde, så findes der en sygdom, som egentligt minder lidt om en allergisk/hormonal reaktion, at en kvinde afstøder fostre af et bestemt køn, og det er som regel drengebørn det går ud over.

Imidlertid kan man vist ikke finde noget om forskning her i Danmark, men man skal vende sig til lægevidenskabelige tidsskrifter "over there"..altså i USA.

Kærligst
Sussie

Det er helt rigtig. Min meget nære veninde har en bekendt, der blev ved at miste drengefostre. I dag har hun en datter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.